Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Fietsweekend Bourg Saint Maurice

jeen
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:09

jeen 27 jul 2010 00:55

Hallo,

Halverwege augustus vertrekken we met een paar vrienden naar Bourg Saint Maurice voor 4 dagen klimwerk.

Het voorlopige plan is :

Dag 1 : Valmorel + Plan-Peisey
Dag 2 : Col de la Madeleine via Aigueblanche + Notre Dame du Pré op de terugweg
Dag 3 : Cormet de Roselend en na korte afdaling nog omhoog naar Ville des Glaciers en nog iets verder tot einde weg
Dag 4 : Col du petit Saint Bernard

Hebben jullie nog afraders / aanraders?
Laatste dag twijfel ik bv. nog tussen Col de l'iséran en col du petit Saint Bernard.
Voorlopig wint col du petit Saint Bernard aangezien de eerste 30 km van iséran heel druk en gevaarlijke tunnels zijn.

Vorig jaar zijn we naar Bourg d'oisans geweest en hebben we Col d'ornon, Villard Notre Dame, Col de la Croix de Fer, Alp d'huez en Col de Sarenne gedaan. Vooral deze laatste is een absolute aanrader.. niet zo heel bekend maar wel een schitterende klim qua landschap

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 27 jul 2010 01:18

Met de klim naar La Plagne, en de "Arcs", heb je ook nog een paar klassiekers te pakken. Het is weliswaar moeilijk om hiervan een echte tocht te maken, maar je kunt er bijvoorbeeld ook een klimtijdritje met je vrienden organiseren.

Als je de Cormet de Roselend hebt gehad, kun je ook afdalen naar Beauford, en vervolgens via een klein weggetje de "Col du pre" nemen. Een erg steile en rustige klim. Hierna volgt een afdalinkje naar het stuwmeer, en dan kun je de "Cormet" van de andere kant weer beklimmen.

bartl10
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:10

bartl10 27 jul 2010 03:25

Ik zou toch de Iseran boven de Petit St. Bernard verkiezen. Naar Val d'Isere is het inderdaad wat drukker en er zitten enkele (ongevaarlijke) tunnels in dat eerste stuk, maar vanaf Val d'Isere is het een geweldige berg. De Petit St. Bernard is niet zo bijzonder. de Col de Joly (doodloper) vanuit Beaufort is wel een aanrader, fantastisch uitzicht op de Mont Blanc vanaf de top!

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 27 jul 2010 13:02

Iseran is idd geen probleem hoor. Zou ik zeker wel gaan doen.

weakneck
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2010 00:09

weakneck 06 aug 2010 00:46

Petit Saint Bernard is een prima berg om een beetje in te fietsen, niet steil, niet hoog, goed te combineren met bv Les Arcs op 1 dag; Iseran goed om mee af te sluiten. waar kun je 45 km klimmen aan 1 stuk? was er vorig jaar en drukte viel goed mee en tunnels waren ongevaarlijk idd.
na Val d'Isere rustig en pittig, maar wel hoogtepunt van deze 4 dagen denk ik...
dio

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 06 aug 2010 13:12

Iseran moet je zeker doen. Zoals al gezegd is het vanaf Val d'Isere een prachtige klim en het is heel apart om zo ontzettend lang te klimmen. Bijna 50 km (met daarin wel een km of 8 vals plat).
De col zelf is door de grote hoogte heel bijzonder (vond ik dan).
Afbeelding

Plaats reactie