Vakantie Perpignan
-
- Forum-lid
Deze zomer ga ik op vakantie naar Perpignan, natuurlijk neem ik mijn racefiets mee.
Nu is mijn vraag zijn er nog mensen die mooie routes/bliklimmingen weten in de buurt van Perpignan.
Heb zelf al gekeken op verschillende sites maar kan tot op heden nog geen mooie/duidelijke routes/beklimmingen vinden in de buurt van Perpignan.
Hoop dat er mensen zijn die al eerder in deze buurt hebben gefietst en mij kunnen en willen helpen!
Bvd
Nu is mijn vraag zijn er nog mensen die mooie routes/bliklimmingen weten in de buurt van Perpignan.
Heb zelf al gekeken op verschillende sites maar kan tot op heden nog geen mooie/duidelijke routes/beklimmingen vinden in de buurt van Perpignan.
Hoop dat er mensen zijn die al eerder in deze buurt hebben gefietst en mij kunnen en willen helpen!
Bvd
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Heb er ook al gefietst en inderdaad, ik ken geen specifieke routes. Maar de omgeving van de D115 naar het zuidwesten en van de D117 naar het noordwesten zijn wel mooi. Ook de N16 is buiten het hoogseizoen te doen, maar vind ik nu wat druk. En als je van de wind houdt : een rondje Lac de Leucate als de Tramontana waait Wel je hoge wielen thuis laten dan...
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
-
- Forum-lid
bartg, bedankt voor je reactie!ga kijken of ik een rondje Lac de Leacate kan maken via gps/gpx of dat ik er ergens een kan downloaden!
goeie suggesties/sites zijn welkom!
goeie suggesties/sites zijn welkom!
https://climbfinder.com/nl/regios/occitanie
Ik heb zelf vorig jaar de Col du Jau gedaan. Wel met de auto tot aan de voet van de klim gereden.
Ik heb zelf vorig jaar de Col du Jau gedaan. Wel met de auto tot aan de voet van de klim gereden.
Laatst gewijzigd door chris80 op 04 jul 2022 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzzo
- Forum-lid HC
En vergeet ook Céret niet! Zuidelijk de Pyreneeën in maar niet te hoog, dan terug via Argeles sur mer (dalend richting kust) en dan (wind tegen) terug naar Perpignan. Leuk ritje!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Klim naar Madeloc vanuit Banyuls sur Mer is ook leuk.
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen ... oc-banyuls
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen ... oc-banyuls
Ik heb er een zomervakantie gezeten aan de kust en mij prima vermaakt.
Als je niet iedere keer 150km wil fietsen om een knappe col te rijden neem dan voor het eerste stuk de auto.
Leuk als je van wind houdt: de twee meren rond
Langs de kust bizar veel fietspaden en routes
Met soms fraaie bruggen speciaal voor de fietser
Mijn favoriete col in de buurt is de Col de Jau (evt eerste stuk met de auto)
Een niemendalletje met een naar steil stuk is de Coll de Banyuls. 10km kom je niemand tegen en ruige natuur. Dit is het col colbord aan de Spaanse kant
Ook wat extra km's maar een schitterende col is de Col Palomère
Een andere grens col is de Ares. Schijnt mooi uitzicht te zijn maar ik had mist
Direct in de buurt zijn wat kleinere cols met soms een enorme historische achtergrond
Het vlakke gebied tussen Perpignan en de kust is echter dik de moeite
Als je niet iedere keer 150km wil fietsen om een knappe col te rijden neem dan voor het eerste stuk de auto.
Leuk als je van wind houdt: de twee meren rond
Langs de kust bizar veel fietspaden en routes
Met soms fraaie bruggen speciaal voor de fietser
Mijn favoriete col in de buurt is de Col de Jau (evt eerste stuk met de auto)
Een niemendalletje met een naar steil stuk is de Coll de Banyuls. 10km kom je niemand tegen en ruige natuur. Dit is het col colbord aan de Spaanse kant
Ook wat extra km's maar een schitterende col is de Col Palomère
Een andere grens col is de Ares. Schijnt mooi uitzicht te zijn maar ik had mist
Direct in de buurt zijn wat kleinere cols met soms een enorme historische achtergrond
Het vlakke gebied tussen Perpignan en de kust is echter dik de moeite
dubbel
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 05 jul 2022 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.