Eerste keer dat ik post, maar ik lees al een tijdje me in.
Ik wil overstappen op een racefiets. Tot nu toe fiets ik met een alu transport fiets (met krat voorop, 3 versnellingen), sinds ik ben gaan meten in 2015 heb ik er 2500km op zitten.
Anyways, zover mijn intro. Recent me laten opmeten bij de fietsenmaker en die kwam aan de hand van de maten en mijn rij wensen (niet alleen op de allernetste wegen) met de suggestie: http://www.specialized.nl/us/en/bikes/a ... -elite-dsw om voor de diverge-elite te gaan. Deels vanwege de geometrie en deels omdat er 30mm banden op zitten (met optie op meer) zodat je ook op de minder leuke wegen nog beetje kunt rijden. Oh ja en schijfremmen omdat ik velg remmen in minder leuk weer toch klein beetje eng vind
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Dit advies heb ik ter harte genomen maar het probleem is dat mijn budget (1800) al een beetje op is tussen de meting (150) en die fiets (1500) en ik weinig overhou voor trappers, schoenen, helm, kleding, bidon houders, reparatiesets, etc, etc. Mijn budget laat het net niet toe. Daarnaast vind ik het in absolute zin ook best veel geld voor een eerste fiets.
Ik heb 2 vragen, de onderliggende vraag is natuurlijk: is dit een goede keuze voor een eerste fiets, en hoe vergelijk ik deze fiets (qua geometrie) met andere (eventueel goedkopere) fietsen?
Ik baal er van dat ik of mijn budget moet breken om de fiets te kopen, of hun advies in de wind moet slaan, ik heb niet genoeg kennis van zaken om zelf een overwogen keuze te maken.