Bulls Desert Falcon Pro of Trek Emonda ALR 6
Ik heb mijn oog laten vallen op onderstaande fietsen:
Bulls Desert Falcon Pro
http://www.bulls.de/bikes/show/desert-falcon-pro/
Trek Emonda ALR 6
http://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes ... 26000-2016
Gewicht van de Bulls (volgens hun eigen website) zou slechts 6,9 kg zijn voor een adviesprijs van 1.799 EUR.
De Trek Emonda ALR 6 zou 7,8 kg wegen voor een adviesprijs van 1.899 EUR
Beide fietsen zijn volledig Ultegra afgemonteerd.
Wielset bij Bulls is DT Swiss R23 spline, wielset bij Trek is Bontrager Race Tubeless Ready
Bij Bulls lopen de kabels binnendoor, bij Trek niet (minder).
Zou dat kunnen dat de Bulls slechts 6,9 kg weegt en dus 900 gram minder dan de Trek?
Ik weet niet goed welke van de 2 ik zou kieze. Suggesties, advies?
Bulls Desert Falcon Pro
http://www.bulls.de/bikes/show/desert-falcon-pro/
Trek Emonda ALR 6
http://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes ... 26000-2016
Gewicht van de Bulls (volgens hun eigen website) zou slechts 6,9 kg zijn voor een adviesprijs van 1.799 EUR.
De Trek Emonda ALR 6 zou 7,8 kg wegen voor een adviesprijs van 1.899 EUR
Beide fietsen zijn volledig Ultegra afgemonteerd.
Wielset bij Bulls is DT Swiss R23 spline, wielset bij Trek is Bontrager Race Tubeless Ready
Bij Bulls lopen de kabels binnendoor, bij Trek niet (minder).
Zou dat kunnen dat de Bulls slechts 6,9 kg weegt en dus 900 gram minder dan de Trek?
Ik weet niet goed welke van de 2 ik zou kieze. Suggesties, advies?
Als ik zou moeten kiezen absoluut de Trek. Frame is meer geavanceerd dan de Bulls. Gewicht heb ik geen idee van. Wat ik wel weet is dat bij de Trek de kabels buitenom lopen omdat dit gewicht bespaart. Verder is het vooral estethiek wat betreft de kabels.
Merida Scultura 8000 (2023)
Nooit en te nimmer dat die Bulls 6,9kg weegt! Een alu frame volgehangen met prima, maar zware meuk, komt altijd ruim boven de 7kg uit!
Sterker nog, het zou me niet verbazen als die Bulls in feite zwaarder is dan de emonda.
Wat zoek je in een fiets? De geo's verschillen nogal op cruciale punten.
*edit* net even gekeken. De Bulls weegt volgens opgave geen 6,9 maar 7,9. Marginaal zwaarder dan de emonda dus. De wielset in de Bulls is ruim 200 gram lichter dan die in de emonda. Als je dus een wielupgrade in de emonda zou doen pak je dus een hoop winst t.o.v. de Bulls.
De Bulls is wat langer en je zit wat verder achter de bracket. Het ding is wat luier dan de emonda dus. All things considered zou ik persoonlijk voor de trek gaan. Uitgebalanceerd frame, meer rijdersfiets, lichter.
Maar t blijft persoonlijk natuurlijk.
Sterker nog, het zou me niet verbazen als die Bulls in feite zwaarder is dan de emonda.
Wat zoek je in een fiets? De geo's verschillen nogal op cruciale punten.
*edit* net even gekeken. De Bulls weegt volgens opgave geen 6,9 maar 7,9. Marginaal zwaarder dan de emonda dus. De wielset in de Bulls is ruim 200 gram lichter dan die in de emonda. Als je dus een wielupgrade in de emonda zou doen pak je dus een hoop winst t.o.v. de Bulls.
De Bulls is wat langer en je zit wat verder achter de bracket. Het ding is wat luier dan de emonda dus. All things considered zou ik persoonlijk voor de trek gaan. Uitgebalanceerd frame, meer rijdersfiets, lichter.
Maar t blijft persoonlijk natuurlijk.
Dat bedoel ik, mijn Specialized Allez weegt met Sram Force, wielen van 1600 gram, S-Works zadelpen en carbon zadel al zo'n 7,5 kilo...lawnmower schreef:Nooit en te nimmer dat die Bulls 6,9kg weegt! Een alu frame volgehangen met prima, maar zware meuk, komt altijd ruim boven de 7kg uit!
Sterker nog, het zou me niet verbazen als die Bulls in feite zwaarder is dan de emonda.
Wat zoek je in een fiets? De geo's verschillen nogal op cruciale punten.
*edit* net even gekeken. De Bulls weegt volgens opgave geen 6,9 maar 7,9. Marginaal zwaarder dan de emonda dus. De wielset in de Bulls is ruim 200 gram lichter dan die in de emonda. Als je dus een wielupgrade in de emonda zou doen pak je dus een hoop winst t.o.v. de Bulls.
De Bulls is wat langer en je zit wat verder achter de bracket. Het ding is wat luier dan de emonda dus. All things considered zou ik persoonlijk voor de trek gaan. Uitgebalanceerd frame, meer rijdersfiets, lichter.
Maar t blijft persoonlijk natuurlijk.
Ik zou ook voor de Trek gaan. Ik vind 'm mooier en verwacht dat ie qua geometrie etc ook beter fietst.
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Bij Rose hebben ze toch een alu-fiets die aardig in de buurt komt De pedalen moeten er nog bij, maar ik neem aan dat dat bij die Trek en die Bull ook zo is:
http://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon- ... aid:820053
http://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon- ... aid:820053
Vaak worden de Caad10 en Ultimate AL genoemd als de top aluminium frames maar als het op gewicht aankomt troeft Rose ze toch met 2 ons af. Over de stijfheid heb ik ook nog nooit iemand horen klagen.
Nu mag je van de Trek en de Bulls nog zeker 10% korting afhalen. Als je die niet krijgt moet je naar een andere dealer gaan.
Nu mag je van de Trek en de Bulls nog zeker 10% korting afhalen. Als je die niet krijgt moet je naar een andere dealer gaan.
Campagnolo Ultra Dork
Update:lawnmower schreef:Nooit en te nimmer dat die Bulls 6,9kg weegt! Een alu frame volgehangen met prima, maar zware meuk, komt altijd ruim boven de 7kg uit!
Sterker nog, het zou me niet verbazen als die Bulls in feite zwaarder is dan de emonda.
Wat zoek je in een fiets? De geo's verschillen nogal op cruciale punten.
*edit* net even gekeken. De Bulls weegt volgens opgave geen 6,9 maar 7,9. Marginaal zwaarder dan de emonda dus. De wielset in de Bulls is ruim 200 gram lichter dan die in de emonda. Als je dus een wielupgrade in de emonda zou doen pak je dus een hoop winst t.o.v. de Bulls.
De Bulls is wat langer en je zit wat verder achter de bracket. Het ding is wat luier dan de emonda dus. All things considered zou ik persoonlijk voor de trek gaan. Uitgebalanceerd frame, meer rijdersfiets, lichter.
Maar t blijft persoonlijk natuurlijk.
Ze hebben ondertussen het gewicht op de website aangepast. Gisteren stond dit nog op 6,9 kg; nu inderdaad op 7,9 kg.
Ik had hen gisteren een mailtje gestuurd, wel snelle reactie blijkbaar.
Dit is al een veel logischer gewicht.
Waarschijnlijk toch voor de Trek Emonda ALR gaan nu; maar de wielset DT Swiss R23 Spline van de Bulls lijkt me ook wel goed.
Die R23s zijn ook goed, een tikkeltje stijver dan de bontragers en een gram of 200 lichter. Mààr de R23s zijn nog steeds een upgrade waard want een top wielset is het zéker niet. Doe je dan een wielupgrade, dan win je dus meer op de toch al lichtere emonda.