Positie Specialized Phenom zadel op de racefiets?
Ik ben toe aan een nieuw zadel voor mijn Specialized Venge dit omdat ik momenteel klachten ondervind van het te smalle Romin zadel.
Nu heb ik het Specialized power zadel even gemonteerd gehad maar eerlijk gezegd vind ik het er niet uitzien.
Ik ben dus op zoek naar een alternatief, wel van Specialized.
Nu hoor dat het van origine mtb zadel Phenom veel wordt toegepast op de racefiets vanwege zijn comfort etc.
Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Nu heb ik het Specialized power zadel even gemonteerd gehad maar eerlijk gezegd vind ik het er niet uitzien.
Ik ben dus op zoek naar een alternatief, wel van Specialized.
Nu hoor dat het van origine mtb zadel Phenom veel wordt toegepast op de racefiets vanwege zijn comfort etc.
Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door MaSa op 13 mar 2016 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tnx, ik hoor regelmatig dat de toupe op de lange ritten nogal eens voor problemen zorgt?Ik heb een Phenom op m'n Venge, bevalt me erg goed. Vind hem vergelijkbaar met de Toupé qua zit.
Niet onbelangrijk, smoelt de Phenom ook een beetje op de Venge?
Geen last van. Op m'n vorige fiets meerdere keren tochten rond de 150 km gefietst en geen problemen. Op m'n crosser heb ik ook een Phenom, ook daar probleemloos meerdere keren 100+ km's gemaakt op een tocht.MaSa schreef:Tnx, ik hoor regelmatig dat de toupe op de lange ritten nogal eens voor problemen zorgt?Ik heb een Phenom op m'n Venge, bevalt me erg goed. Vind hem vergelijkbaar met de Toupé qua zit.
Niet onbelangrijk, smoelt de Phenom ook een beetje op de Venge?
Ik heb m'n Venge net 1,5 week en inmiddels twee keer een 100km+ ritje gemaakt, wil prima. Vind 'm persoonlijk erg mooi staan!
Ik heb m ook, omdat Toupé's steeds braken. Bevalt prima!
-
- Forum-lid
Ik heb in december een Toupé gekocht, ook ivm zit problemen door ene te smal zadel. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee.
Ok, ik heb inmiddels het Phenom S-Works zadel in huis. Hoewel ik hem al gemonteerd heb toch nog een vraagje. Mijn Romin zadel stond iets (ongeveer een mm of 7) uit het midden uitgelijnd, dat zie ik nu op een foto....... Ik heb echter het Phenom zadel om te beginnen precies in het midden uitgelijnd.
Wie kan er iets zeggen over de positie (of lengte) van de Phenom t.o.v. de Romin ..... of heb ik er goed aan gedaan om in het midden te beginnen?
Hoewel ik het zadel altijd op moment aandraai zie ik toch een lichte afdruk van de klem, is dit normaal?
Wie kan er iets zeggen over de positie (of lengte) van de Phenom t.o.v. de Romin ..... of heb ik er goed aan gedaan om in het midden te beginnen?
Hoewel ik het zadel altijd op moment aandraai zie ik toch een lichte afdruk van de klem, is dit normaal?