Standplaats gezocht op max 600km van Utrecht
Het jaarlijkse winterritueel met mijn fietsvrienden is weer losgebarsten: de zoektocht naar de locatie voor ons weekje wielrennen in de zomer. Na jaren het hooggebergte te hebben aangedaan, zijn we vorig jaar naar de Eifel geweest. Dat beviel goed, want weer eens iets anders.
Voor dit jaar hebben we de volgende eisen:
- een vaste stek van waaruit verschillende rondjes te fietsen zijn tussen 60 en 120km.
- max 600km van Utrecht, zodat er eventueel voor een paar dagen kan worden aangehaakt.
- Heuvelachtig of vlak
De usual suspects zijn al de revue gepasseerd: Ardennen, Vogezen, Eifel.
Wie heeft er een tip voor een standplaats in een minder voor de hand liggende omgeving? Bretagne? Denemarken????
Ben benieuwd.
Voor dit jaar hebben we de volgende eisen:
- een vaste stek van waaruit verschillende rondjes te fietsen zijn tussen 60 en 120km.
- max 600km van Utrecht, zodat er eventueel voor een paar dagen kan worden aangehaakt.
- Heuvelachtig of vlak
De usual suspects zijn al de revue gepasseerd: Ardennen, Vogezen, Eifel.
Wie heeft er een tip voor een standplaats in een minder voor de hand liggende omgeving? Bretagne? Denemarken????
Ben benieuwd.
Ik ben afgelopen zomer in Rijnland Pfalz geweest. Dit ligt op nog geen 400km van Utrecht. Ik heb me verbaasd over het mooie gebied. Je kan er kiezen om redelijk vlak te rijden langs de Saar of de Moezel maar je kan ook genoeg hoogtemeters maken. Via gpsies.com kan je makkelijk mooie routes vinden die vaak over mooie achteraf wegen gaan waardoor je weinig auto's tegenkomt.
Daarnaast zijn Saarburg en Trier best leuk voor als je niet op fiets zit.
Daarnaast zijn Saarburg en Trier best leuk voor als je niet op fiets zit.
- Goudhaantje
- Forum-lid
Harz. Morvan.
Weet niet precies de afstand, maar is voor ons beide in een avond aan te rijden.
Weet niet precies de afstand, maar is voor ons beide in een avond aan te rijden.
Het laatste stuk Maas in Noord Frankrijk.
Bos, heuvels, stukje vlak knsllen langs de Maas. Heel rustige omgeving.
Practig daar.
Bos, heuvels, stukje vlak knsllen langs de Maas. Heel rustige omgeving.
Practig daar.
-
- Forum-lid HC
Idd Harz wegen zijn er beter dan in de Eifel wel opletten of je in de ex ddr terecht komt want je kunt pech hebben met de staat van je verblijfplaats. Met de auto wel even oppassen want de overheid wisselt vaak met de max snelheid en ziet overtredingen nog meer als in nederland als alternatieve inkomsten
Morvan is inderdaad mooi fietsen, en heerlijk rustig, maar ligt denk ik op zo"n 750 km van Utrecht. Bovenloop van de Maas (Lotharingen) klinkt inderdaad interessant; net ten westen daarvan is misschien ook de Champagnestreek nog een optie? (beide gebieden zijn trouwens ook prima te combineren)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik heb nog nooit gefietst in de Champagne streek, maar rijd er wel doorheen richting vakantie adressen. Aangezien het rustig rijden is op de A26, heb ik genoeg tijd om de omgeving in mij op te nemen. Conclusie? Golvend landschap met hele rustige wegen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Als je in Denemarken gaat fietsen, is de omgeving van Vejle de mooiste.
Zie hier: http://gb.grejsdalsloebet.dk/
De 220km versie van deze cyclo is pittig. De aankomst ligt op een helling van 20% en dat doet dan best wel zeer.
Zie hier: http://gb.grejsdalsloebet.dk/
De 220km versie van deze cyclo is pittig. De aankomst ligt op een helling van 20% en dat doet dan best wel zeer.