Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wie helpt mij te kiezen : Pinarello of Specialized of canyon

mve1982
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2015 21:10

mve1982 03 dec 2015 21:16

Ik twijfel tussen volgende fietsen ( wat is jullie mening ) :

* Pinarello Gan RS 2016

* Pinarello Gan S 2016

* Specialized Venge expert 2016

* Canyon Aeroad CF SLX 7.0

* Canyon Aeroad CF SLX 6.0


joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 03 dec 2015 22:10

Het gebruikelijke antwoord op dit forum is (terecht): de fiets die qua geometrie het beste bij jou past. Voor het overige: de prijs-kwaliteitsverhouding van Canyon is bijna onklopbaar en al helemaal ten opzichte van Pina en Specialized; die twee merken staan zo ongeveer onderaan de lijst als het daarom gaat. Hopelijk krijgt Canyon wel snel zijn logistieke problemen onder de knie, want de overgang naar een nieuwe fabriek en een nieuw computersysteem is een aardig drama geworden krijg ik de indruk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2015 22:55

Wat is de overeenkomst tussen deze 3 fietsen? Zijn allemaal van carbon en er staat een hippe naam op?

Wat meer informatie zou niet bepaald kwaad kunnen. Het zijn alle 5 prima fietsen, wat de beste voor jouw is kunnen wij zo echt niets zinnigs over zeggen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mve1982
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2015 21:10

mve1982 04 dec 2015 07:21

Ikzelf fiets nu 2 jaar en wil overstappen naar een degelijke fiets en dit waren mijn opties.
Echter heb ik mezelf nog nooit laten uitmeten dus van geometrie heb ik eigenlijk geen idee.
Ikzelf heb daarnet een paar metingen gedaan op mezelf. Kan dit helpen om de ideale fiets te zoeken van deze lijst?

Opmetingen van mezelf :

lengte : 191 cm
breedte schouders : 46 cm
armlengte : 73 cm
voet tot schouders : 157 cm
binnenbeenlengte : 88 cm
voet : 28 cm

Je zegt dat Pinarello en Specialized onderaan de lijst staan van prijs-kwaliteitsverhouding ? Is deze slecht van kwaliteit of wat bedoel je hier ?

Thx voor de info ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2015 07:44

Pinarello: adviesprijs te hoog, meerdere adressen om de prijs normaler te krijgen (maar nog steeds niet goedkoop)
Speci: adviesprijs te hoog, alleen wat korting middels gratis accesoires (vaste prijs dictatuur)
Canyon: veruit beste prijs-kwali verhouding. Al worden ze ook langzaam steeds duurder.
Kwalitatief zijn ze allemaal uitstekend, daar hoef je niet voor te laten.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 dec 2015 07:51

Jezelf opmeten is niet nodig als je nu goed zit op je huidige fiets. Neem die als uitgangspunt.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 04 dec 2015 08:20

Schrijf de vijf fietsen op een briefje, doe ze in een pot en trek er een. Als je tevreden bent koop je hem. Als je niet tevreden bent leg je het briefje weg en ga je verder met de overige vier. Als je er uiteindelijk geen enkele overhoudt moet je een andere hobby kiezen ;-)
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8912
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 dec 2015 09:05

Kijk ook eens bij rose hele goede prijskwaliteitven keuze in afmontage.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 04 dec 2015 09:19

Herman_N schreef:Schrijf de vijf fietsen op een briefje, doe ze in een pot en trek er een. Als je tevreden bent koop je hem. Als je niet tevreden bent leg je het briefje weg en ga je verder met de overige vier. Als je er uiteindelijk geen enkele overhoudt moet je een andere hobby kiezen ;-)
Heerlijke reactie :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 04 dec 2015 10:11

mve1982 schreef:Ikzelf fiets nu 2 jaar en wil overstappen naar een degelijke fiets en dit waren mijn opties.
Echter heb ik mezelf nog nooit laten uitmeten dus van geometrie heb ik eigenlijk geen idee.
Ikzelf heb daarnet een paar metingen gedaan op mezelf. Kan dit helpen om de ideale fiets te zoeken van deze lijst?
Wanneer je zoveel geld aan een nieuwe fiets gaat spenderen, zou ik ook een paar tientjes investeren in een goede onafhankelijke fietsmeting.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 04 dec 2015 10:59

Ik zou voor de Venge gaan. Puur omdat ik Pinarello niks vind en Canyon een beetje saai vind.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 dec 2015 12:35

Als je wilt overstappen naar een "degelijke" fiets, snap ik deze selectie niet. Dan had ik naast de Canyon eerder Rose, Cube, Giant, en Focus in het rijtje gezien.

Pinarello en Specialized koop vanwege de naam, het design en de marketingpraatjes. Canyon past inmiddels ook in dit rijtje en dat verklaard ook wel de populariteit maar het wordt daarmee ook wel een beetje een saaie keuze.

Ga eerst voor jezelf na of je een no nonsense fiets zoekt, of dat je een aansprekende naam wilt, een mooi design en hoeveel je daar extra voor wilt betalen.

Zolang je op een aero fiets past, zit er niet gek veel verschil in de geometrie. Ga dus voor jezelf na hoe diep je kunt zitten en hoe lang je fiets moet zijn. Het beste doe je dit aan de hand van je huidige fiets.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie