Ik schets de situatie even;
Zondag 6/3 de eerste keer plat gereden.
Binnenbandje vervangen, verder geen probleem gehad.
Afgelopen vrijdag ben ik een rondje gaan rijden, rond de laatste 20km een korte aanrijding gehad met een wagen.
Achterwiel aangetikt, maar verder niets, ik kon doorrijden.
Deze dinsdag opnieuw gaan rijden, geen problemen ondervonden.
Gisteren ging ik de fiets wassen om morgen opnieuw een rondje te rijden.
Wat spot ik? Een klein gaatje aan de zijkant van de achterband en binnenbandje kwam piepen.
Daarom daarnet langs de fietsenwinkel geweest en nieuwe buiten- en binnenband laten steken.
Ik plaatste hem daarnet terug op de fiets, klaar voor morgen...
Wat gebeurd er nu? Terwijl mijn fiets naast me op de staander staat springt de binnenband uit het niets...
Zou dit kunnen zijn door een defecte velg door de aanrijding?
Een slag in de velg?
Ik kan er niet aan uit, bandjes zijn beide gloednieuw en toch springt deze...
Bizar probleem
Als er geen slag in je wiel zit lijkt mij de kans op schade aan de velg erg klein. Wat @jwpcycle zegt of een productie foutje in de biba.
Maar serieus laten steken? Dan heb je in ieder geval wel garantie.
Maar serieus laten steken? Dan heb je in ieder geval wel garantie.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ja, of simpelweg de binnenband niet netjes onder de buitenband. Als die nog ergens knel gezeten heeft tussen de buitenband en de velg, knalt ie ook vanzelf een keer.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb vroeger soortgelijk probleem gehad met Bontrager wielen, waar slechts met zeer veel moeite een buitenband op te krijgen was. Binnenband zette zich dan steeds onder de rand van de buitenband en bij de eerste 'ernstige' oneffenheid in de weg, knalde de binnenband.
Opgelost door het in garantie vervangen van de wielen.
Opgelost door het in garantie vervangen van de wielen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
nogal een rigoreuze oplossing.., als de buitenband er uiteindelijk om zit, en je doet 2 pufjes lucht in de binnenband. en je loopt dan je hele band zowel links als rechts na of de binnenband nergens meer tussen de buitenband en velg zit.. dan kan hier toch geen probleem meer zijn?ddetaey schreef:Ik heb vroeger soortgelijk probleem gehad met Bontrager wielen, waar slechts met zeer veel moeite een buitenband op te krijgen was. Binnenband zette zich dan steeds onder de rand van de buitenband en bij de eerste 'ernstige' oneffenheid in de weg, knalde de binnenband.
Opgelost door het in garantie vervangen van de wielen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
+1, is mij ook wel eens gebeurd, te snel bandje vervangen en dan zit je biba ertussen en ben je de klosMarkVeenstra schreef:nogal een rigoreuze oplossing.., als de buitenband er uiteindelijk om zit, en je doet 2 pufjes lucht in de binnenband. en je loopt dan je hele band zowel links als rechts na of de binnenband nergens meer tussen de buitenband en velg zit.. dan kan hier toch geen probleem meer zijn?ddetaey schreef:Ik heb vroeger soortgelijk probleem gehad met Bontrager wielen, waar slechts met zeer veel moeite een buitenband op te krijgen was. Binnenband zette zich dan steeds onder de rand van de buitenband en bij de eerste 'ernstige' oneffenheid in de weg, knalde de binnenband.
Opgelost door het in garantie vervangen van de wielen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Er zijn toen meer dan 10 binnenbanden gesneuveld, waarvan de meesten gemonteerd waren door de FM waar ik de fiets had gekocht.
Deze wou het eerst ook niet geloven, maar heeft mijn fiets een weekendje mogen 'lenen'. Dinsdag erna had ik andere wielen.
Deze wou het eerst ook niet geloven, maar heeft mijn fiets een weekendje mogen 'lenen'. Dinsdag erna had ik andere wielen.