Rondje nederland 1300km
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Welk rondje bedoel je?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
http://www.elkedagvakantie.nl/index.php ... nederland/
De ronde van Nederland
De ronde van Nederland
-
- Forum-lid
Overnachten?
Het mooiste deel van Nederland slaan ze overJev schreef:http://www.elkedagvakantie.nl/index.php ... nederland/
De ronde van Nederland
Voor overnachtingsplekken kan je ook kijken naar Warmshowers, concept vergelijkbaar couchsurfing maar geheel gericht op fietsers. Afgelopen zomer veelvuldig van gebruik gemaakt in Zwitserland, erg leuke ervaringen mee opgedaan. Daarnaast is er nog Vrienden op de fiets (geen ervaring mee).
Echt, hoe is het mogelijk dat ze de regio Delfzijl overslaan?hoedinie schreef:Het mooiste deel van Nederland slaan ze overJev schreef:http://www.elkedagvakantie.nl/index.php ... nederland/
De ronde van Nederland
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
vriendenopdefiets, is de nederlandse warmshowers. Met plenty adressen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Volgens mij is de insteek bij Vrienden op de fiets wel wat anders dan Warmshowers.
Bij VodF moet je eerst donateur worden en betaal je geloof ik vervolgens voor iedere overnachting een vast bedrag. In ruil daarvoor kan je in ieder geval rekenen op een logeerkamer met bed, handdoeken, fietsenstalling, en ik geloof zelfs ontbijt. Zie hier.
Bij Warmshowers wordt niet om geld gevraagd, 't draait geheel op vrijwilligers. Veel mensen wie zelf lange tochten hebben gemaakt, daarbij veel gastvrijheid ontvingen, en ook wat terug willen geven. Een mooi concept vind ik, en zo ontmoet je direct mensen met interessante reisverhalen en een passie voor fietsen. De voorzieningen die je aangeboden (kunnen) worden verschillen wel per gastgezin. Er zijn gewoon gastadressen waarbij je in een hoekje van de woonkamer op de grond moet liggen omdat er verder geen ruimte is . Dat weet je dan wel op voorhand, dus als je dat niet wilt kan je verder zoeken, genoeg keuze.
Bij VodF moet je eerst donateur worden en betaal je geloof ik vervolgens voor iedere overnachting een vast bedrag. In ruil daarvoor kan je in ieder geval rekenen op een logeerkamer met bed, handdoeken, fietsenstalling, en ik geloof zelfs ontbijt. Zie hier.
Bij Warmshowers wordt niet om geld gevraagd, 't draait geheel op vrijwilligers. Veel mensen wie zelf lange tochten hebben gemaakt, daarbij veel gastvrijheid ontvingen, en ook wat terug willen geven. Een mooi concept vind ik, en zo ontmoet je direct mensen met interessante reisverhalen en een passie voor fietsen. De voorzieningen die je aangeboden (kunnen) worden verschillen wel per gastgezin. Er zijn gewoon gastadressen waarbij je in een hoekje van de woonkamer op de grond moet liggen omdat er verder geen ruimte is . Dat weet je dan wel op voorhand, dus als je dat niet wilt kan je verder zoeken, genoeg keuze.