Kleine speling uit ZIPP wielen gehaald
Ik heb een kleine speling uit deze wielset gehaald
Op mijn montagestandaard geen probleem en alles leek OK
Maar bij het fietsen is de vrijloop van de cassette nu sterk verstoord, de ketting komt slapper te hangen, en bij het achterwaarts trappen ( test ) loopt het mis. Net alsof de body aan het verslijten of drooglopen is
De flens dan maar weer losser gezet, en de speling er dus terug ingebracht geeft terug de situatie van daarvoor, dus geen "bodyprobleem"
Is de flens te hard aangedraaid, of de inbusbout te hard aangeschroefd
Raad ?
Op mijn montagestandaard geen probleem en alles leek OK
Maar bij het fietsen is de vrijloop van de cassette nu sterk verstoord, de ketting komt slapper te hangen, en bij het achterwaarts trappen ( test ) loopt het mis. Net alsof de body aan het verslijten of drooglopen is
De flens dan maar weer losser gezet, en de speling er dus terug ingebracht geeft terug de situatie van daarvoor, dus geen "bodyprobleem"
Raad ?
Sworks Venge
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Inderdaad een gekend probleem bij Zipp naven.brekson schreef:............;
Raad ?
Of je stuurt de wielen op en dan worden de naven, al dan niet kosteloos (indien garantie) hersteld, vervangen.
En dan na een tijd heb je terug hetzelfde probleem.
Een fietsmaat van mij heeft zijn wielen zo al, als ik het goed heb, 4 keer moeten missen tot hij het beu was en ze na herstel direct heeft verkocht.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Kosteloos, inderdaad, want je mag in de EU verwachten een deugdelijk product te ontvangen voor je centen. Terug naar de winkel, ermee.Lcsmet schreef:[…] je stuurt de wielen op en dan worden de naven, al dan niet kosteloos (indien garantie) hersteld, vervangen.
Dan had-ie moeten aangeven dat-ie het zat was, geen vertrouwen meer had in het product of de vervangingen/reparaties, en z'n geld terug moeten eisen. Ook daar het je als EU-burger gewoon recht op.En dan na een tijd heb je terug hetzelfde probleem.
Een fietsmaat van mij heeft zijn wielen zo al, als ik het goed heb, 4 keer moeten missen tot hij het beu was en ze na herstel direct heeft verkocht.
Degene die je het product verkocht heeft, is aansprakelijk. Doet die moeilijk: rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Vorsprung durch Pedantik
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Off-topic:
Deze theorie zal wel kloppen maar je gelooft telkens "nu is het in orde". Eens je wielen dan uit garantie zijn moet je bovenstaande theorie in de praktijk brengen. Eerst mails, foto's naar de verkoper, fabrikant, en dan mogelijk een ellenlange procedure. Soms gewoon beter je verlies nemen en weten dat je weer een beetje slimmer bent geworden.
Ik laat Zipp wielen gewoon links liggen, dan moet je bovenstaande theorie niet in de praktijk brengen.
Deze theorie zal wel kloppen maar je gelooft telkens "nu is het in orde". Eens je wielen dan uit garantie zijn moet je bovenstaande theorie in de praktijk brengen. Eerst mails, foto's naar de verkoper, fabrikant, en dan mogelijk een ellenlange procedure. Soms gewoon beter je verlies nemen en weten dat je weer een beetje slimmer bent geworden.
Ik laat Zipp wielen gewoon links liggen, dan moet je bovenstaande theorie niet in de praktijk brengen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Maar nu heb ik gezien op youtube ( officieel sram/zipp filmpje ) dat je een kleine speling moet verdragen, want blijkbaar valt die weg eens je op de fiets zit.
Op youtube draaien ze de flens ook een slagje terug, dus welke garantie ? Ze vinden het blijkbaar normaal
Op youtube draaien ze de flens ook een slagje terug, dus welke garantie ? Ze vinden het blijkbaar normaal
Sworks Venge