Versterking bij Rabobank
Rabobank heeft zich naar mijn idee goed versterkt voor de komende jaren. Als ze nou ook eens op Pinarello gaan rijden
BORDEAUX -
Luis-Leon Sanchez heeft een akkoord met Rabobank bereikt voor de komende twee jaar. Daarmee heeft de Nederlandse ploeg een extra klimmer in huis die naast Gesink in de grote rondes kan uitkomen. Dit wijst erop dat Denis Menchov definitief de ploeg gaat verlaten.
Sanchez (26) komt momenteel voor Caisse d’Eparnge uit, een ploeg die nog geen nieuwe sponsor heeft. Hij staat in de huidige Tour de France elfde. Vorig jaar schreef hij onder meer Parijs-Nice op zijn naam, terwijl hij dit jaar de beste was in het Circuit de la Sarthe. Eerder werd Matti Breschel al aangetrokken.
BORDEAUX -
Luis-Leon Sanchez heeft een akkoord met Rabobank bereikt voor de komende twee jaar. Daarmee heeft de Nederlandse ploeg een extra klimmer in huis die naast Gesink in de grote rondes kan uitkomen. Dit wijst erop dat Denis Menchov definitief de ploeg gaat verlaten.
Sanchez (26) komt momenteel voor Caisse d’Eparnge uit, een ploeg die nog geen nieuwe sponsor heeft. Hij staat in de huidige Tour de France elfde. Vorig jaar schreef hij onder meer Parijs-Nice op zijn naam, terwijl hij dit jaar de beste was in het Circuit de la Sarthe. Eerder werd Matti Breschel al aangetrokken.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
De keus voor Sanchez vind ik beter te begrijpen dan die voor Breschel. In Nederland zijn volgens mij genoeg klassiekerrenners te vinden, zoals Boom en Langeveld. Ik denk dat Sanchez met z'n ervaring ook veel kan leren aan jongens als Mollema. We zullen zien!
Eenvoud kenmerkt het ware.
-
- Forum-lid
Nu nog een goede ploegleiding en dan word het mss wel eens ooit wat met
de rabobank.
de rabobank.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
Mwah, goed versterkt?
LL Sanchez in plaats van Samuel Sanchez? Breschel? Fijne renners, maar zou ik ze kopen? Ik vind dat Rabobank steeds net de verkeerde keuzes maakt. Voortdurend renners aannemen die nog moeten groeien. En zodra het wat wordt, gaan ze door. Rabobank is geen opleidingsploeg. We hebben het hier wel over het team met een van de hoogste budgetten, zoniet het hoogste budget van alle teams.
Ga eens winkelen in de top 10 van de CQ-ranking!
Ploegleiding mist visie, alleen Adri van Houwelingen vind ik een verademing deze Tour (en de Vuelta van vorig jaar, als ik het me goed herinner)
LL Sanchez in plaats van Samuel Sanchez? Breschel? Fijne renners, maar zou ik ze kopen? Ik vind dat Rabobank steeds net de verkeerde keuzes maakt. Voortdurend renners aannemen die nog moeten groeien. En zodra het wat wordt, gaan ze door. Rabobank is geen opleidingsploeg. We hebben het hier wel over het team met een van de hoogste budgetten, zoniet het hoogste budget van alle teams.
Ga eens winkelen in de top 10 van de CQ-ranking!
Ploegleiding mist visie, alleen Adri van Houwelingen vind ik een verademing deze Tour (en de Vuelta van vorig jaar, als ik het me goed herinner)
LL is OK maar wordt het top? Ik zou investeren in NL'ers of supertalenten. IMO laat Rabo teveel jongens lopen (v Garderen, Bos zijn uitschieters). Ik zou Phinney halen zodra het kan
http://www.twitter.com/maweijenberg" onclick="window.open(this.href);return false;
Rabo heeft eigenlijk enkel met Menchov en Freire de trend doorbroken van steeds buitenlanders aantrekken die het voor en na hun rabo carrière waarmaken maar bij de bankploeg dan weer niet
De lijst van net niet tot helemaal niet rabo renners is best lang:
Lutenberger
Leipheimer
McEwen
Flecha
Ardila
Jonker
etc.
De lijst van net niet tot helemaal niet rabo renners is best lang:
Lutenberger
Leipheimer
McEwen
Flecha
Ardila
Jonker
etc.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Sanchez lijkt mij ook geen stap in de goede richting. Zie in hem geen GT-renner.
-
- Forum-lid
Hebben ze zich niet vergist en de verkeerde Sanchez genomen? Sammy had ik namelijk wel een leuke transfer gevonden.
Luis Leon is zeker geen slechte renner. Heel sterk in kleine etappekoersen en met potentieel voor de heuvelachtige klassiekers. Grote rondes zal hij niet winnen maar daar is hij denk ik ook niet voor gehaald.
Luis Leon is zeker geen slechte renner. Heel sterk in kleine etappekoersen en met potentieel voor de heuvelachtige klassiekers. Grote rondes zal hij niet winnen maar daar is hij denk ik ook niet voor gehaald.
is het niet duidelijk dan dat Rabobank op de kaart Gesink in de TdF inzet en sanchez gewoon een helper is dan? Of ben ik nu gek? Was voor mij volkomen logisch toen ik het nieuws hoorde.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
bontempi56 schreef:Nu nog een goede ploegleiding en dan word het mss wel eens ooit wat met
de rabobank.
Helemaal mee eens. De eerste ploegleiding die drie Grote rondes weet te scoren... krabbers! We moeten een veel betere hebben zoals.... uhm.. uhm... Riis heeft minder.... uhm.... uhm... Oh ja, Bruyneel!
Of te wel.. het gras is groener aan de overkant.
Zal wel het idee achter zitten dat men Gesink nog te jong vind voor 2 grote rondes een klassement te laten rijden. Nu kan Mollema klassement rijden in de Giro, Gesink in de Tour en Sanchez in de Vuelta. Kan Gesink wel naast de tour een Giro of een Vuelta rijden maar dan door het klassement heen laten zakken en voor dagprijzen laten rijden. 2 klassementen is net te veel bleek ook dit jaar weer als je keek naar; Evans, Basso en Wiggins. Kunnen overigens Sanchez en Mollema gaan knechten in de tour voor Gesink.
Als dit de Rabo insteek is, kan ik er mee leven...
Als dit de Rabo insteek is, kan ik er mee leven...