Nu ik na vele jaren vanuit de grootstad terug naar het groen verhuisd ben, wil ik graag wat van de omgeving genieten. Ik heb de voorbije maanden mooi wat kilometers gedaan met mijn 15j oude MTB, maar het spreekt voor zich dat deze niet super bolt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik weet dat ik te laat ben voor de beste koopjes op 2015 modellen, eigenlijk was het plan te wachten tot dit najaar, maar het kriebelt te hard. Budget was 1000-1300, maar gemerkt dat dit misschien net nog iets hoger moet, had namelijk graag een 11 speed 105 groep gehad (kwestie van toch kwaliteit te hebben, voor enkele jaren goed te zijn en toch een 11 speed te hebben tov 9 speed Tiagra voor de heuveltjes of misschien ooit de Ventoux).
Na een rondje bij zowel de kleinere FM(s) om de hoek als de grotere stores ben ik tot volgende short(?)list gekomen en had ik graag wat feedback gehad over prijs/kwaliteit.
- Cannondale Caad 12 (€1500, achter de hoek, korting als bon voor outfit)
- Trek Madone 2.5 2015 (€1275, ultegra maar 'goeikope' remmen+crank)
- Cube Agree GTC Pro 2015 (€1150, lijkt me koopje, maar dan ook bedenking 'te goedkoop' voor degelijke carbon? Weegt even veel als de alu modellen)
- Bulls Harrier 1 (nergens in de wijde omtrek toonbaar of beschikbaar voor april, lastig om geometrie/rijgedrag te testen ook dus)
- Canyon Endurance AL 6
Dankzij de korting in de vorm van outfit (pedalen, ed) bij de lokale FM komt de Cannondale relatief dicht bij mijn oorspronkelijk budget (en vind ik mooier dan gelijk geprijsde BMC of Trek). Vraag is echter of dit de meerprijs effectief waard is tov de prijsbrekers (Bulls, Canyon). Volgens 1 vd 2 Cannondale verkopers merk je effectief het verschil tov Cube/Bulls (die hij ook via partner-store kan bestellen).
Is het wijselijk om ipv Caad 12 een Caad 8 te nemen voor budget of doe ik dan de redenen voor Cannondale (nieuw Caad 12 frame) teniet en kan ik evengoed bv een Canyon/Bulls nemen? Wat met de mix afwerking van Trek?
Ik weet dat een testrit ook veel doet, maar daarvoor moet ik wachten op wat beter weer (wil de lokale FM niet opzadelen met veel kuiswerk
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
EDIT: foutje gemaakt, Canyon is wel endurance.
Verdere info: 1m88, BBL +- 92cm, 70kg. Eerstdaags een outfitje aanschaffen (of toch zeker degelijke broek) zodat ik FM een volledige & correcte fitting kan laten doen (idealiter bij de correcte dealer).
Zou dus tof zijn om dankzij jullie feedback eerst wat verder te filteren voor ik bv 2u enkel rij om een fiets te testen.