Ik ben er dus eindelijk achter wat voor een velgen ik heb.
Dat zijn mavic cxp 22 hangespaakt met shimano 105 naven.
Ik vind ze echter qua looks niet helemaal bij mijn fiets passen.
Ik heb een zwarte fiets en de spaken die ik nu heb zijn zilver kleurig....
Ook vind ik de 32 spaken niet zo heel erg mooi staan...
Ik zit dus te kijken voor andere wielen.
Zoals de fulcrum 5 of 7 of anders ksyrium elite of equipe.
Zijn deze velgen wel net zo stijf als wat ik nu heb?
Of is het slimmer om mijn velgen opnieuw te laten spaken met zwarte spaken?
Dit omdat mijn wielen misschien wel erg stijf zijn ten opzichte van de eerder genoemde?
Andere, mooi zwarte suggesties zijn natuurlijk ook welkom!
mavic cxp 22 of bv fulcrum 5?
Tja, die Mavic velgen zitten sinds 2004 onder mijn Giant, in mijn geval met een Ultegra naaf en zwarte DTswiss spaken. Voor mij zijn het perfecte wielen. Zeer betrouwbaar. Ook bij ongelukken, grote gaten in een afdaling, weet ik veel, ze geven geen krimp. Als ik om me heen zie hoeveel problemen mensen hebben met hun goedkopere wielsets van welk merk dan ook... Ik zou dan de echt goedkope sets (Fulcrum 7, Aksium en aanverwanten) laten staan. Van de velgen die jij noemt is er geen een zo stijf en (vooral) zo sterk als de CXP22. Nu hoeft het natuurlijk niet zo stijf... Het is maar wat je wilt.
kijk anders eens bij zoran op zijn site, die kan alle combi's van naven/spaken/velgen op verzoek samenstellen... www.bikexperto.com ik sta ook op het punt om bij hem een setje wielen te bestellen en lees hier erg veel positieve reacties over zijn werk!
lastig, lastig
Dit is mijn eerste fiets, dus weet ook niet hoeveel de stijfheid verschilt met de andere wielen.
Ik weeg ook niet erg veel, 77kg.
Weet dus nog niet of ik andere wielen ga nemen.
Bikexperto had ik ook al gezien.
Site en verhaal gaven een goede indruk, wel een stukje uit de buurt...
Grappig dat je ook cxp wielen hebt onder je giant posteen, ik heb ook een giant maar dan uit 2003.
Wellicht dat het standaard was?
Die ksyrium en fulcrum wielen zijn wel erg, mooi.....
Dit is mijn eerste fiets, dus weet ook niet hoeveel de stijfheid verschilt met de andere wielen.
Grappig dat je ook cxp wielen hebt onder je giant posteen, ik heb ook een giant maar dan uit 2003.
ting ting,
Sup xroad SE
Sup xroad SE
Ik heb zowel een set Racing 5s als een set met Ultegra naven, DT Swiss spaken en Mavic CXP22 velgjes en allebei bevallen ze goed. Die ultegra wieltjes zijn gewoon perfecte trainingswielen: nog geen grote slagen / problemen gehad, naven zijn goed onderhoudbaar, als je een keer een spaak breekt kom je tenminste nog fatsoenlijk thuis, kortom: ideaal.
Ook over de Fulcrum's ben ik te spreken. Ze zien er iets blitser uit onder je fiets (alhoewel ik de Racing 3 en Racing 1 ook goed vindt staan), ze zijn voor mij stijf genoeg (90 kg), ik krijg ze in ieder geval niet tegen de remblokken aan, wat me met mn oude Mavic Cosmic Elites en een setje Citec 3000 wielen wel meteen lukte. En voor de ~150 euro die je er voor betaalt kun je ook weinig mis doen.
Als je nieuwe wielen met een betere look wil hebben kan ik je de fulcrum's aanraden. Als je lichtere wielen wilt dan de versie die je nu hebt kun je volgens mij beter doorsparen voor een wat lichter setje (handgespaakt met bijvoorbeeld DT swiss 240s naafjes of Fulcrum Racing 3 of 1). Maar volgens mij kun je jezelf echter het geld net zo goed besparen door voorlopig op deze set te blijven rijden, is volgens mij niets mis mee.
Ook over de Fulcrum's ben ik te spreken. Ze zien er iets blitser uit onder je fiets (alhoewel ik de Racing 3 en Racing 1 ook goed vindt staan), ze zijn voor mij stijf genoeg (90 kg), ik krijg ze in ieder geval niet tegen de remblokken aan, wat me met mn oude Mavic Cosmic Elites en een setje Citec 3000 wielen wel meteen lukte. En voor de ~150 euro die je er voor betaalt kun je ook weinig mis doen.
Als je nieuwe wielen met een betere look wil hebben kan ik je de fulcrum's aanraden. Als je lichtere wielen wilt dan de versie die je nu hebt kun je volgens mij beter doorsparen voor een wat lichter setje (handgespaakt met bijvoorbeeld DT swiss 240s naafjes of Fulcrum Racing 3 of 1). Maar volgens mij kun je jezelf echter het geld net zo goed besparen door voorlopig op deze set te blijven rijden, is volgens mij niets mis mee.
Atzeko schreef:lastig, lastig
CXP 22 zijn door Mavic voor Giant gemaakt dus das standaard ja
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra