Alles over vakanties op én met de fiets

ITALIE VERBANIA RACE OF MTB

bikefun
Forum-lid

bikefun 23 jul 2010 15:11

Ik ga de volgende week naar Verbania op camping Isolino en neem uiteraard de bike mee,heb alleen nog geen keuze gemaakt of het racefiets of mtb wordt.
Heeft iemand ervaring met deze omgeving en is het juist om de racefiets mee te nemen ivm staat van de wegen.is er vanuit de verbania mogelijkheid om mooie tochten te maken?.Misschien zit er iemand in de buurt om eventueel iets mee af te spreken omdat alleen rijden in een vreende omgeving ook niet is aan te bevelen en met meerdere bikers is het altijd leuker.Ik kan zelf redelijk weg in de bergen en rijdt regelmatig toertochten waarvan regelmatig Zuid Limburg.
Andere jaren nam ik altijd de MTB mee ivm inzetbaarheid maar wil nu eens voor de race kiezen ivm gewicht.(van de fiets).
Graag hoor ik reacties.
NO PAIN NO GAIN

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 23 jul 2010 15:54

[quote="bikefun"]Ik ga de volgende week naar Verbania op camping Isolino en neem uiteraard de bike mee,heb alleen nog geen keuze gemaakt of het racefiets of mtb wordt.
Heeft iemand ervaring met deze omgeving en is het juist om de racefiets mee te nemen ivm staat van de wegen.is er vanuit de verbania mogelijkheid om mooie tochten te maken?.Misschien zit er iemand in de buurt om eventueel iets mee af te spreken omdat alleen rijden in een vreende omgeving ook niet is aan te bevelen en met meerdere bikers is het altijd leuker.Ik kan zelf redelijk weg in de bergen en rijdt regelmatig toertochten waarvan regelmatig Zuid Limburg.
Andere jaren nam ik altijd de MTB mee ivm inzetbaarheid maar wil nu eens voor de race kiezen ivm gewicht.(van de fiets).
Graag hoor ik reacties.[/quote]

ben er te lang geleden geweest om nog alles goed te herinneren (1979 ik was 9...)
weet nog wel dat het een schitterende omgeving was, goed te doen met racefiets if memory serves right.
weet wel dat men vroeger een klotekeienpad van een paar kilometer had om om de camping te komen...

zou het leuk vinden als je wat foto's plaatst als je terug bent, erg veel plezier gewenst

ps volgens mij is er hier ook al een topic over geweest...

*edit gevonden:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=1916

en

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=3335
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

bikefun
Forum-lid

bikefun 23 jul 2010 17:54

het keienpad schijn t allemaal aangepast te zijn en vernieuwd,denk zelf toch dat ik voor de MTB ga kiezen,kan wat meer hebben.heb deze vorig jaar ook in lasize aan het gardameer meegenomen en kon daarmee prima de bergen in(wie niet trapt wie niet wint).
Denk zelf wel dat de vork eruit gaat voor een starre carbon,heb jaren zonder vering gereden en had nooit problemen hiermee,ook niet in Z.limburg.
Als ik terug ben hoop ik wat photos te hebben gemaakt en zal deze dan wel plaatsen.bedankt voor reactie.
NO PAIN NO GAIN

roel78
Forum-lid

roel78 24 jul 2010 00:04

Ik ben er in 2007 geweest. Toen had ik er spijt van dat ik geen racefiets bij me had.
Een tochtje naar Lago d'Orta via Stresa moet je zeker een keer doen.

Met MTB is het ook te doen natuurlijk. Dan ben je wat flexibeler.

bikefun
Forum-lid

bikefun 24 jul 2010 20:42

NO PAIN NO GAIN

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 24 jul 2010 20:54

Je kan zowel je racert alsook je mtb meenemen, De man die daar de waterfietsen verhuurt organiseerd op zaterdagochtend 9 uur een mtb tocht en op zondagochtend een racefietstocht. Staat op het prikbord bij de receptie aangegeven. Hij houdt rekening met het niveau van de fietsers en past daar de tocht op aan. Dit was althans de situatie vorig jaar.
Het pad naar de camping toe is een keien met zandpad waar je als je niet goed uitkijkt al lek kunt rijden.
Ik had mijn mtb met slicks meegenomen en ben alleen op de weg gebleven. Afdalen ging lekker snel met schijfremmen, de klimmen waren niet te steil en zijn goed te doen voor de gemiddelde klimmer.

bikefun
Forum-lid

bikefun 24 jul 2010 21:53

dan wordt het dus de MTB tevens met slicks en een setje offroads,je weet maar nooit.was ook eigenlijk precies mijn insteek.
Hoe vondt je deze camping trouwens?
NO PAIN NO GAIN

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 25 jul 2010 23:21

Wanneer je kinderen hebt is deze camping een aanrader, helaas zat dit jaar de camping al vol anders had ik daar weer gezeten. Nu zit ik op een camping in Baveno, zo'n 10 km verderop.

Plaats reactie