De nieuwste innovatie op het gebied van racefietsbrillen
Afgelopen jaar hoorde ik op de radio een ondernemer praten over het nieuwste van het nieuwste op het gebied van fietsbrillen. Meekleurende glazen, maar dan in een fractie van een seconde. Andy Schleck was gestrikt als ambassadeur en hij voorspelde dat binnen twee jaar het hele peloton hiermee rijdt (zou ik ook zeggen als ik ambassadeur was ). 'Die moet ik hebben', dacht ik gelijk. En toen ik vorige maand jarig was en wat geld gekregen had zocht ik naar een goede bestemming. Dat het iets met fietsen te maken had stond wel vast, maar wat? Toen schoot me die uitzending te binnen en begon driftig op internet te zoeken of het al te koop was. En ja hoor, ik belandde al snel op de volgende website: https://www.indiegogo.com/projects/ctrl ... ng-glasses#/.
Ik heb hem gauw besteld voordat ik er spijt van zou krijgen en nu is het wachten op de levering. Dat kan helaas nog wel even duren, maar binnen een week of 6-8 na bestelling moet ik hem wel op de mat hebben liggen. Het is me dubbel en dwars waard. Tenminste als het geleverde product zijn hoge verwachtingen waarmaakt.
Ik vind de innovatie in ieder geval wel bijzonder, want het is altijd klooien met de juiste brillenglazen. Ook afdalingen in alpentunnels zijn niet altijd risicoloos met de bestaande brillen. Tja, of je daar 200 euro voor wil neertellen is aan eenieder om dat te beslissen. Ik ben in ieder geval benieuwd.... Wordt vervolgd.
Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervan vinden.
Ik heb hem gauw besteld voordat ik er spijt van zou krijgen en nu is het wachten op de levering. Dat kan helaas nog wel even duren, maar binnen een week of 6-8 na bestelling moet ik hem wel op de mat hebben liggen. Het is me dubbel en dwars waard. Tenminste als het geleverde product zijn hoge verwachtingen waarmaakt.
Ik vind de innovatie in ieder geval wel bijzonder, want het is altijd klooien met de juiste brillenglazen. Ook afdalingen in alpentunnels zijn niet altijd risicoloos met de bestaande brillen. Tja, of je daar 200 euro voor wil neertellen is aan eenieder om dat te beslissen. Ik ben in ieder geval benieuwd.... Wordt vervolgd.
Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervan vinden.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Uvex heeft ook zo'n bril, techniek komt van dezelfde club (AlphaMicron): http://www.uvex-sports.com/en/cycling/c ... ck-carbon/
Lijkt gewoon uit voorraad leverbaar.
Lijkt gewoon uit voorraad leverbaar.
Ik ben ook benieuwd. Hou je op de hoogte.
-
- Forum-lid
Het is ook nog een mooie bril. Ik ben ook zeker benieuwd naar jouw ervaring.
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
Een paar weken gelden lag hij toch echt eindelijk op de mat, de CTRL One zonnebril. Als de levensduur vergelijkbaar is met de levertijd dan heb ik een topaankoop gedaan Maar goed, je gaat in zee met een hippe startup die zijn geld voor een belangrijk deel binnenkrijgt middels crowdfunding. Dan kun je dit wel een beetje verwachten. Wel werden de kopers tussentijds netjes geïnformeerd over het moment van shipping.
Nu over de bril zelf. Ik ben er blij mee. Hij doet wat beloofd is. Er zijn 2 standen, zonwerend en transparant. Hiertussen kun je wisselen. Dit kan zowel automatisch als handmatig.
Er zit slechts 1 knopje op, waarmee je alles bedient:
- Wisselen automatische/handmatige bediening.
- Wisselen zonwerend/transparant (op handmatige stand).
- Instellen wisselmoment zonwerend/transparant (als je de fabrieksinstelling niet goed vindt).
- Terugzetten fabrieksinstellingen.
Alles werkt op een batterijtje waarvan de fabrikant aanraadt om deze voor elke rit op te laden. Dat lijkt me wat overdreven. Het is nog even uitzoeken hoe vaak ik hem moet opladen.
Verder werkt het perfect. Ik heb hem gewoon op automatisch staan met de fabrieksinstellingen. Als het donker wordt, bv onder een viaduct, wisselt de bril direct in een fractie van een seconde naar transparant. En dat gebeurt omgekeerd ook als ik er weer uit rij. Ik moet nog even ondervinden hoe hij het doet wanneer de zon 's avonds onder gaat. Dat heb ik nog niet getest.
Maar tot nu toe ben ik tevreden met de aankoop
Nu over de bril zelf. Ik ben er blij mee. Hij doet wat beloofd is. Er zijn 2 standen, zonwerend en transparant. Hiertussen kun je wisselen. Dit kan zowel automatisch als handmatig.
Er zit slechts 1 knopje op, waarmee je alles bedient:
- Wisselen automatische/handmatige bediening.
- Wisselen zonwerend/transparant (op handmatige stand).
- Instellen wisselmoment zonwerend/transparant (als je de fabrieksinstelling niet goed vindt).
- Terugzetten fabrieksinstellingen.
Alles werkt op een batterijtje waarvan de fabrikant aanraadt om deze voor elke rit op te laden. Dat lijkt me wat overdreven. Het is nog even uitzoeken hoe vaak ik hem moet opladen.
Verder werkt het perfect. Ik heb hem gewoon op automatisch staan met de fabrieksinstellingen. Als het donker wordt, bv onder een viaduct, wisselt de bril direct in een fractie van een seconde naar transparant. En dat gebeurt omgekeerd ook als ik er weer uit rij. Ik moet nog even ondervinden hoe hij het doet wanneer de zon 's avonds onder gaat. Dat heb ik nog niet getest.
Maar tot nu toe ben ik tevreden met de aankoop
Top, en op zich valt de wachttijd wel mee. Met zulke projecten kan het soms ook een jaar of langer duren.
Maar ik zie voor deze techniek wel potentie om op een gegeven moment na doorontwikkeling ook je fietscomputer te kunnen koppelen zodat wat standaardgegevens constant in een ooghoek te zien zijn.
Maar ik zie voor deze techniek wel potentie om op een gegeven moment na doorontwikkeling ook je fietscomputer te kunnen koppelen zodat wat standaardgegevens constant in een ooghoek te zien zijn.
- Sha Kokken
- Forum-lid
Ziet er goed uit zeg, zeker die Andy Schleck versie. En een oplossing voor brildragers.
Ik moet de penningmeester maar eens lief aankijken
Ik moet de penningmeester maar eens lief aankijken