Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Contador weg bij Astana!

madhill
Forum-lid

madhill 28 jul 2010 17:36

Alberto Contador stapt op bij de Astana-formatie. De Kazachse ploeg stelde een ultimatum waarbij de drievoudig Tourwinnaar voor afgelopen zondag een nieuw contract moest tekenen. De Spanjaard vroeg om meer tijd, maar kreeg die ruimte niet.

Volgens de zaakwaarnemer van Contador is dat te betreuren omdat beide partijen niet ver van een oplossing zaten. Telesport meldde echter al in de laatste week van de Tour de France dat Contador in vergaande onderhandeling met de nieuwe ploeg van Bjarne Riis, waar Specialized hoofdsponsor wordt.

Contador kwam drie jaar voor Astana uit en won in die periode tweemaal de Tour, de Giro en de Vuelta. Denis Menchov, die afgelopen Tour de France derde werd in de kleuren van Rabobank, is al sinds mei in onderhandeling met Astana. Het lijkt dat de Rus de nieuwe kopman van de formatie van Alexandre Vinokourov wordt.

Zullen de Schleckjes leuk vinden. Waar zouden die heengaan of blijven ze bij de nieuwe Specialized ploeg van Riis? :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 jul 2010 17:37

Madhill schreef: Zullen de Schleckjes leuk vinden. Waar zouden die heengaan ?

Er was toch iets met een nieuwe Luxemburgse ploeg?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 28 jul 2010 17:37

De Schleckjes vinden dat niet erg.
Die gaan hun "eigen" luxemburgse ploeg beginnen!!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

roy
Forum-lid

roy 28 jul 2010 17:40

Als Contador inderdaad naar de ploeg van Riis gaat, mag je er toch wel vanuit gaan dat de Schleckjes vertrokken zijn. Kan me geen situatie voorstellen waarbij de Schleckjes en Contador samen in een ploeg rijden in de Tour.

madhill
Forum-lid

madhill 28 jul 2010 17:41

Roy schreef:Als Contador inderdaad naar de ploeg van Riis gaat, mag je er toch wel vanuit gaan dat de Schleckjes vertrokken zijn. Kan me geen situatie voorstellen waarbij de Schleckjes en Contador samen in een ploeg rijden in de Tour.

Nee dat bedoel ik dus die zijn weg naar hun eigen ploegje
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

laulau
Forum-lid

laulau 28 jul 2010 17:42

Hm, gezien de geruchten sta ik hier niet echt van te kijken. Enerzijds heb ik het idee dat de ploeg Contador zsm wilde binden en anderzijds dat dit een showtje is om zijn vertrek netter te doen lijken.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 jul 2010 19:03

de roddel geruchten die ik ken zijn.

Contador naar Riss
De Schlecks vormen een nieuwe ploeg
Menchov gaat naar Astana.

de stoelendans is zo rond. Een deel van deze roddel is dus nu officieel bevestigd; nu de rest nog
Live fast; die young. mijn blog

jessevdb
Forum-lid

jessevdb 28 jul 2010 19:43

Ik denk:

Contador gaat naar Sky.
De Schlecks gaan idd naar de nieuwe ploeg. (Overigens weer een concurrent voor Skil en Vacansoleil voor de Tour bijv..)
En de broertjes Feillu gaan naar Astana.
Don\'t tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon!

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 29 jul 2010 12:15

JessevdB schreef:Ik denk:

Contador gaat naar Sky.

Op welke smaak fiets rijden ze bij Sky?
Contador zit wel aan Specialized vast nl.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 29 jul 2010 12:24

Er zijn meerdere mogelijkheden voor toekomstige ploeg ieder met hun eigen plausibele argumenten:
- Caisse d'epargne, spaanse ploeg, voor een impulsieve renner als Contador wellicht prettig.
- Saxo Bank, komend seizoen zonder absolute kopman voor het ronde werk én reeds rijdend op specialized. Specialized zou daar een mooi testteam vergelijkbaar met Cervelo van kunnen maken
- Radioshack, veel van zijn oude ploegmaten zitten hier en ondanks de (wellicht gespeelde vete) tussen enkele kopstukken wel een top/winnaars structuur.
- Quick Step, veel geflirt in de voorbereiding en gedurende het huidige seizoen.

race-niek
Forum-lid

race-niek 29 jul 2010 12:24

MrT schreef:
JessevdB schreef:Ik denk:

Contador gaat naar Sky.

Op welke smaak fiets rijden ze bij Sky?
Contador zit wel aan Specialized vast nl.

+1
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

eelcoz

eelcoz 29 jul 2010 12:31

lancev7 schreef:Er zijn meerdere mogelijkheden voor toekomstige ploeg ieder met hun eigen plausibele argumenten:
- Caisse d'epargne, spaanse ploeg, voor een impulsieve renner als Contador wellicht prettig.
- Saxo Bank, komend seizoen zonder absolute kopman voor het ronde werk én reeds rijdend op specialized. Specialized zou daar een mooi testteam vergelijkbaar met Cervelo van kunnen maken
- Radioshack, veel van zijn oude ploegmaten zitten hier en ondanks de (wellicht gespeelde vete) tussen enkele kopstukken wel een top/winnaars structuur.
- Quick Step, veel geflirt in de voorbereiding en gedurende het huidige seizoen.

Trouwens, blijft Radioshack gewoon bestaan zonder Armstrong?

Plaats reactie