Alles over vakanties op én met de fiets

Trois Ballons 2016

Gebruikersavatar
rschouten
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:15

Gebruikersavatar rschouten 04 mar 2016 09:02

Zojuist ingeschreven en een hotelletje geboekt. Na deelname in 2013 en 2014 een jaartje overgeslagen maar dit jaar ben ik er weer bij. :winkthumb:

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 23 mei 2016 22:33

Dit jaar voor eerste keer Trois Ballons. Lees enge dingen over Cote de Champ Jaillet... Iemand die zijn ervaringen hierover en de rest van de koers wilt delen ?

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 24 mei 2016 09:26

@ jasperoo,

Valt best mee. Ben je al eens in de ardennen geweest? Het Is een soort redoute. helling is maar 2 km. Probleem is feitelijk dat hij pas na 186 km in de koers zit. Bovendien (zeker bij een cyclo) heb je dan al een flinke jas uitgedaan (ik in ieder geval wel :) ). Het is ook een totaal ander soort klimmen dan de ballonnen die je daarvoor hebt gedaan. Kort maar krachtig ipv lang en geleidelijk.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 24 mei 2016 14:46

Voor de liefhebber hierbij een schematje voor op de bovenbuis. Heb je een beetje een idee wanneer je wat kan verwachten. Is me vorig jaar heel goed bevallen

Afbeelding

Als je het in excel wil hebben, stuur dan even een pbtje
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 26 mei 2016 17:23

@Tracing_NL, ik heb LBL gereden dit jaar. Redoute is bekend. Dan ga ik mijn vertanding niet aanpassen.
Thanks voor je reactie.

veretennikov
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2013 08:59

veretennikov 26 mei 2016 17:55

Jasperoo schreef:Dit jaar voor eerste keer Trois Ballons. Lees enge dingen over Cote de Champ Jaillet... Iemand die zijn ervaringen hierover en de rest van de koers wilt delen ?

Een rothelling, kort samengevat.
Vooral dat je deze nog moet doen op het einde.
Gewoon rechtstaan op de trappers en hopen dat je niet valt of tot stilstand komt.
Voor mij reden er twee zo traag dat ze omgevallen zijn, zonder hun voeten uit te klikken :-).

Een paar minuten afzien en vanaf daarna bijna enkel in dalende lijn naar de finish.

alvast veel succes aan iedereen.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 31 mei 2016 14:08

@ veterennikov: Vergeet niet dat er na de Champ Jaillet nog een kleine oprisping komt; Bachetey (zie mijn route kaartje). Dat is weliswaar maar zo'n 500 mtr maar wel redelijk zwaar. Voor diegenen die denken halleluja ik ben boven kan dat alsnog een beetje tegenvallen.

PS de laatste "STOP" van mijn routekaartje klopt niet, deze ligt in Servance, net vóór de Champ. Kun je tenminste met een volle maag naar boven :twisted: :twisted:
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 31 mei 2016 14:48

Tracing_NL schreef:@ jasperoo,

Valt best mee. Ben je al eens in de ardennen geweest? Het Is een soort redoute. helling is maar 2 km. Probleem is feitelijk dat hij pas na 186 km in de koers zit. Bovendien (zeker bij een cyclo) heb je dan al een flinke jas uitgedaan (ik in ieder geval wel :) ). Het is ook een totaal ander soort klimmen dan de ballonnen die je daarvoor hebt gedaan. Kort maar krachtig ipv lang en geleidelijk.
Ik zou de Chevreres ook niet echt beschrijven als lang en geleidelijk trouwens :shock: Dat was flink aanpoten om de 10 km/h aan te tikken... En uitkijken in de afdaling ervan, 3 jaar geleden hard uit de bocht gevlogen daar!

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 31 mei 2016 15:21

@ el loco;

Klopt, laatste drie km van de Chevevre is idd zwaar. Heb net nog even op cyclingcols gekeken, schommelt tussen 11-13% met een uitschieter naar 15%. Vorig jaar mijzelf daar enigszins (understatement ;) ) geforceerd om bij te blijven en vervolgens in de laatste 4 km van de Grand Ballon volledig door het ijs te zakken.

Champ Jaillet ligt hoogste % op 21% (veloviewer). Maar zoals gezegd is kort maar hevig (ligt me beter)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 02 jun 2016 13:57

Leuk om jullie ervaringen te lezen.

Hoop dat het weer mee werkt..

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3532
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 02 jun 2016 15:06

Ik weet niet welk tempo je erop na wil houden, maar als je bij de snellere helft wil zijn, zorg dan dat je daar ook al zit vooraleer je de Chevreres op moet. Je hebt in het begin tijd genoeg om zonder al te veel moeite op te schuiven, maar op de Chevreres kan het wel eens moeilijk zijn om je eigen ritme te rijden. De weg is er niet breed en in de tweede helft van het pak is het dan niet zo makkelijk voorbijsteken, niet in het minst op die steilere stukken waar sommigen aan het zigzaggen gaan..
Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 02 jun 2016 15:37

Tracing_NL schreef:Voor de liefhebber hierbij een schematje voor op de bovenbuis. Heb je een beetje een idee wanneer je wat kan verwachten. Is me vorig jaar heel goed bevallen

Afbeelding

Als je het in excel wil hebben, stuur dan even een pbtje
Top! Ik ga hem dit jaar voor het eerst doen maar volgens mij zijn de wegen daar goed en de bergen niet al te hoog. Nu maar hopen dat het zonnig en droog is :winkthumb: .
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie