Di2 6870 Achterderailleur afstelling
Hallo,
de Di2 achterder. heeft kan bij het afstellen 32 stappen bijgestelt worden. 16 omhoog en 16 omlaag. Ik weet hoe je de derailleur moet afstellen, maar bij mij is het geval dat ik mijn derailleur helemaal op -16 moet zetten zodat hij op het kleinste tandwiel komt. Als ik dit niet doe loopt hij slecht of schakelt helemaal niet naar het kleinste tandwiel.
Zelf had ik al gedacht dat mijn pad misschien scheef is, maar dat is niet het geval (Bevestigd door de LBS). De LBS zij dat het aan het frame of de wielen zou kunnen liggen. Ook werd er voorgestell on een ringetje tussen de derailleur en het frme te zetten zodat de derailleur iets verder van het frame komt en je daardoor hem beter zou kunnen afstellen.
Heeft iemand anders hier ervaringen mee of misschien een idee hoe ik anders de derailleur beter kan afstellen?
Bedankt,
Pat
de Di2 achterder. heeft kan bij het afstellen 32 stappen bijgestelt worden. 16 omhoog en 16 omlaag. Ik weet hoe je de derailleur moet afstellen, maar bij mij is het geval dat ik mijn derailleur helemaal op -16 moet zetten zodat hij op het kleinste tandwiel komt. Als ik dit niet doe loopt hij slecht of schakelt helemaal niet naar het kleinste tandwiel.
Zelf had ik al gedacht dat mijn pad misschien scheef is, maar dat is niet het geval (Bevestigd door de LBS). De LBS zij dat het aan het frame of de wielen zou kunnen liggen. Ook werd er voorgestell on een ringetje tussen de derailleur en het frme te zetten zodat de derailleur iets verder van het frame komt en je daardoor hem beter zou kunnen afstellen.
Heeft iemand anders hier ervaringen mee of misschien een idee hoe ik anders de derailleur beter kan afstellen?
Bedankt,
Pat
- robertvklinken
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 04 mar 2014 19:44
- Locatie: Rotterdam
Hallo Robert,
Hoe je de derailleur moet instellen weet ik. Zoals ik in mijn post zei, moet ik bij de fijnafstelling al helemaal naar -16 gaan om hem goed te laten lopen. Een nieuw padje (vandaag erop gezet) heeft ook niet geholpen.
Groeten,
Patrick
Hoe je de derailleur moet instellen weet ik. Zoals ik in mijn post zei, moet ik bij de fijnafstelling al helemaal naar -16 gaan om hem goed te laten lopen. Een nieuw padje (vandaag erop gezet) heeft ook niet geholpen.
Groeten,
Patrick
De sluiting van deQR heb je links en de derrie rechts zitten neem ik aan?Jorisee schreef:Wat voor frame heb je? Ik heb een frame gehad waarbij de quick release de derailleur naar binnen duwde. Zo ver dat hij net op het kleinste tandwiel kwam met -16. Kan dat het zijn?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 20 jan 2013 13:55
Probeer eens totale reset?
Knopje blijven inhouden tot hij vanzelf schakelt.
Wel trappen uiteraard.
Anders inderdaad ringetje tussen derailleur en pad.....
Knopje blijven inhouden tot hij vanzelf schakelt.
Wel trappen uiteraard.
Anders inderdaad ringetje tussen derailleur en pad.....
Ja maar soms zie je dat de achterder. naar binnen wordt getrokken.nijkie schreef:De sluiting van deQR heb je links en de derrie rechts zitten neem ik aan?Jorisee schreef:Wat voor frame heb je? Ik heb een frame gehad waarbij de quick release de derailleur naar binnen duwde. Zo ver dat hij net op het kleinste tandwiel kwam met -16. Kan dat het zijn?
Laatst gewijzigd door Jorisee op 31 jan 2016 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat heeft niets met een reset te maken, maar enkel met 're-engage' van de motor in het geval van een valpartij.koereurke007 schreef:Probeer eens totale reset?
Knopje blijven inhouden tot hij vanzelf schakelt.
Wel trappen uiteraard.
Anders inderdaad ringetje tussen derailleur en pad.....
Oorzaak van dit probleem zit voor 90+% zeker in het frame en niet in de derailleur.
Frame is een Giant TCR Advanded sl. Het is Di2 klaar dus de gaten voor de interne bekabeling zijn er ook.
Ik zal eens opletten bij het inspannen van het wiel. Frappant vind ik, dat het bij verschillende wielsets is. Dus aan de wielen zal het niet liggen. Ik zal ook de derailleurkooi nog eens laten controleren of deze 100% recht is.
Ik zal eens opletten bij het inspannen van het wiel. Frappant vind ik, dat het bij verschillende wielsets is. Dus aan de wielen zal het niet liggen. Ik zal ook de derailleurkooi nog eens laten controleren of deze 100% recht is.
Ik heb er eens goed opgelet, en ja hoor. Als ik de QR vast zet trekt de derailleur inderdaad naar binnen toe. Iemand een idee hoe ik er iets aan kan doen? Ja, de QR niet te vast zetten, maar misschien heeft iemand nog een tip?