Deore shifters met 105 derailleur
- fietser1972
- Forum-lid
Volgens mij kan je shimano mtb en race shifters en derailleurs niet mixen omdat de cable pull verschillend is. Je hebt speciale shifters voor flat bars nodig.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
-
- Forum-lid
Misschien lukt het met een 'shiftmate'.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Volgens mij gaat dat ook niet werken maar er zijn wel flatbar shifters voor, zie https://www.bike24.com/1.php?content=7& ... B49%5D=171
Ik vraag dit omdat mijn woonwerk fiets na 23500 km slecht schakelt, ook met een nieuwe ketting en cassette. Ik wilde de achter derailleur vervangen door een 105 10 speed, er zit nu een xt op. De schakelaars op het stuur zijn SLX flatbar schakelaars.
Een xt derailleur die slechts 23500 Km "gelopen" heeft ga je toch niet vervangen ... of hij zou veel speling moeten hebben of krom zijn.
Ik zou eerder eens een andere kabel en gain zetten, zeker het achterste stuk gain vervuilt nogal snel en daardoor schakelt het systeem vaak slecht. Smeer dat laatste stukje eens en kijk of het betert...
Ik zou eerder eens een andere kabel en gain zetten, zeker het achterste stuk gain vervuilt nogal snel en daardoor schakelt het systeem vaak slecht. Smeer dat laatste stukje eens en kijk of het betert...
MTB 10-speed heeft een andere 'actuation ratio' dan 10-speed race.woonwerk schreef:Ik vraag dit omdat mijn woonwerk fiets na 23500 km slecht schakelt, ook met een nieuwe ketting en cassette. Ik wilde de achter derailleur vervangen door een 105 10 speed, er zit nu een xt op. De schakelaars op het stuur zijn SLX flatbar schakelaars.
Dus niet compatible.
Maar eerst eens rustig troubleshooten voor je je derailleur gaat vervangen. Mijn Ultegra derailleur gaat al zo'n 50.000 a 70.000 km mee en werkt nog prima.'
Kabel goed? Goed gesmeerd? Goed gemonteerd? Juiste lengte? Eindjes van de buitenkabel mooi opengewerkt voor het monteren?
En: ik vraag het toch maar: niet per ongeluk versnellingskabel gebruikt voor de derailleur?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"