Vorige week de fiets helemaal uit elkaar gehaald en begonnen met het schoonmaken van ieder onderdeel. Frame ziet er voor zo'n oudje nog goed uit.

Alle onderdelen die hier nu op het frame zitten zijn inmiddels ook helemaal gepoetst en klaar. Frame heeft hier en daar wat schade aan de lak, maar is natuurlijk niet zo vreemd voor een fiets die gebruikt is.

OP de volgende foto is het iets beter te zien

Was niet van plan het frame te laten spuiten. Wil de fiets zo orgineel mogelijk laten, maar aan deze lakschade wil ik toch wel wat gaan doen. Al was het alleen maar om te voorkomen dat het erger wordt. De volgende beschadigingen wil ik ook aanpakken. De eerste is van een fietspomp die ik in die tijd gebruikt heb.

Plus nog een beschadiging aan de binnenzijde van de liggende achtervork.

Verder nog wat hele kleine stukjes lak links en rechts. De voorvork is in perfekte staat net als het Gazelle logo.

De achter derrie had wat lichte schade, maar na behandeling met heel fijn schuurpapier en steeds fijnere polijst pasta is ie vrijwel in nieuwstaat.

Voor de lak wil ik kontakt op gaan nemen met Gazelle. Hoop dat ze mij kunnen helpen bij het zoeken naar de juiste kleur groen en zwart zodat de kleine lakschade zo goed mogelijk kan gaan bijwerken.
Op dit moment ben ik bezig met het schoonmaken van de remmen.

Helaas zijn hier twee onderdelen niet meer door alleen poetsen, polijsten in oude staat te herstellen. Het zijn die twee kegelvormige delen. Ben van plan ze opnieuw te laten verchromen. Volgende week even informeren bij een galvanisch bedrijf in de buurt of ze me kunnen helpen.