Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

De nieuw CNC Flloor Drive van Lezyne? Goed?

Juniorfietser
Forum-lid

Juniorfietser 22 jan 2016 11:53

Hello fietsfanaten :winkthumb:

Graag wil ik jullie feedback en input over de nieuwe Lezyne CNC Floor Drive vloerpomp (hoge druk). Is dit aan te raden? Of zijn er andere alternatieven?
Hieronder een link van de vloerpomp.

https://www.lezynestore.nl/lezynefietsp ... &results=6

Reacties zijn welkom :mrgreen:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 jan 2016 12:28

Uiteindelijk wil je toch een SKS met messing kop.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 jan 2016 13:20

Waarom wil je in hemelsnaam zoveel geld voor een pomp neerleggen als je voor minder als de helft de al bewezen SKS of Topeak kan kopen?

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 22 jan 2016 13:34

Idd SKS is een hele goede pomp en kost de helft van dit hipster merk.

kawouter
Forum-lid

kawouter 22 jan 2016 14:00

ik vind lezyne geen hipstermerk. Is al een flink aantal jaren bij de reguliere fietsenzaak om de hoek (LBS zo je wilt) verkrijgbaar. Gebruik inmiddels al heel wat jaren naar volle tevredenheid hun vloerpomp met oude stijl kop, die was destijds zo'n 50E. Die heeft zo zijn nadelen, maar dat heeft zo'n messing kop ook.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 23 jan 2016 08:19

Over hun kopdesign kan je wat twisten. Zeker de eerste generatie die mijn vader heeft. Maar als je hem netjes gebruikt kan je er moeiteloos mee pompen. Haalt hoge druk erg makkelijk, lekt niet en doet wat het moet doen. Totdat je misschien de pomp weer verkeerd losdraait :lol:. De prijs van deze pomp is misschien wel wat hoog en ook lezyne heeft pompen voor de helft van het geld. Deze designuitvoering is wat prijzig. Ik snap alleen niet dat SKS nog niet failliet is. Die pompen daar doe je je hele leven mee en ik zie een hoop mensen om me heen met verschrikkelijk oude pompen die nog prima functioneren. En van af en toe een rubbertje vervangen kan een bedrijf toch ook niet leven ;).
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 jan 2016 08:22

Bestel 10 rubbertjes bij je SKS pomp (ik kreeg ze er gratis bij, goede service van Bikeparts4u) en je kunt moeiteloos 10-15 jaar verder.

De messing kop is onovertroffen. Nooit meer ontsnappende lucht. Nooit meer ventielkernen die afbreken. Nooit meer gekloot. Gewoon pompen en lostrekken. Ja, je kunt er geen autobanden en gewone fietsventielen mee opblazen maar daarvoor heb ik ander gereedschap in huis.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 23 jan 2016 08:41

Ik had het dan ook over de pompkoppen van lezyne he. Ik ben het ook 100% met je eens havana. Maar je kan natuurlijk ook een sks messing kop op een lezyne pomp zetten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

rikkert
Forum-lid

rikkert 23 jan 2016 13:49

Tering, zit er een klomp goud in dat ding gelast ofzo? ik heb er een van bbb en die doet het prima overigens. En kostte minder dan de helft. Deze ziet er mooi uit, maar of dat is nou niet echt een eigenschap die ik wil van een pomp. Ik zou er nooit zoveel geld voor uitgeven.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 23 jan 2016 14:33

er is maar 1 de beste AL JAREN en dat is deze
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

jozef62
Forum-lid

jozef62 01 mar 2016 13:47

Nog een aanvulling op de SKS aanbevelingen: ik heb zojuist mijn airkompressor 12, waarvan het handvat gebroken was, na een kort mailtje aan SKS kunnen omruilen voor een spiksplinternieuw exemplaar. Ik ben zo beduusd over zo'n geweldige service, dat ik het echt even ergens kwijt moet.

Plaats reactie