Aywaille-Bastogne-Aywaille 16 juli
16 juli is er in Aywaille een fietstocht met diverse afstanden (45,85,110,155 en 180 km)
http://users.skynet.be/fb111552/neerlan ... s/lbl.html
Ik ben van plan om de 180 km(2850hm) te rijden .
Iemand ervaring met deze tocht qua bewegwijzering en bevoorrading?
Ik kan niet veel vinden en de site zelf is ook matig.
http://users.skynet.be/fb111552/neerlan ... s/lbl.html
Ik ben van plan om de 180 km(2850hm) te rijden .
Iemand ervaring met deze tocht qua bewegwijzering en bevoorrading?
Ik kan niet veel vinden en de site zelf is ook matig.
Specialized Diverge Axs
-
- Forum-lid
Vorig jaar deze tocht gefietst.
De bewegwijzering is door middel van verf op het wegdek en was erg duidelijk. Bevoorrading was goed. Herinner me dat er wafels, bananen, tucjes waren en mijn van huis meegenomen repen niet heb aangebroken.
Verder is de route mooi. De sfeer gemoedelijk. En is er na afloop een bbq met speciaal bier voor schappelijk prijzen. Al met al een aanrader.
De bewegwijzering is door middel van verf op het wegdek en was erg duidelijk. Bevoorrading was goed. Herinner me dat er wafels, bananen, tucjes waren en mijn van huis meegenomen repen niet heb aangebroken.
Verder is de route mooi. De sfeer gemoedelijk. En is er na afloop een bbq met speciaal bier voor schappelijk prijzen. Al met al een aanrader.
Hoe slechter de website, hoe beter de tocht.
toevallig ook sportdrank?bartolomeus schreef:Vorig jaar deze tocht gefietst.
Anders moet ik wat zakjes van thuis meenemen.
Specialized Diverge Axs
Als je de website opent lees je dit:
'Aywaille-Bastogne-Aywaille' - Twentieth Anniversary - Powered by ETIXX
Zou er dan sportdrank zijn denk je?
Ik heb de tocht een jaar of vier geleden gereden. Idd zeer gemoedelijke sfeer, uitpijling is OK, wel het koppie erbij houden (af en toe omlaag kijken ) en de route is in orde. Ik denk erover hem dit jaar ook weer eens te rijden.
Ik heb de tocht een jaar of vier geleden gereden. Idd zeer gemoedelijke sfeer, uitpijling is OK, wel het koppie erbij houden (af en toe omlaag kijken ) en de route is in orde. Ik denk erover hem dit jaar ook weer eens te rijden.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Toevoeging: in mijn herinnering zit de Redoute NIET in de 155 km route (alleen in de langste). Maar aangezien Aywaille zo ongeveer aan de voet van de Redoute ligt kun je die aan het einde van de route er eenvoudig aan vastplakken. Je kunt (wederom zoals ik het me herinner) bij de laatste splitsing voor de langste afstand kiezen en dan de Redoute nog even meenemen).
Scott Addict R1, DA 7900
Scott Addict R1, DA 7900
- Sha Kokken
- Forum-lid
In 1996 was dit een schitterende websitehavana schreef:Hoe slechter de website, hoe beter de tocht.
Klinkt als een leuke tocht maar dan kom ik net in Umbrië aan.
Etixx....... Dan denk ik dat je op 1 punt fors aangelengde sportdrank krijgt. Voor de rest krijg je ranja met water uit de nabij gelegen openbare waterpunten. Owja. Sportrepen kun je ook wel vergeten, op een enkel doosje per fourage punt na, onder de tafel kijken dan zie je deze doos wel. Bij mijn Etixx tochtje voor de rest wel voldoende te eten (broodjes, snoepjes, koekjes, cola ook trouwens en lokaal Frans spul), dus not a big problem.magoo schreef:Als je de website opent lees je dit:
Hoe weet ik dat? VAUJANY. Powered bij Etixx. Zuinige 'sponsor' zeg ik.
Vul gewoon 2 bidons met sportdrank en vertrouw er daarna op dat alles dat je aan drinken kunt krijgen voldoende is om rond te komen. Hielp mij over een paar pukkels rond Bourg...
Succes en veel plezier!;-)
-
- Forum-lid HC
Ik rij deze LBL versie al vele jaren, ook vorig jaar nog gereden. Ruime parking vlak bij de start.
Meestal uitgepijld met een dubbele gele of witte A op de weg.
De organisatie is gewoon goed, 3x bevoorrading met koeken, bananen, water met siroop, gewoon water etc.
Na afloop altijd een rokende BBQ met heerlijke worsten.
Niet te druk, afhankelijk van het weer schat ik maximaal 500 deelnemers.
Wat foto's van vorig jaar
Meestal uitgepijld met een dubbele gele of witte A op de weg.
De organisatie is gewoon goed, 3x bevoorrading met koeken, bananen, water met siroop, gewoon water etc.
Na afloop altijd een rokende BBQ met heerlijke worsten.
Niet te druk, afhankelijk van het weer schat ik maximaal 500 deelnemers.
Wat foto's van vorig jaar
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
@Feddesman ik kan de tocht helaas niet rijden. Mijn lieve vrouw liet me gisteren weten dat ze het kinderfeestje voor onze oudste dochter geregeld heeft op...16 juli. Dus helaas! Wellicht rijd ik de tocht nu zelf een dag later. De uitpijling staat toch op de weg en ik zal op internet ook wel ergens een gps file kunnen vinden.
Scott Addict R1, DA 7900
Scott Addict R1, DA 7900