Met welke spatborden ga jij de herfst in?
- Wolfhound32
- Forum-lid
Het is weer zover. De ene bui volgt de andere op en voor je het weet zijn de wegen 24/7 nat. Het wordt weer tijd voor de spatborden op de fiets.
Vorig jaar een setje roadracer (of zoiets) gekocht. Maar ik moet hier voor de bevestiging standaard de wielen er uit halen, dan bevestigen en vervolgens de wielen weer terugplaatsen. Dan begint het fine-tunen, wat niet echt lekker gaat. Vaak loopt het spatbord wel ergens aan.
Het is immers allemaal dun plastic.
Nu loop ik tegen een setje aan van SKS, de Raceblade XL. Is niet zo duur (€36,-), makkelijk te installeren en verwijderen, zit hoger om het wiel (loopt dus niet aan) en sluit niet het hele wiel af.
Bijkomend voordeel is dat het uiterlijk goed bij de racefiets lijkt te passen.
Heeft iemand ervaring met dit spatbord of heb je een andere goede tip?
Hier een foto van de fiets van iemand anders met dezelfde spatborden.
Vorig jaar een setje roadracer (of zoiets) gekocht. Maar ik moet hier voor de bevestiging standaard de wielen er uit halen, dan bevestigen en vervolgens de wielen weer terugplaatsen. Dan begint het fine-tunen, wat niet echt lekker gaat. Vaak loopt het spatbord wel ergens aan.
Het is immers allemaal dun plastic.
Nu loop ik tegen een setje aan van SKS, de Raceblade XL. Is niet zo duur (€36,-), makkelijk te installeren en verwijderen, zit hoger om het wiel (loopt dus niet aan) en sluit niet het hele wiel af.
Bijkomend voordeel is dat het uiterlijk goed bij de racefiets lijkt te passen.
Heeft iemand ervaring met dit spatbord of heb je een andere goede tip?
Hier een foto van de fiets van iemand anders met dezelfde spatborden.
- Forum-lid
Hahaha....TumTumTum schreef:Neeee. Nog even niet, ik zit nog in de ontkenningsfase.
Ik eigenlijk ook nog hoor.
Ik heb ze. Monteer ze op m'n hybride als de weg nat is, of als er een buitje dreigt. Doen wat ze moeten doen. Alleen bij veel wind mis je het stuk achter de staande buis. De XL-versie is wat breder dan de niet-XL (die ik eerst had). Monteren gaat eenvoudig met vier rubber strips per spatbord. Het is de eerste keer wel zaak om de boel goed af te stellen om aanlopen te voorkomen.
Voor mij gaat het hoofdzakelijk om de voorzijde maar de Crud roadracer zijn inderdaad niet idiaal
Achter heb ik ene van SKS en die is perfect voor achter en makkelijk eraf te halen
Ik laat voor dan ook gewoon zitten dus wil het liefste iets wat goed zit en niet zoals de crud spatborden want dat finetunen was inderdaad niet geweldig
Die raceblade vind ik nu ook wel redelijk uitzien maar hou me ook open voor andere opties
Achter heb ik ene van SKS en die is perfect voor achter en makkelijk eraf te halen
Ik laat voor dan ook gewoon zitten dus wil het liefste iets wat goed zit en niet zoals de crud spatborden want dat finetunen was inderdaad niet geweldig
Die raceblade vind ik nu ook wel redelijk uitzien maar hou me ook open voor andere opties
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike