Garmin Touring, Mio of Teasi one GPS computer.
Heeft toch wel kans dat ik overstag ga om een GPS fietscomputer te kopen na jarenlang gebruik van een routerol op het stuur.
Natuurlijk heb ik vele topics, reviews en info doorgespit aleer hier een topic voor te openen.
Ik hoef geen hartslagmeting en cadanssensor op het systeem.
Eventuele hoogtemeting en dan vooral het stijgingspercentage zou misschien leuk zijn.
Dus vooral navigeren is belangrijk, met de nadruk op routes inladen en na fietsen.
Ik kom toch telkens bij dezelfde vier computers uit.
Hierover weet ik dus al veel, maar er blijven toch diverse vragen open staan,
waar ik graag antwoord op zou willen.
Staat soms verschillend in de beschrijvingen van de computers vandaar.
De vier computers zijn:
* Garmin Edge Touring.
* Mio Cyclo 200.
* Mio Cyclo 310.
* Teasi One 2.
Zelf nijg ik naar een voorkeur voor de Mio Cyclo 200, ook vanwege het grotere scherm,
hier is nog niet zoveel van te vinden omdat deze er nog niet zo lang is.
De vragen zijn:
- Hoe lang zijn de routes die ik er in kan zetten zonder deze op te splitten in 2 delen?
- Ik weet dat snel op elkaar volgende afslagen niet meteen kan worden getoond door de
computers, maar hoe is jullie ervaring hiermee bij bovengenoemde computers?
- Moet ik bij deze computers als ik pauzeer (terrasje, stoplicht enz.) telkens op een
pauzeknop drukken?
- Ik lees van allerhande dingen over de daadwerkelijke accuduur, natuurlijk weet ik ook wel
hoe meer je gebruikt, hoe meer dat dit vreet aan de accu, wat is jullie ervaring?
- Een paar apparaten hebben alleen de eigenschap waterdicht (IPX5), werken deze
computers gewoon goed bij een flinke regenbui, met name het touchscreen?
- Werken de touchscreens met handschoenen aan?
- Hoe lezen de schermen af met fel zonlicht?
- Vooral van de Mio lees ik veel klachten over het bevestigingssysteem, zowel op het
stuur/stuurpen als de mount die voor het stuur komt, is dit inmiddels beter geworden?
Als jullie misschien nog andere GPS fietscomputers kennen die zo'n beetje dezelfde eigenschappen hebben als de vier hierboven genoemde en hier ervaringen mee hebben, lees ik dit ook graag.
Verder graag antwoorden op de diverse vragen.
Natuurlijk heb ik vele topics, reviews en info doorgespit aleer hier een topic voor te openen.
Ik hoef geen hartslagmeting en cadanssensor op het systeem.
Eventuele hoogtemeting en dan vooral het stijgingspercentage zou misschien leuk zijn.
Dus vooral navigeren is belangrijk, met de nadruk op routes inladen en na fietsen.
Ik kom toch telkens bij dezelfde vier computers uit.
Hierover weet ik dus al veel, maar er blijven toch diverse vragen open staan,
waar ik graag antwoord op zou willen.
Staat soms verschillend in de beschrijvingen van de computers vandaar.
De vier computers zijn:
* Garmin Edge Touring.
* Mio Cyclo 200.
* Mio Cyclo 310.
* Teasi One 2.
Zelf nijg ik naar een voorkeur voor de Mio Cyclo 200, ook vanwege het grotere scherm,
hier is nog niet zoveel van te vinden omdat deze er nog niet zo lang is.
De vragen zijn:
- Hoe lang zijn de routes die ik er in kan zetten zonder deze op te splitten in 2 delen?
- Ik weet dat snel op elkaar volgende afslagen niet meteen kan worden getoond door de
computers, maar hoe is jullie ervaring hiermee bij bovengenoemde computers?
- Moet ik bij deze computers als ik pauzeer (terrasje, stoplicht enz.) telkens op een
pauzeknop drukken?
- Ik lees van allerhande dingen over de daadwerkelijke accuduur, natuurlijk weet ik ook wel
hoe meer je gebruikt, hoe meer dat dit vreet aan de accu, wat is jullie ervaring?
- Een paar apparaten hebben alleen de eigenschap waterdicht (IPX5), werken deze
computers gewoon goed bij een flinke regenbui, met name het touchscreen?
- Werken de touchscreens met handschoenen aan?
- Hoe lezen de schermen af met fel zonlicht?
- Vooral van de Mio lees ik veel klachten over het bevestigingssysteem, zowel op het
stuur/stuurpen als de mount die voor het stuur komt, is dit inmiddels beter geworden?
Als jullie misschien nog andere GPS fietscomputers kennen die zo'n beetje dezelfde eigenschappen hebben als de vier hierboven genoemde en hier ervaringen mee hebben, lees ik dit ook graag.
Verder graag antwoorden op de diverse vragen.
Laatst gewijzigd door Puffdaddy op 03 jan 2016 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De Mio valt al af door het slechte bevestigingssysteem.
De Garmin Touring kan wat jij er van verlangt.
Tochten van +200 km zijn geen probleem
Handschoenen kan maar met winterhandshoenen is het een beetje "mikken"
Werkt gewoon ook in de regen.
Succes (met je garmin)
De Garmin Touring kan wat jij er van verlangt.
Tochten van +200 km zijn geen probleem
Handschoenen kan maar met winterhandshoenen is het een beetje "mikken"
Werkt gewoon ook in de regen.
Succes (met je garmin)
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Contact
Als het specifiek om routeren gaat, dan passen de Garmin outdoor toestellen zoals de eTrex serie of Oregon of GPSMAP ook goed in je wensenlijst.
Routelengtes hangt van de kaartcomplexiteit af, in NL is soms 70km te veel en in buitenland is soms 150 tot 200km haalbaar.
Routelengtes hangt van de kaartcomplexiteit af, in NL is soms 70km te veel en in buitenland is soms 150 tot 200km haalbaar.
Marco
Ik heb deze zomer een Mio gebruikt in het buitenland. Geen probleem met de bevestiging gehad. Dat werkte prima. Qua batterijduur ook geen op of aanmerkingen, na twee ritten laadde ik hem weer op. Ik vond 't echt een prima apparaatje. Vooral de surprise me functie.
De meegeleverde stuurbevestiging van Mio is slecht genoeg om montage ervan af te raden. Deze http://eu.mio.com/shop/product_info_new ... ts_id=7338 stuurhouder lost alle tekortkomingen op.
Voor mijn afgelopen vakantie de Teasy one 2 gekocht en naar alle tevredenheid gebruikt.
Routes maken, navigeren, routes opslaan, allemaal prima.
Betaalbaar apparaatje, niks mis mee, de stuurbevestiging is degelijk alleen de plaatsing zou mooier mogen.
Routes maken, navigeren, routes opslaan, allemaal prima.
Betaalbaar apparaatje, niks mis mee, de stuurbevestiging is degelijk alleen de plaatsing zou mooier mogen.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ik heb een teasi en ben daar nog altijd tevreden over. Ik heb ook een Etrex maar die gebruik ik niet meer op de fiets dat ding heb ik ooit bijna in de gouwe gesmeten van frustratie. Prima om te wandelen maar werkt gewoon niet lekker op de fiets. Tegenwoordig heb ik ook een sigma rox 10. Idd wel met cadans en hr maar het volgen van een track bevalt me weer beter dan de teasi. Die teasi gebruik tegenwoordig vooral om te toeren. De sigma op de racefiets. De sigma is beter af te lezen. Mss is een sigma zonder sensoren voor jou ook een optie.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE