Hoi,
De BB op de fiets moest vervangen worden vanwege een kapot lager.
Nu de nieuwe bb er in zit op moment moeten de cranks er weer op. FSA carbon. Deze op de aangeven 45 nm aangedraaid maar nu lijkt de boel "aan te lopen" op dit momentum loopt de trapas niet meer mooi.
Wie weet wat er mis is?
Problemen met montage FSA bsa 6000
Zijn de lagers goed recht gemonteerd? Is de as niet per ongeluk te strak aangedraaid?
Verder had ik dat probleem ooit ook met een megaexo bottom bracket, die heb ik toen vervangen door HT2 (en de crank ook gelijk).
@Keezx
Er hoeven toch eigenlijk geen spacers bij een BSA bottom bracket op de racefiets? Ik dacht dat dat alleen bij de MTB was...
Verder had ik dat probleem ooit ook met een megaexo bottom bracket, die heb ik toen vervangen door HT2 (en de crank ook gelijk).
@Keezx
Er hoeven toch eigenlijk geen spacers bij een BSA bottom bracket op de racefiets? Ik dacht dat dat alleen bij de MTB was...
Geen spacers. Zater er ook niet op.
Er zit een FSA team issue (2010) crankset in.
De as en bb op het voorgeschreven moment aangedraaid. Ik zie geen scheve lagers. Een manier om dat te meten? Als de crank op 25 nm zit dan is er nauwelijks weerstand.
Er zit een FSA team issue (2010) crankset in.
De as en bb op het voorgeschreven moment aangedraaid. Ik zie geen scheve lagers. Een manier om dat te meten? Als de crank op 25 nm zit dan is er nauwelijks weerstand.
De vraag is hoe bij die oudere FSA cranks de voorspanning op de lagers wordt bepaald.
De nieuwere hebben a la Shimano 2 klembouten op de linkercrank en een plastic cap die daarvoor aangedraaid moet worden, aar de oudere een centrale bout.
Ik dacht dus met spacers......
De nieuwere hebben a la Shimano 2 klembouten op de linkercrank en een plastic cap die daarvoor aangedraaid moet worden, aar de oudere een centrale bout.
Ik dacht dus met spacers......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig