Gekraak
Er is een soms een gekraak op mijn fiets.
Het is altijd net na even inhouden (stilhouden) van de benen en dan aanzetten.
Heb een nieuwe ketting,cassette en nieuwe racing 1 wielen.
Wat kan dit zijn,
Het is altijd net na even inhouden (stilhouden) van de benen en dan aanzetten.
Heb een nieuwe ketting,cassette en nieuwe racing 1 wielen.
Wat kan dit zijn,
Als aanvulling op wat er reeds in dat andere topic is geschreven wil ik nog even kwijt dat bij zowel de 6700 als 7900 ketting een rijrichting van toepassing is. Je mag deze dus maar op 1 manier monteren, datzelfde geldt ook voor de quicklink mocht je die gebruiken. Zoals ik al eerder aangaf is het bij mij na enige tijd grotendeels verdwenen, kwestie van inslijten van de ketting op de tanden.
MarcMN schreef:Ik had bij het aanzetten/kracht zetten ook last van een soort "tikkend / krakend"geluid. De FM heeft de bracket tijdens een beurt eruit gehaald en schoongemaakt. Geluid weg.
Idem hier. Bij het aanzetten een tik. FM heeft de as eruit gehaald frame ter plaatse afgevlakt en terug gezet..tik was weg..
volgens mij moeten de tandwielen en ketting een beetje op elkaar inslijten.
Ga het een beetje afwachten.
De patjes ga ik al met vet insmeren
Ga het een beetje afwachten.
De patjes ga ik al met vet insmeren
Omdat het vaak moeilijk is na te gaan waar dit geluid precies vandaan komt kan dit vele oorzaken hebben, mocht het nog niet over zijn probeer ook eens een ander achterwiel, gebeurt nog wel eens dat ook hier dergelijke tikjes en kraakjes vandaan kunnen komen. Wellicht moet je deze dan ook even demonteren (freewheel huis) en schoonmaken en opnieuw invetten.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
mijn fietsenmaker heeft de body los gemaakt.
Hij zei dat het te droog stond.
Hij heeft er een heel klein beetje olie op gedaan.
Hij zei dat het te droog stond.
Hij heeft er een heel klein beetje olie op gedaan.