Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe(?) fiets kopen

Joostkl92
Forum-lid

Joostkl92 06 jan 2016 22:58

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen jaar een oude fiets (Raleigh Record Sprint) gekocht om het wielrennen te proberen. Heb in een half jaar zo'n 3000KM gemaakt en heb zodoende besloten om een serieuze fiets aan te schaffen, ik zie echter door de bomen het bos niet meer..

- M'n budget is +- €1000
- Wat betreft afmontage wil ik eigenlijk min. Shimano 105.

Nu vind ik het erg lastig om te besluiten of ik een nieuwe fiets wil kopen (service, plus zekerheid van goed werkende onderdelen etc) of een tweedehands. Wat betreft tweedehands kan ik voor €1000 in principe een erg goede alu fiets of zelfs een redelijk carbon kopen maar zonder de garantie dat de onderdelen goed zijn en de maat perfect is.. Ik heb ook veel gezocht naar nieuwe fietsen maar nog niet echt iets 'perfects' kunnen vinden; heb naar Canyon gekeken die in prijs/kwaliteit verhouding erg goed zijn maar die vind ik zelf weer niet heel mooi..

Hebben jullie nog tips voor wat betreft goede fietsenwinkels, modellen om online te kopen, of wat betreft het kopen op marktplaats? Ik hoor het graag!

Mijn dank is groot!

Joost.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 06 jan 2016 23:09

Welkom op dit leuke forum!
Voor 1000 euro is een prima nieuwe fiets te kopen. Weliswaar zit je dan in de 'instapmodellen' maar je hebt dan wel iets nieuws wat toch wel erg leuk is. Bovendien kun je precies de juiste maat kiezen als je je laat adviseren door een goede fietsenmaker (minimaal laten opmeten).
Goede fietsenwinkels zijn er genoeg maar om zomaar wat te roepen zonder te weten in welke regio je woont helpt je denk ik niet zoveel.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Joostkl92
Forum-lid

Joostkl92 06 jan 2016 23:16

Dank voor je reactie en je warme welkom!

Regio Amsterdam, excuses helemaal vergeten te vermelden! Heb al erg veel gezocht op winkels maar vind het eigenlijk toch tegenvallen wat er verkrijgbaar is voor €1000 (vaak shimano sora oid) in vergelijking met marktplaats (waar ik bijv. een carbon colnago ace heb gezien voor €900).

Kwam dit bijv. wel tegen: http://www.dirkvisbeek.nl/bianchi-via-n ... 14-706698/

Onderdelen als wielen/banden zijn voor mij op dit moment niet heel belangrijk: dat vervang ik allemaal wel op den duur, zoek voornamelijk een frame waar ik echt wel weer even op verder kan!

EDIT: bij Salden is de via nirone zelfs voor 549, dan met sora. Kan ik daar geen Shimano 105 op laten zetten voor een gunstige prijs?

joopi
Forum-lid

joopi 06 jan 2016 23:50

Een paar goeie winkels in de regio (de haan in ouderkerk, tromm in amsterdam, van rijn in vrouwenakker) hebben momenteel behoorlijk wat 2015 modellen in de uitverkoop; misschien daar eens langslopen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2016 23:54

De Colnago Ace is een heel fijne fiets, zelf een paar jaar op gereden.

Bij Salden of b.v. 12go moet je gemakkelijk een fiets met de laatste 105 groep kunnen krijgen, Die Bianchi is nog de oude.

Als je via marktplaats koopt of bij een internetwinkel/dozenschuiver moet je meestal zelf wel goed weten welke maat je nodig hebt. Anders kan je beter een iets mindere of duurdere fiets kopen bij een goede fietsenmaker. En misschien heb je geluk met een aanbieding in jouw maat.

Er staan her en der door het land trouwens nog redelijk wat Colnago Strade SL's met Veloce te koop. Ik heb het idee dat je een beetje in de italiaanse hoek aan het zoeken bent en dan is dat een mooie optie. B.v.http://www.slingerland-fietsen.nl/colna ... loce--rood https://sector2bikes.nl/winkel/colnago-strada-sl-58cm/.
Campagnolo Ultra Dork

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 07 jan 2016 05:53

Hoi.

Ik weet dat ze bij van eijk op dit moment een paar leuke instappers hebben tussen de 850-1000 euro met 105 erop
Van eijk in ter aar. Kun je meteen combineren met. Van Rijn

Een eerste fiets zou ik niet kopen bij een prijs vechter.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 07 jan 2016 06:38

Welkom.

Ook ik zou je adviseren om je eerste fiets, nieuw, bij een fietsenmaken (in de buurt) te kopen. Toen ik mijn huidige fiets 2 jaar geleden kocht wist ik niets van de techniek. Mijn bandjes kon ik zelf oppompen en ik wist hoe ik een band moest vervangen. Nu haal ik mijn fiets tot het laatste onderdeel uit elkaar en weet ik alles ook weer juist terug te plaatsen. In de tussenliggende tijd heb ik met kleine probleempjes wel steeds bij de fietsenmaker kunnen aankloppen voor adviezen.
Sucdes met je keuze.

JorBak
Forum-lid

Gebruikersavatar JorBak 07 jan 2016 08:43

Kijk ook eens bij Rose; voor jouw budget kan je daar goed slagen voor een goede fiets, compleet (!) afgemonteerd met 105 (geen mix van onderdelen). Ook het online kopen en de aflevering werkt prima.

Succes en veel plezier.

Joostkl92
Forum-lid

Joostkl92 07 jan 2016 13:19

Dank voor de reacties allen! Conclusie is dat ik eigenlijk dus gewoon een nieuwe fiets moet kopen en daarin genoegen moet nemen met iets mindere specs.

De Colnago Strada SL is een goede optie! Ik zoek trouwens niet persé in de Italiaanse hoek maar daar kom ik wel vaak uit omdat ik het niet zo heb op Sensa, Cube etc.

De fietsenwinkels die hier genoemd zijn ga ik zeker allemaal langs binnenkort!

12go heeft trouwens een Scott Speedster 10 voor 999,- met een Ultregra/105 combo, is dat wat? https://www.12gobiking.nl/p/scott-speed ... tent_specs

Daarnaast had ik altijd het idee dat Campagnolo en SRAM duurder zijn om te vervangen in vergelijking met Shimano, klopt dat?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jan 2016 13:43

Die Scott is ook niet verkeerd alhoewel ik liever een complete 105 groep zie. De voordelen van de nieuwst 105 groep zijn: 11 speed, betere remmen, soepeler schakelen en een crank waar zowel compact al dubbel bladen op passen. Met zo'n mix groep profiteer je amper van de helft van de voordelen.

Campagnolo is iets duurder om te vervangen maar gaat vaak ook langer mee. Bij Sram kun je de ketting en cassette vervangen voor Shimano dus dat scheelt heel weinig.

Nog een leuk optie bij Salden: https://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fra ... -2014.html Als het je maat is heb je zelfs een carbon frame.
Campagnolo Ultra Dork

Joostkl92
Forum-lid

Joostkl92 07 jan 2016 17:20

Allright, duidelijk verhaal. De Willier is helaas niet in mijn maat, maar in dit geval zou je me dus aanraden om eerder een goedkoop carbon frame te kopen dan een duur alu frame?

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 08 jan 2016 07:36

Ik heb op zich niets tegen op 12go. Maar als ik een eerste fiets zou kopen zou ik dan niet bij 12 go doen.
Waarom de service is er niet dederend goed. Ze geven wel service maar als het druk is zeggen ze maak maar een afspraak en over een week is hij klaar.

En als je een fiets van rond de 1000. Wil kopen zijn ze niet echt goedkoper als een
Andere fm met wel heel goede service.

Plaats reactie