Hoe veel kun je verbeteren
- janlouws
- Forum-lid
Ik heb net voor kerst een inspanningstest gedaan en nu ben ik de waardes een beetje aan het analyseren. Mijn vermogen bij omslagpunt was 260W.
Hoeveel zou dit verbeterd zijn in juli als ik consistent door train? Zou dit kunnen verbeteren met 20% of is dat te hoog gegrepen?
Hoeveel zou dit verbeterd zijn in juli als ik consistent door train? Zou dit kunnen verbeteren met 20% of is dat te hoog gegrepen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
- Contact
Ik zie in het uiterste geval stappen van +10% in 3-6 maanden. Maar met drie trainingen in de week is dat wel een beetje veel.
- janlouws
- Forum-lid
Ik ben 37 en fiets al ongeveer 5 jaar. Vorig jaar heb ik gewoon veel gefietst. Nu pak ik het wat serieuzer aan en ga in juli de Marmotte rijden. Maar ik begrijp al dat 20% is een beetje te hoog gegrepen is.
-
- Forum-lid
- Contact
Misschien als er ruimte is om gewicht kwijt te raken en spiermassa te behouden?
-
- Forum-lid HC
Wat is dat toch die obsessie met FTP, zegt weinig op de dag zelf. Geeft alleen aan wat je mogelijke potentie is.
What makes the boat go faster?
Wat was je gewicht tijdens de test?janlouws schreef:Ik heb net voor kerst een inspanningstest gedaan en nu ben ik de waardes een beetje aan het analyseren. Mijn vermogen bij omslagpunt was 260W.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- janlouws
- Forum-lid
Mijn gewicht is (en was) 69kg met een vetpercentage van 16%. Daar is niets te winnen (anders waai ik van m'n fiets ).
Ik weet zeker dat ik ga verbeteren voor juli. Maar wat verbeterd er dan? FTP, VO2max, 'efficiëntie' of komt je omslagpunt dan hoger te liggen?
Ik dacht dat je VO2max niet zo heel veel kan verbeteren. En FTP = output dus dat moet verbeteren, toch?
Ik weet zeker dat ik ga verbeteren voor juli. Maar wat verbeterd er dan? FTP, VO2max, 'efficiëntie' of komt je omslagpunt dan hoger te liggen?
Ik dacht dat je VO2max niet zo heel veel kan verbeteren. En FTP = output dus dat moet verbeteren, toch?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
16% vet biedt behoorlijk wat mogelijkheid tot verbetering. Dat de rest van de obese samenleving dat al erg mager vind wil niet zeggen dat 16% zo weinig is. Overigens ligt het er wel een beetje aan hoe die 16% bepaald is.
Voor de Marmotte is alles per kg van belang, tegen iedere kg vet die je verliest is relatief gezien niet tegenop te trainen.
Voor de Marmotte is alles per kg van belang, tegen iedere kg vet die je verliest is relatief gezien niet tegenop te trainen.