triple 30X25 vogezen.
ik ga deze zomer op vakantie naar de vogezen en wil daar enkele ritten (klimmetjes) meepikken. Ik heb een tiagra triple met kleinste versnelling 30X25, mijn vraag is nu geraak je daar mee boven als je redelijk wat kilometer in de benen hebt?
Ik heb er dit jaar mee de ronde van vlaanderen cyclo uitgereden en enkele ritten in de ardennen.
alvast bedankt
Ik heb er dit jaar mee de ronde van vlaanderen cyclo uitgereden en enkele ritten in de ardennen.
alvast bedankt
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Klim je vaker? En wat kilometers op de teller? Dan gaat t met een 30x25 wel lukken daar.
2 jaar geleden rond de Grand Ballon gereden met een 36x28, ging prima bij mij. En dat was met klimervaring kaliber Amerongse Berg.
2 jaar geleden rond de Grand Ballon gereden met een 36x28, ging prima bij mij. En dat was met klimervaring kaliber Amerongse Berg.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
dit jaar heb ik bijna 4000 km in de benen. Af en toe ga ik eens trainen in de vlaamse ardennen (kwaremont, paterberg, molenberg,...). Waar ik woon zijn er niet veel klimmetjes, wel veel wind (Belgische kust).
Wanneer ik in de ardennen ben geraak ik overal boven, maar weet niet als dit te vergelijken valt
bedankt voor jullie reacties.
Wanneer ik in de ardennen ben geraak ik overal boven, maar weet niet als dit te vergelijken valt
bedankt voor jullie reacties.
30-39-52 (of soortgelijks) met 12-25. Één setup waarmee je overal boven komt zonder sleutelen, én geen zieke gaten in je cassette hebt zodat het op het vlakke ook nog lekker rijdt!
Jeetje wat handig eigenlijk! Moet wel heel modern en revolutionair zijn!
Oh wacht.....
Maar nu serieus: 30/25 is behoorlijk licht (lichter dan 34/28) dus als je 'redelijk wat' kilometers in de benen hebt zou je toch boven moeten geraken.
Jeetje wat handig eigenlijk! Moet wel heel modern en revolutionair zijn!
Oh wacht.....
Maar nu serieus: 30/25 is behoorlijk licht (lichter dan 34/28) dus als je 'redelijk wat' kilometers in de benen hebt zou je toch boven moeten geraken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je aan onbekenden gaat vragen of een bepaald verzet gaat werken in de Alpen.
Ga een dagje fietsen in de Ardennen, dan merk je snel genoeg of een bepaald verzet werkt. ( Spa Rosier Noord kant, 6 km à 5 % gemiddeld, dat geeft een goed idee wat je voor de Giau van 9 km à 10% nodig hebt).
Ga een dagje fietsen in de Ardennen, dan merk je snel genoeg of een bepaald verzet werkt. ( Spa Rosier Noord kant, 6 km à 5 % gemiddeld, dat geeft een goed idee wat je voor de Giau van 9 km à 10% nodig hebt).
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
@scepticus "redelijk wat kilometers in de benen, en ... zul je toch boven moeten geraken". Die discussie is hier al zo vaak gevoerd. Het één hoeft niets over het ander te zeggen.
Ik voel meer mee met @Vieux chnoque: Hoe kan een ander dat nu voor je bepalen als ze je niet eens kennen.
Ik voel meer mee met @Vieux chnoque: Hoe kan een ander dat nu voor je bepalen als ze je niet eens kennen.
Laatst gewijzigd door Jans op 24 jun 2016 14:49, 2 keer totaal gewijzigd.