Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Aeroad CF SLX 7.0 OF Specialized Venge expert 2016

mve1982
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2015 21:10

mve1982 07 dec 2015 20:04

Ik twijfel nog tussen beide fietsen ...

Mijn bevindingen :

* Voor de Canyon betaal je 4000 euro en heb je een serieus deftige afgemonteerde fiets ( je moet natuurlijk enige tijd wachten voor levering ) --- 6 jaar garantie

* Voor de Specialized betaal je 3700 euro en heb je een mooie fiets met een basis wielset ( je betaald iets meer voor de naam ) --- 2 jaar garantie


Wat zijn jullie bevindingen en jullie persoonlijke voorkeuren ?

---

Iemand een idee of er een Canyon shop is in belgie waar ik de fiets eens kan bekijken ?
Of iemand een adresje van iemand in mijn buurt ? ( ikzelf ben van West-Vlaanderen )

flins
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:02

flins 08 dec 2015 16:50

Canyon is een merk wat zijn fietsen uitsluitend verkoopt via de webshop (of in de fabriek). Je zult dus vergeefs zoeken naar een fysieke winkel waar je de fietsen kunt bekijken.
Naar mijn weten is de fabriek in Koblenz (Duitsland) de enige plek waar Canyon fietsen te bekijken en te passen zijn.

Welke fiets je moet nemen is zo vanaf achter mijn toetsenbord niet te zeggen. Een fiets moet je passen, en ja: dat is bij een Specialized dealer nu eenmaal wat makkelijk dan bij Canyon. Ook voor reparaties en/of garantie gevallen kan het soms makkelijk zijn om een dealer in de buurt te hebben.

Feit is wel dat een Canyon beter in zijn spullen zit dan een Speci voor hetzelfde geld.

Plaats reactie