Klassieke sturen zonder "dal"
Ik probeer een overzicht te maken van klassieke stuurbochten waarbij je geen "dal" krijgt tussen de shifters en de bovenkant van het stuur.
- Ritchey Neoclassic (246 gr / 61 €)
- PRO Vibe S round (260 gr / 62 €)
- 3T Tornova (285 gr / 87 €)
- Zipp Service Course 88 (275 gr / 91 €)
- FSA Energy traditional (269 gr / €59)
Wie vult aan...
- Ritchey Neoclassic (246 gr / 61 €)
- PRO Vibe S round (260 gr / 62 €)
- 3T Tornova (285 gr / 87 €)
- Zipp Service Course 88 (275 gr / 91 €)
- FSA Energy traditional (269 gr / €59)
Wie vult aan...
Laatst gewijzigd door havana op 29 jun 2016 10:24, 8 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
En wanneer is iets een 'klassieke stuurbocht'?
Ik denk zonder "ergonomisch" stukje (recht of juist hobbeltje)afrit13 schreef:En wanneer is iets een 'klassieke stuurbocht'?
Inderdaad, dus een mooie boog.
- fietser1972
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50
Precies, dat is het klassieke probleem van een klassiek stuur
Gelukkig zijn er tegewoordig sturen die wél een mooie vlakke overgang van de shifters naar het stuur hebben maar nog altijd een mooie, klassieke bocht...
Gelukkig zijn er tegewoordig sturen die wél een mooie vlakke overgang van de shifters naar het stuur hebben maar nog altijd een mooie, klassieke bocht...
- fietser1972
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50
Ah, okay, modern klassiek, zeg maar. Ik begrijp je nu.
Ik heb overigens zelf een Zipp Service Course SL 80. Die is nog mooier rond dan de 70 in je lijstje.
Ik heb overigens zelf een Zipp Service Course SL 80. Die is nog mooier rond dan de 70 in je lijstje.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Wat is precies het verschil tussen de 80 en de 70?
Plaatje van een Zip stuur (geen idee welke versie)
[edit]
Volgens mij is de 88 van Zipp de enige met een echt "klassieke" bocht.
Plaatje van een Zip stuur (geen idee welke versie)
[edit]
Volgens mij is de 88 van Zipp de enige met een echt "klassieke" bocht.
- fietser1972
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50
Er zit verschil in drop, reach en de kromming van de bocht. Zie hier de verschillen:
Edit:
De 88 is inderdaad de meest ronde. De 80 geeft door de vlakke helling van het bovenste deel van het stuur de mogelijkheid de shifters mooi aan te laten sluiten op stuur.
Edit:
De 88 is inderdaad de meest ronde. De 80 geeft door de vlakke helling van het bovenste deel van het stuur de mogelijkheid de shifters mooi aan te laten sluiten op stuur.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
En welke bocht is die van het plaatje dat ik postte, denk je?
- fietser1972
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50
Het lijkt mij de 88 die iets naar boven is gekanteld, waardoor de bovenkant in lijn staat met de stuurpen maar de onderkant niet meer horizontaal staat.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Welk stuur heeft Dan Martin hier gemonteerd?