Opvolger voor DT Swiss RR1450
Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn ongeveer 5 jaar oude setje DT Swiss RR1450. Ben op zich goed tevreden met de wielen, ze lopen lekker en ze zijn licht, maar ik wil iets nieuws wat optisch mooier gaat met mijn fiets. Op zich mogen de nieuwe wielen ook wel iets stijver zijn.
Heb Fulcrum Racing Zero en Campagnolo Shamal Ultra op het oog. Wat zijn verdere alternatieven? Wil er qua rijgedrag niet op achteruit gaan.
Heb Fulcrum Racing Zero en Campagnolo Shamal Ultra op het oog. Wat zijn verdere alternatieven? Wil er qua rijgedrag niet op achteruit gaan.
-
- Forum-lid
Marchisio Light 20. mooie combinatie van wit spaken en zwart/witte (voornaaf carbon met witte cubs) en witte spaken. Stijf en stabiel. Met een gewicht onder de 1500 gram. Volgens mij precies wat jij zoekt.
Je kans zelfs zonder gereedschap de body verwisselen. Door een klik.klak system dat men al bij na tien jaar gebruikt. Heeft zich bewezen in duurzaamheid.
Je kans zelfs zonder gereedschap de body verwisselen. Door een klik.klak system dat men al bij na tien jaar gebruikt. Heeft zich bewezen in duurzaamheid.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
-
- Forum-lid
Ik ken uit ervaring alleen de Eurus (vergelijkbaar in opzet met de Shamal ultra alleen dan niet met carbon naaf). Allemaal stijve goede wielsets.
Je krijgt echter bij Marchisio meer waar voor je geld ( als je de vervangbare body meerekend als wenselijke functionaliteit). Maar in dir segment wordt er niets slechts gemaakt (als je slechte carbon - met dito naven - wielen buiten beschouwing laat.
Wat voor kleur heeft jouw frame? Dat is misschien ook belangrijk bij je keuze.
Je krijgt echter bij Marchisio meer waar voor je geld ( als je de vervangbare body meerekend als wenselijke functionaliteit). Maar in dir segment wordt er niets slechts gemaakt (als je slechte carbon - met dito naven - wielen buiten beschouwing laat.
Wat voor kleur heeft jouw frame? Dat is misschien ook belangrijk bij je keuze.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
Kleur is wit met een beetje zwart en rood. Alle wielen voldoen perfect.
Ben wel erg gecharmeerd van de 2-way fit als ik hier zo lees over de de voordelen van tubes op het comfort en rijgedrag. Als het niet bevalt doordat ik na lekrijden toch niet goed kan vervangen dan kan ik altijd weer terug naar clincher.
Ben wel erg gecharmeerd van de 2-way fit als ik hier zo lees over de de voordelen van tubes op het comfort en rijgedrag. Als het niet bevalt doordat ik na lekrijden toch niet goed kan vervangen dan kan ik altijd weer terug naar clincher.
-
- Forum-lid
Als je de "vakbladen" leest is het omleggen van een tubeless buitenband een drama. Praktijk laat zien dat je dan eigenlijk een bodybuilder moet zijn.
Tubeless is op dit moment eigenlijk een lege schil die je aangereikt krijgt.
Tubeless is op dit moment eigenlijk een lege schil die je aangereikt krijgt.
Ik ben het geheel eens met lancev7 Shimano Wh 7859 Cl 24 zijn fantastische wielen
Dura-Ace naven zijn gewoon zeer goed afwerking van de wielen is uitstekend
Ik heb de wielen als trainingswielen op mijn tijdritifiets zitten en ben er zeer content mee
Dura-Ace naven zijn gewoon zeer goed afwerking van de wielen is uitstekend
Ik heb de wielen als trainingswielen op mijn tijdritifiets zitten en ben er zeer content mee