Ffwd F4r vs Fulcrum Racing Zero
Beste allen,
Bekend dilemma: welke wielen.
Ik wil mijn Specialized Roubaix upgraden met nieuwe wielen (nu: Fulcrum Racing S-Four) ivm betere performance en looks. Ik heb nu de Racing Zero van Fulcrum en de Ffwd F4R (DT Swiss) op mijn keuzelijst staan. De laatste wat duurder, maar wel binnen mijn budget.
De Racing Zero's zijn 200gr lichter dan de F4R en daarmee op papier beter in de heuvels en bergen. Maar ik vraag me af: is dit in de praktijk een groot verschil?
Racing Zero is minder Aero dan F4R en de F4R heeft denk ik betere naven? Dus de rondjes in de polder zullen met de laatste wat sneller gaan op de stukken vanaf ca. 35 km/h?
Iemand ervaring in de heuvels en bergen met F4R? En/of andere tips of overwegingen? M.n. interessant als iemand ook de overstap heeft gedaan vanaf een vergelijkbare wielset? Naar F4R of R0? Hoe sterk is het Aero-aspect van de F4R? Of helpen de Aero spaken van de R0 ook al?
Dank voor jullie reacties.
NB Poosje meegelezen, maar zojuist aangemeld op het forum. Rij ca. 4500 per jaar op het vlakke met gemiddeld ca. 33km/h (uit en thuis) plus ca. 1500km in de Alpen en Limburg/België.
Bekend dilemma: welke wielen.
Ik wil mijn Specialized Roubaix upgraden met nieuwe wielen (nu: Fulcrum Racing S-Four) ivm betere performance en looks. Ik heb nu de Racing Zero van Fulcrum en de Ffwd F4R (DT Swiss) op mijn keuzelijst staan. De laatste wat duurder, maar wel binnen mijn budget.
De Racing Zero's zijn 200gr lichter dan de F4R en daarmee op papier beter in de heuvels en bergen. Maar ik vraag me af: is dit in de praktijk een groot verschil?
Racing Zero is minder Aero dan F4R en de F4R heeft denk ik betere naven? Dus de rondjes in de polder zullen met de laatste wat sneller gaan op de stukken vanaf ca. 35 km/h?
Iemand ervaring in de heuvels en bergen met F4R? En/of andere tips of overwegingen? M.n. interessant als iemand ook de overstap heeft gedaan vanaf een vergelijkbare wielset? Naar F4R of R0? Hoe sterk is het Aero-aspect van de F4R? Of helpen de Aero spaken van de R0 ook al?
Dank voor jullie reacties.
NB Poosje meegelezen, maar zojuist aangemeld op het forum. Rij ca. 4500 per jaar op het vlakke met gemiddeld ca. 33km/h (uit en thuis) plus ca. 1500km in de Alpen en Limburg/België.
Maak je geen illusies over verschillen bij dit soort wielen, dit zal nimmer merkbaar zijn.JeWe schreef:CUT
De Racing Zero's zijn 200gr lichter dan de F4R en daarmee op papier beter in de heuvels en bergen. Maar ik vraag me af: is dit in de praktijk een groot verschil?
Racing Zero is minder Aero dan F4R en de F4R heeft denk ik betere naven? Dus de rondjes in de polder zullen met de laatste wat sneller gaan op de stukken vanaf ca. 35 km/h?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Niet helemaal juist de volgende vergelijking maar toch: op mijn ene fiets heb ik FC Racing Zero en op mijn andere FFWD F2A met DT240S naven: ik vind dit beide schitterende wielen en ik merk absoluut geen enkel verschil tussen beide wielsets ; met merken bedoel ik mijn gemiddelde snelheid over mijn vaste trainingsritten ligt gewoon gelijk.
Met beide wielsets zul je je geen buil vallen. Zoals door anderen aangegeven gaat het denk ik vooral om de vergelijking van de looks van de hoge velgen van de F4R's en de wat lagere Fulcrum Zero's, met hier en daar wat plus- of minpunten van beide wielsets.
Ikzelf heb mijn fiets vorig jaar een noodzakelijke upgrade gegeven door van Racing 5 naar de Racing Zero's te gaan, want die eerste waren echt volledig afgeragd. Ik heb echt geen moment spijt gehad, want naast dat ik het een prachtige set wielen vind rijden ze ook nog eens fantastisch. Het verschil met de Racing 5's merk ik wel, de Zero's draaien veel soepel, zijn zeer strak in de bochten en ook bergop en bergaf zijn ze een genot om mee te rijden.
Ikzelf heb mijn fiets vorig jaar een noodzakelijke upgrade gegeven door van Racing 5 naar de Racing Zero's te gaan, want die eerste waren echt volledig afgeragd. Ik heb echt geen moment spijt gehad, want naast dat ik het een prachtige set wielen vind rijden ze ook nog eens fantastisch. Het verschil met de Racing 5's merk ik wel, de Zero's draaien veel soepel, zijn zeer strak in de bochten en ook bergop en bergaf zijn ze een genot om mee te rijden.
Koop gewoon de set die je wil hebben. En anders doe je kop of munt.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Hou er rekening mee dat de Fulcrum Racing Zero's knoeperd stijf zijn. Ik heb ze zelf ook als tweede wielset maar vind ze enorm oncomfortabel. Ook gaan de lagers van het achterwiel niet lang mee maar het kan zijn dat dit inmiddels is verholpen. De set die ik heb is namelijk van zo'n drie à vier seizoenen geleden... Ze gaan bij mij in ieder geval geen seizoen mee en ik rij er voornamelijk mee op de Tacx.