Sensa service en garantie
Geplaatst: 07 nov 2015 13:24
Ik heb lang getwijfeld of ik dit bericht moet plaatsen maar ben nu toch benieuwd of meer mensen dezelfde ervaring hebben met de klantenservice van SENSA.
2 jaar geleden heb ik een Sensa Merano gekocht. Ik heb bewust voor deze fiets gekozen. Sensa stond bij mij bekend als een betrouwbaar merk en het feit dat het een Nederlands bedrijf is gaf mij het gevoel dat het ook met de service wel goed zou zitten. Helaas heb ik van dat laatste niets gemerkt in de afgelopen 2 jaar.
Voor dat ik mijn Sensa bij een door Sensa erkende dealer heb besteld heb ik mijn maten netjes opgenomen via een maattabel. Toen mijn fiets geleverd werd en de dealer het stuur en zadel had afgesteld kwam ik er al snel achter dat dit frame toch net een maatje te klein was. Hierop heeft de dealer contact gezocht met Sensa met de vraag of het mogelijk was om een nieuw frame te leveren.
Dit bleek het geval te zijn…..tegen kostprijs. Ik kon dus een extra frame gaan kopen en mijn ‘oude’ frame, waar ik nog geen 5 km op gefietst had werd ook niet terug genomen. Binnen een uur zat ik dus al met een extra frame waar ik helemaal niets aan had.
Nog geen jaar later ontdekte ik een scheur in mijn frame. De buis waarin mijn zadelpen zit was voor meer dan de helft, rondom, door gescheurd. Via mijn dealer is er toen contact gezocht met Sensa.
Wederom werden wij geconfronteerd met de hoge mate van serviceverlening van Sensa. Mijn dealer liep bij Sensa tegen een muur aan en omdat hij mij de mail wisseling van hem met Sensa toe stuurde had ik ook een mailadres. Daarop heb ik dus zelf contact gezocht met deze persoon.
Het volgende werd mij toegemaild.
Ik had het zadel volgens het te hoog afgesteld. Volgens de aanduiding op de zadelpen stond deze nog niet op de maximaal toegestane hoogte dus dit was niet het geval.
Mijn zadelpen was niet juist voor dit frame. Deze zadelpen was echter standaard door Sensa bij mijn fiets geleverd.
Na een tweetal mailtjes werd mij verteld dat de breuk in het frame niet onder de garantie viel. Ik kon wederom een nieuw frame aanschaffen. Er werden mij twee frames aangeboden. Een kleiner overjarig frame tegen een lager tarief of het frame wat ik had tegen consumentenprijs.
Om mij toch tegemoet te komen kreeg ik bij deze frames wel een langere zadelpen.
Vooral dit laatste gaf mij een vreemd gevoel, hiermee bekennen ze toch eigenlijk wel schuld??
Tevens werd mij medegedeeld dat verder contact via de dealer moest lopen. Of te wel: stop met ons lastig vallen, met consumenten wensen wij geen zaken te doen.
Toen afgelopen zomer ook mijn wielen het begaven, er was geen spaak meer die op spanning te brengen was, heb ik maar geen contact meer gezocht met Sensa. Mijn vertrouwen in de service van dit bedrijf is volledig weg. Ik fiets met veel plezier op mijn fiets maar de naam die er op staat, staat mij enorm tegen. En ondertussen heeft de fiets in twee jaar tijd aan frames en wielen al bijna net zoveel gekost als de aanschaf.
Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben met deze ervaringen met het servicebeleid van Sensa.
2 jaar geleden heb ik een Sensa Merano gekocht. Ik heb bewust voor deze fiets gekozen. Sensa stond bij mij bekend als een betrouwbaar merk en het feit dat het een Nederlands bedrijf is gaf mij het gevoel dat het ook met de service wel goed zou zitten. Helaas heb ik van dat laatste niets gemerkt in de afgelopen 2 jaar.
Voor dat ik mijn Sensa bij een door Sensa erkende dealer heb besteld heb ik mijn maten netjes opgenomen via een maattabel. Toen mijn fiets geleverd werd en de dealer het stuur en zadel had afgesteld kwam ik er al snel achter dat dit frame toch net een maatje te klein was. Hierop heeft de dealer contact gezocht met Sensa met de vraag of het mogelijk was om een nieuw frame te leveren.
Dit bleek het geval te zijn…..tegen kostprijs. Ik kon dus een extra frame gaan kopen en mijn ‘oude’ frame, waar ik nog geen 5 km op gefietst had werd ook niet terug genomen. Binnen een uur zat ik dus al met een extra frame waar ik helemaal niets aan had.
Nog geen jaar later ontdekte ik een scheur in mijn frame. De buis waarin mijn zadelpen zit was voor meer dan de helft, rondom, door gescheurd. Via mijn dealer is er toen contact gezocht met Sensa.
Wederom werden wij geconfronteerd met de hoge mate van serviceverlening van Sensa. Mijn dealer liep bij Sensa tegen een muur aan en omdat hij mij de mail wisseling van hem met Sensa toe stuurde had ik ook een mailadres. Daarop heb ik dus zelf contact gezocht met deze persoon.
Het volgende werd mij toegemaild.
Ik had het zadel volgens het te hoog afgesteld. Volgens de aanduiding op de zadelpen stond deze nog niet op de maximaal toegestane hoogte dus dit was niet het geval.
Mijn zadelpen was niet juist voor dit frame. Deze zadelpen was echter standaard door Sensa bij mijn fiets geleverd.
Na een tweetal mailtjes werd mij verteld dat de breuk in het frame niet onder de garantie viel. Ik kon wederom een nieuw frame aanschaffen. Er werden mij twee frames aangeboden. Een kleiner overjarig frame tegen een lager tarief of het frame wat ik had tegen consumentenprijs.
Om mij toch tegemoet te komen kreeg ik bij deze frames wel een langere zadelpen.
Vooral dit laatste gaf mij een vreemd gevoel, hiermee bekennen ze toch eigenlijk wel schuld??
Tevens werd mij medegedeeld dat verder contact via de dealer moest lopen. Of te wel: stop met ons lastig vallen, met consumenten wensen wij geen zaken te doen.
Toen afgelopen zomer ook mijn wielen het begaven, er was geen spaak meer die op spanning te brengen was, heb ik maar geen contact meer gezocht met Sensa. Mijn vertrouwen in de service van dit bedrijf is volledig weg. Ik fiets met veel plezier op mijn fiets maar de naam die er op staat, staat mij enorm tegen. En ondertussen heeft de fiets in twee jaar tijd aan frames en wielen al bijna net zoveel gekost als de aanschaf.
Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben met deze ervaringen met het servicebeleid van Sensa.