Hydraulische velgremmen?
Hallo,
Ik kan mijn eerste mountainbike kopen met hydraulische velgremmen. Kan iemand mij vertellen of dit goed functioneert en of het beter zou zijn dan schijfremmen? Ik denk bv. aan steentjes en vuil tussen de schijf en de remblokken? Verder misschien nog een aantal suggesties waar ik op zou moeten letten bij de aanschaf?
Bvd voor de reacties.
Bert.
Ik kan mijn eerste mountainbike kopen met hydraulische velgremmen. Kan iemand mij vertellen of dit goed functioneert en of het beter zou zijn dan schijfremmen? Ik denk bv. aan steentjes en vuil tussen de schijf en de remblokken? Verder misschien nog een aantal suggesties waar ik op zou moeten letten bij de aanschaf?
Bvd voor de reacties.
Bert.
Ik heb jaren lang met hydraulische velgremmen gereden. Qua functioneren doet het voor mij niet veel onder voor schijfremmen. Het onderhoud is wel makkelijker vind ik. Nadeel is natuurlijk dat je velgen behoorlijk kunnen slijten
Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik misschien wel weer voor velgremmen gaan....
Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik misschien wel weer voor velgremmen gaan....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Magura HS33: niet kapot te krijgen. Werkt altijd. Velgen slijten wel als een malle inderdaad
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De HS 33 remmen van Magura sla ik hoger aan dan de goedkopere schijfremmen.
Onderhoud is doodsimpel; blokjes kosten geen drol en qua remvermogen doen ze nauwelijks onder voor schijven.
Verdere tips?
Ach; een goede luchtgeveerde vork en een fatsoenlijke
groep (Shimano Deore/Sram X7 of hoger) en een stel stevige wielen.
Onderhoud is doodsimpel; blokjes kosten geen drol en qua remvermogen doen ze nauwelijks onder voor schijven.
Verdere tips?
Ach; een goede luchtgeveerde vork en een fatsoenlijke
groep (Shimano Deore/Sram X7 of hoger) en een stel stevige wielen.
-
- Forum-lid
Pipooo geeft niet aan dat het Magura remmen zijn, zijn het inderdaad Magura's?
Ik rijdt op mujn trekkingfiets ook met Magura HS33 remmen maar merk niet veel van slijtage van de velgrand. Heb er inmiddels bijna 30.000 km op zitten en wielen zijn niet zichtbaar ingesleten. Kans is dat dit bij MTB wat sneller gaat door modder, zand e.d. daar heb ik geen ervaring mee. Maar ja, Cyclocrossers hebben ook vaak nog velgremmen en daar hoor ik weinig over te snelle slijtage van de velgen.
Set remblokjes voor HS33 kosten rond een tientje en gaan bij mij tussen 10-11.000 km mee. Remkracht is legendarisch. Ik ben er zeer blij mee.
Ik rijdt op mujn trekkingfiets ook met Magura HS33 remmen maar merk niet veel van slijtage van de velgrand. Heb er inmiddels bijna 30.000 km op zitten en wielen zijn niet zichtbaar ingesleten. Kans is dat dit bij MTB wat sneller gaat door modder, zand e.d. daar heb ik geen ervaring mee. Maar ja, Cyclocrossers hebben ook vaak nog velgremmen en daar hoor ik weinig over te snelle slijtage van de velgen.
Set remblokjes voor HS33 kosten rond een tientje en gaan bij mij tussen 10-11.000 km mee. Remkracht is legendarisch. Ik ben er zeer blij mee.
Hs33 zijn top. Nòg beter waren de hs22's. De hs11 kun je net zo goed niet nemen, dat is stadsfietsen materiaal. Crossers rijden doorgaans niet met hydro velgremmen dus daar hoor je idd niet veel over slijtende remvlakken. Dat gaat in de winter op de mtb overigens wel serieus rapper, maar je wielen gaan dan nog echt wel wat seizoenen mee.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =mympBuyerJoghoJogho schreef:Pipooo geeft niet aan dat het Magura remmen zijn, zijn het inderdaad Magura's?
Bedankt voor jullie reacties. Het betreft bovenstaande link via Marktplaats. Er staat niet bij welk type velgremmen het zijn. Maar is het wat. Voor strand, bossen etc.
Bvd Bert.
Dat zijn Magura HS33 remmen. Voor Nederland meer dan geschikt. Ik heb er trouwens ook mee in de Alpen gereden en dat ging ook gewoon goed.
De fiets ziet er verder prima uit. De straatwaarde van 26 inch is helaas dramatisch gedaald. De vraagprijs verwijst naar de aanschafprijs in 2011, maar helaas voor de verkoper werkt het zo niet in de boze buitenwereld. Je zou eens kunnen kijken hoever de verkoper nog wil dalen voordat hij besluit de fiets in delen te verkopen.
De fiets ziet er verder prima uit. De straatwaarde van 26 inch is helaas dramatisch gedaald. De vraagprijs verwijst naar de aanschafprijs in 2011, maar helaas voor de verkoper werkt het zo niet in de boze buitenwereld. Je zou eens kunnen kijken hoever de verkoper nog wil dalen voordat hij besluit de fiets in delen te verkopen.
Op het strand heb je dikke Big Apples of Super Moto nodig, maar dat is het dan ook.