Beste,
Ik ben op zoek naar een nieuwe helm & ben op wiggle.nl de MET sine thesis 2015 tegengekomen voor €95. Qua look lijkt het mij een mooie helm maar heb geen ervaringen met dit merk & de 'feel' is natuurlijk het belangrijkste... (http://www.wiggle.nl/met-sine-thesis-road-helmet-2015/)
Graag jullie mening/ervaringen?
mvg,
WIedse
Ervaring MET helmen
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik heb deze en ben er heel tevreden over.
Ghost Nivolet 6LC
- fietser1972
- Forum-lid
Ik heb een MET helm maar ben overgestapt naar een ander merk. De helm zat op zich goed. Grootste nadeel vond ik het binnenwerk. De kussentjes op het voorhoofd waren erg dun en bleven niet goed zitten op het klittenband met als gevolg dat het plastic van het binnenwerk of soms ook het klittenband mijn voorhoofd irriteerde. Ik gebruik de helm nu alleen nog in de winter op MTB en cyclocross met een wintermuts eronder.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Sinds kort de nieuwe Met Rivale, zit lekker, valt me wel op dat als ik diep zit en naar voren kijk ik net de rand van de helm zie, waar ik met andere helmen geen last van heb.
Verder fijne helm, hoewel ik er pas 2 ritjes mee heb gereden, dus niet heel veel ervaring.
Koeling is in mijn optiek prima, en persoonlijk vind ik het een mooie helm om te zien, dus al met al wel tevreden over
Verder fijne helm, hoewel ik er pas 2 ritjes mee heb gereden, dus niet heel veel ervaring.
Koeling is in mijn optiek prima, en persoonlijk vind ik het een mooie helm om te zien, dus al met al wel tevreden over
+ 1 voor MET als tevreden MET Rivale gebruiker. Erg fijne, lichte en compacte helm. In het begin moest ik even wennen aan het verstelsysteem, het lijkt alsof het draaiwieltje meer 'rek' heeft dan het GIro Rocklock systeem, maar hierdoor kan ik uiteindelijk een fijnere positie vinden. Mijn Giro Monza helm draag ik nauwelijks meer sinds ik de MET heb.
Dennis
Wilier 101 SR 2020 Dura Ace
Wilier GTR 2014 Athena 11
Wilier 101 SR 2020 Dura Ace
Wilier GTR 2014 Athena 11
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb jaren met verschillende types MET helm gereden.
Nooit slecht mee geweest.
Ben enige jaren geleden overgestapt naar BELL ( de Gage ).
En deze zit beter.
Een helm zit niet voor iedereen hetzelfde, passen zou ik zeggen.
Nooit slecht mee geweest.
Ben enige jaren geleden overgestapt naar BELL ( de Gage ).
En deze zit beter.
Een helm zit niet voor iedereen hetzelfde, passen zou ik zeggen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- PurpleDolphin
- Forum-lid
Altijd MET helmen gebruikt, had laatst m'n oude nog op waarvan het binnenwerk aardig versleten was, zat nog steeds best prima.
Hier een tevreden MET Sine Thesis. Vooral de siliconenkit "kussentjes" hebben mijn voorkeur boven de "standard" kussentjes welke in andere helmen gebruikt worden.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Die "silicone" kussentjes zitten standaard enkel bij de duurdere helmen.vincent75 schreef:Hier een tevreden MET Sine Thesis. Vooral de siliconenkit "kussentjes" hebben mijn voorkeur boven de "standard" kussentjes welke in andere helmen gebruikt worden.
Je kan deze wel apart kopen om in een andere (enkel MET?) helm te gebruiken.
Zijn inderdaad wel beter dan de meeste "stoffen" kussentjes die in de standaard en andere merken helmen gebruikt worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend