Ik krijg altijd een heel warm hoofd (onder een helm Giro Atmos) tijdens het fietsen.
Weet iemand welke helmen er zijn die beter koelen?
Een internetzoekopdracht levert bij mij het probleem op dat er in het Engels er geen onderscheid is tussen cool en cool.
Koele helm
-
- Forum-lid
Onder welke condities krijg je een warm hoofd?
Naast het veiligheidsaspect ben ik een groot fan van een fietshelm omdat de helm mijn hoofd juist beter koel houd.
Dat komt vooral omdat de helm mijn hoofd beschermt tegen directe zonnestralen.
Maar het scheelt misschien dat er op mijn hoofd bijna geen haar groeit, met een weelderige bos haar kan ik me voorstellen dat het met een helm op nog warmer is.
Als ik plaatjes van de Giro bekijk dan lijkt mij dat ook nog eens een redelijk open helm. veel ventilatiegaten.
Naast het veiligheidsaspect ben ik een groot fan van een fietshelm omdat de helm mijn hoofd juist beter koel houd.
Dat komt vooral omdat de helm mijn hoofd beschermt tegen directe zonnestralen.
Maar het scheelt misschien dat er op mijn hoofd bijna geen haar groeit, met een weelderige bos haar kan ik me voorstellen dat het met een helm op nog warmer is.
Als ik plaatjes van de Giro bekijk dan lijkt mij dat ook nog eens een redelijk open helm. veel ventilatiegaten.
Ik ben een 'zweter'. Heb altijd een helmmuts/bandana onder mijn Atmos i.v.m. te weinig haar en om zweet uit mij ogen te houden
Ik ben juist erg tevreden over de ventilatie van de Atmos. Zo zie je maar weer, ook dit is erg persoonlijk.
Ik ben juist erg tevreden over de ventilatie van de Atmos. Zo zie je maar weer, ook dit is erg persoonlijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bandana lost idd probleem op.
Less is bore
Een interessant artikel vind je hier :
http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... ted-44719/
Verder zoek je best in het Engels op het woord 'ventilation' in combinatie met 'helmet'
Dirk
http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... ted-44719/
Verder zoek je best in het Engels op het woord 'ventilation' in combinatie met 'helmet'
Dirk
-
- Forum-lid
Bedankt voor de tips!
Ik ga hiermee eens verder kijken.
Ik ga hiermee eens verder kijken.
-
- Forum-lid
ik heb weinig haar, ook nog een rossige huid. Heb zowel een goedkope Giro als een duurdere Catlike Olula.
Voor de veiligheid en tegen de zon. Koelen bij mij beiden voldoende. Een dunne bandana is een optie voor zweet en vliegjes.
Voor de veiligheid en tegen de zon. Koelen bij mij beiden voldoende. Een dunne bandana is een optie voor zweet en vliegjes.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Banda a of koerspetje helpt uitstekend bij mij. Zonder een van beiden loopt het zweet mij ook in de ogen. Bandana werkt bij mij beter tegen het zweet dan een koerspetje.