Aanschaf BB pers
Hi,
Ik gebruik op dit moment een home-made pers om ben BB te plaatsen. Vorig jaar lagers van c-bear geplaatst en dat was toch wel tricky om deze er goed recht in te krijgen.
Ben nu dus aan het kijken naar een fatsoenlijke pers, heeft er iemand ervaring en tips ?
Een Parktool BBP-1 vind ik dan net weer te kostbaar.
Ik kijk nu naar :
* Parktool HHP-1
* SuperB BB30 BB86 BB90 Bottombracketpers
* Cyclus inpersgereedschap voor pressfit bracketbehuizing
Die laatste heeft geen ringen maar ik schaf ook een Parktool BBT-90.3 aan en daar zitten ringen bij
Iemand ervaring met bovenstaande tools ? of andere tips ?
Ik heb mij C-Bear lagers 4000km geleden geplaatst en zijn nu aan het kraken. Iemand nog tips bij het terug plaatsen. loctide bijvoorbeeld gebruiken ?
Ik gebruik op dit moment een home-made pers om ben BB te plaatsen. Vorig jaar lagers van c-bear geplaatst en dat was toch wel tricky om deze er goed recht in te krijgen.
Ben nu dus aan het kijken naar een fatsoenlijke pers, heeft er iemand ervaring en tips ?
Een Parktool BBP-1 vind ik dan net weer te kostbaar.
Ik kijk nu naar :
* Parktool HHP-1
* SuperB BB30 BB86 BB90 Bottombracketpers
* Cyclus inpersgereedschap voor pressfit bracketbehuizing
Die laatste heeft geen ringen maar ik schaf ook een Parktool BBT-90.3 aan en daar zitten ringen bij
Iemand ervaring met bovenstaande tools ? of andere tips ?
Ik heb mij C-Bear lagers 4000km geleden geplaatst en zijn nu aan het kraken. Iemand nog tips bij het terug plaatsen. loctide bijvoorbeeld gebruiken ?
Ik ben erg tevreden over een tool van CEMA.
(In mijn geval voor BB30, maar ze zijn er voor meer bb standaarden)
Ik heb ergens op het forum een verslagje geplaatst, met foto's, over verwijderen en plaatsen lagers met dit tooltje. Kan ik zo snel niet vinden, maar staat vast nog ergens voor wie goed kan zoeken
)
(In mijn geval voor BB30, maar ze zijn er voor meer bb standaarden)
Ik heb ergens op het forum een verslagje geplaatst, met foto's, over verwijderen en plaatsen lagers met dit tooltje. Kan ik zo snel niet vinden, maar staat vast nog ergens voor wie goed kan zoeken

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
@53x11 Die heb ik even gelezen
, Cema ga ik even naar kijken
@Jarule, dat doe ik nu ook en met de standaard shimano lagers gaat dat perfect, die van c-bear kreeg ik er daar een stuk lastiger mee in (ook met de juiste ringen).En het vakantiegeld moet toch ergens aan worden uitgegeven anders dan vakantie

@Jarule, dat doe ik nu ook en met de standaard shimano lagers gaat dat perfect, die van c-bear kreeg ik er daar een stuk lastiger mee in (ook met de juiste ringen).En het vakantiegeld moet toch ergens aan worden uitgegeven anders dan vakantie

Ik heb de Cyclus BB30 pers.
Ben er zeer tevreden over.
Ben er zeer tevreden over.
- fietser1972
- Forum-lid
Die heb ik ook. Werken inderdaad prima.Wellicht zijn die ringen ook ergens los te koop.Jarule schreef:Ik gebruik de Park Tool persringen die bij de BBT-30.3 worden meegeleverd. Met een passend stuk draadeind en twee moeren werkt dit perfect, daar heb je echt geen pers van €90 voor nodig.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Heb eerst allen de persringen aangeschaft en toen gekeken naar een stuk draadeind.Jarule schreef: Met een passend stuk draadeind en twee moeren werkt dit perfect, daar heb je echt geen pers van €90 voor nodig.
Dat viel qua prijs en verkrijgbaarheid best een beetje tegen. (M 16 vindt je niet overal)
Na de tool in mijn handen gehad te hebben besloten om de tool te kopen.
De passing van de persringen is uitstekend en zeker in het kader van de horror verhalen van krakende BB30's had ik zoiets van, een fiets van een paar duizend daar hoort ook gewoon een goede tool bij.
-
- Forum-lid HC
Ik zou niet persen, maar gewoon tikken, na mij gaan ook steeds meer gerenomeerde FM,s dit doen 
Persen is toch wel trickie zeker bij bb30, rustig tikken met een blokje hardhout is een stuk veiliger.
Bij sommige standaards zie je op een gegeven moment bij persen de lagers niet meer en dus ook niet wat je doet.

Persen is toch wel trickie zeker bij bb30, rustig tikken met een blokje hardhout is een stuk veiliger.
Bij sommige standaards zie je op een gegeven moment bij persen de lagers niet meer en dus ook niet wat je doet.
Waarom tricky??wasbeer2006 schreef:Ik zou niet persen, maar gewoon tikken, na mij gaan ook steeds meer gerenomeerde FM,s dit doen
Tikken kan, maar lagers persen is de juiste manier.