Canyon CF SL 9.0 Team vs BMC Teammachine SLR02....
Ik weet dat het uiteindelijk toch draait om wat ik zelf wil of mooi vind, maar toch wil ik het hier nog eens vragen en eventueel ervaringen van beide modellen horen.
Ik was eigenlijk vast van overtuigd om de Canyon Cf SL 9.0 Team edition (Campa Chorus) in zwarte uitvoering aan te schaffen. Vanwege de goeie commentaren, soberheid en de mogelijkheid van Campa te kiezen (en dat is een andere discussie )
Nu wou ik gisteren toch ook is gaan horen wat ik voor hetzelfde budget ongeveer bij een plaatselijke fietshandelaar kon krijgen. En ik was eigenlijk een beetje verrast door hun flexibiliteit, ze bieden mij de mogelijkheid om bv. de BMC teammachine SLR02 op te bouwen met campa chorus voor min of meer hetzelfde budget.
Hoewel ik zo goed als alles aan een fiets zelf kan herstellen en het dus niet echt een probleem zou zijn voor mij om een "internet" fiets te kopen doet hun flexibiliteit, kennis en vriendelijkheid mij toch erg twijfelen. En het feit dat ik de BMC ook wel best knap vind.
Dus ervaringen of vergelijkingen tussen beide frames....ik hoor het graag.
Ik was eigenlijk vast van overtuigd om de Canyon Cf SL 9.0 Team edition (Campa Chorus) in zwarte uitvoering aan te schaffen. Vanwege de goeie commentaren, soberheid en de mogelijkheid van Campa te kiezen (en dat is een andere discussie )
Nu wou ik gisteren toch ook is gaan horen wat ik voor hetzelfde budget ongeveer bij een plaatselijke fietshandelaar kon krijgen. En ik was eigenlijk een beetje verrast door hun flexibiliteit, ze bieden mij de mogelijkheid om bv. de BMC teammachine SLR02 op te bouwen met campa chorus voor min of meer hetzelfde budget.
Hoewel ik zo goed als alles aan een fiets zelf kan herstellen en het dus niet echt een probleem zou zijn voor mij om een "internet" fiets te kopen doet hun flexibiliteit, kennis en vriendelijkheid mij toch erg twijfelen. En het feit dat ik de BMC ook wel best knap vind.
Dus ervaringen of vergelijkingen tussen beide frames....ik hoor het graag.
Geometrie zou ik eens vergelijken. Zit volgens mij een aardig verschil tussen.
Bedankt voor de tip.
Maar dat hadden we al gedaan bij de dealer, waar ik vorig jaar al eens een bikefitting had laten doen. In hun computer database zitten zo goed als alle modellen van alle fabrikanten dus met dat systeem is het makkelijk om frame's te gaan vergelijken.
En tussen de M bij canyon en een 54 bij BMC zit amper verschil. Of allesins geen onoverkomelijk.
Maar dat hadden we al gedaan bij de dealer, waar ik vorig jaar al eens een bikefitting had laten doen. In hun computer database zitten zo goed als alle modellen van alle fabrikanten dus met dat systeem is het makkelijk om frame's te gaan vergelijken.
En tussen de M bij canyon en een 54 bij BMC zit amper verschil. Of allesins geen onoverkomelijk.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
welke wielset biedt je plaatselijke fietsenhandelaar in die BMC aan? daar zou ik ook eens naar kijken.
De BMC zou ik zonder wielen nemen. Ik heb nu Fulcrum Racing3 wielen waar ik als alround set zéér tevreden over ben. De eurus wielen bij de Canyon zou ik ook niet houden, ik vind ze niet mooi (spaakpatroon) en ik vind de meerwaarde tegenover mijn Fulcrum's niet héél groot.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
fulcrum racing 3 heeft precies hetzelfde spaakpatroon toch?
ik zou dan niet zo verrast zijn over die prijs van de BMC wellicht (als de prijs dus zonder wielen is), los setje eurussen kost al gauw 600+
dan hou je dus meer over met de aanschaf van de Canyon toch? Ik zou het dus wel weten (mits passende geometrie).
ik zou dan niet zo verrast zijn over die prijs van de BMC wellicht (als de prijs dus zonder wielen is), los setje eurussen kost al gauw 600+
dan hou je dus meer over met de aanschaf van de Canyon toch? Ik zou het dus wel weten (mits passende geometrie).
Smaken verschillen, maar juist die Eurus maken de Canyon heerlijk smoelenBennD schreef:De BMC zou ik zonder wielen nemen. Ik heb nu Fulcrum Racing3 wielen waar ik als alround set zéér tevreden over ben. De eurus wielen bij de Canyon zou ik ook niet houden, ik vind ze niet mooi (spaakpatroon) en ik vind de meerwaarde tegenover mijn Fulcrum's niet héél groot.
De nieuwe hebben het, maar niet zo extreem als de campa's. Mijn ouders Racing3 hebben nog een "gewoon" spaakpatroon.monsieurpinot schreef:fulcrum racing 3 heeft precies hetzelfde spaakpatroon toch?
Ik heb nog geen exacte prijs van de BMC, maar ik verwacht dat het misschien iets minder is dan de Canyon met wielen.
Ik ben er mij wel van bewust dat in zijn geheel de BMC iets duurder zou kunnen uitkomen.
Gelukkig, er rijden al genoeg dezelde fietsen rondSoap schreef:Smaken verschillenBennD schreef:De BMC zou ik zonder wielen nemen. Ik heb nu Fulcrum Racing3 wielen waar ik als alround set zéér tevreden over ben. De eurus wielen bij de Canyon zou ik ook niet houden, ik vind ze niet mooi (spaakpatroon) en ik vind de meerwaarde tegenover mijn Fulcrum's niet héél groot.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Maar dan rij je ook met een BMCBennD schreef:..............
Ik ben er mij wel van bewust dat in zijn geheel de BMC iets duurder zou kunnen uitkomen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Aan je eigen berichten te lezen denk ik dat je voor jezelf de keuze al gemaakt hebt en je vooral bevestiging zoekt voor de BMC-machine.
Bikefitting heb je al gedaan, dus mag je verwachten dat fiets je ook zal passen. Lokale FM-service en een superfiets. Zie geen reden om het niet te doen.
Die paar honderd euro gaan je niet meer van de wijs brengen en in dit segment van fietsen vind ik dat je vooral moet kopen wat je zelf het liefste ziet/beste lijkt.
Gewoon doen dus.
Bikefitting heb je al gedaan, dus mag je verwachten dat fiets je ook zal passen. Lokale FM-service en een superfiets. Zie geen reden om het niet te doen.
Die paar honderd euro gaan je niet meer van de wijs brengen en in dit segment van fietsen vind ik dat je vooral moet kopen wat je zelf het liefste ziet/beste lijkt.
Gewoon doen dus.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless