Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racer kopen

sjakie007
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:06

sjakie007 22 jul 2010 23:53

Het nadeel van keuzes maken is dat het soms zo moeilijk is. Zo ben ik binnenkort van plan om een nieuwe racer te kopen. Gebruik zal voornamelijk liggen in wedstrijdgebruik. Het budget gaat tot € 3.500 (een lichte overschrijding is geen punt). Nu heb ik als vereiste dat de groep Shimano moet zijn (heb wielen met shimano body en wil ze nog wel op de nieuwe fiets gebruiken). Ik heb zojuist al een selectie gemaakt vanuit de koopgids welke hier online staat.

Hierbij kwam ik tot het onderstaande lijstje:

Basso - Astra
Cervélo - RS Ultegra
Giant - TCR Advanced SL 3
Jan Janssen - Magic Dura-Ace 10*2
Pinarello - FP3
Red Bull - Carbon X-Lite 8800
Stevens - Xenon Dura-Ace
Kuota Kredo

Heeft iemand ervaring met bovestaande fietsen of andere suggesties? Ik heb tot nu toe op redelijk rationele wijze kunnen selecteren maar ik heb het idee dat het nu wel eens erg lastig gaat worden...

Dus als jullie ervaringen hebben met bovenstaande fietsen of nog andere suggesties hebben om het mijn keuze lastiger of makkelijker te maken, schroom dan niet..

jefke96
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 jun 2010 20:45

jefke96 09 aug 2010 19:54

Voor dat budget zou ik de thompson antares of capella kopen.Als je ze met ultegra neemt heb je nog budget over voor de optionele FFWD wielen.Als je dura-ace neemt valt het net binnen je budget.

Plaats reactie