Sean Kelly Classic
- ophetkantje
- Forum-lid
Bij mij werkt de site ook prima. Kijken of ik het geregeld krijg, om weer eens die kant op te gaan. Vond het altijd een hele leuke rit, maar is al weer wat jaartjes geleden.
Ach, ik zeg ook maar wat
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je kijkt toch op de juiste site héprjz schreef:Op 6 augustus a.s. volgens de Cyclokalender, maar werkt bij jullie de website ook niet van deze toertocht?
=> seankelly.be
Staat toch gewoon op de sitefeddesman schreef:.................
Iemand trouwens enig idee welke "bekende" beklimmen in de 167 route zitten?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
het parcours is wel nieuw sinds vorig jaar, is niet zo zwaar meer, ze laten alle deftige cols links liggen.
-
- Forum-lid
De bekendste hellingen uit de Ardennen slaat men idd. over, maar veel vlak zul je zeker niet krijgen. Alles bijeen toch zwaar genoeg vond ik, al kan dat ook aan mezelf gelegen hebben.
Mur de Maboge alias Pied Monti alies Mur de Velomediane ga je niet gauw vergeten. Was vroeger een trap die ze geasfalteerd hebben. De Haussire, ook wel bekend als de zwaarste klim van België, wordt hier van de zware kant beklommen. En de laatste 15 km van de tocht gaan alleen maar omhoog. Genoeg lol te beleven. Sean Kelly Classic vind ik een absolute aanrader. Jammer dat ik dan vaak op vakantie ben maar als dat niet zo is staat deze tocht standaard op de kalender.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
De Haussire wordt niet langs de zwaarste kant beklommen maar langs de kayak. Ik vond het een spijtige zaak dat ze de mooiste stukken links laten liggen. Na de afdaling van de Baraque rijden ze meteen naar de 'verkeerde' kant ipv richting Manhay te rijden. Het blijft zeker en vast een mooie rit maar er is meer uit te halen en het vorig parcours was gewoonweg beter.Herman_N schreef:Mur de Maboge alias Pied Monti alies Mur de Velomediane ga je niet gauw vergeten. Was vroeger een trap die ze geasfalteerd hebben. De Haussire, ook wel bekend als de zwaarste klim van België, wordt hier van de zware kant beklommen. En de laatste 15 km van de tocht gaan alleen maar omhoog. Genoeg lol te beleven. Sean Kelly Classic vind ik een absolute aanrader. Jammer dat ik dan vaak op vakantie ben maar als dat niet zo is staat deze tocht standaard op de kalender.
Ik weet niet wat je bedoelt met langs da kayak. Vorig jaar werd de Haussire genomen vanaf de 'makkelijke' kant maar een blik op de kaart leert dat dit jaar de route direct vanuit het dorp omhoog loopt via de Rue St Quoillin van 13%. Dan vlakt het wat af om daarna weer snel aan te trekken tot >15% richting het diepenpark. En dan komt het lange stuk van 11% nog. Pittig genoeg.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Ja iets verderop dan de zwaarste kant naar links, dat was vorig jaar zo, daar is een verhuur van kayaks.Herman_N schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met langs da kayak. Vorig jaar werd de Haussire genomen vanaf de 'makkelijke' kant maar een blik op de kaart leert dat dit jaar de route direct vanuit het dorp omhoog loopt via de Rue St Quoillin van 13%. Dan vlakt het wat af om daarna weer snel aan te trekken tot >15% richting het diepenpark. En dan komt het lange stuk van 11% nog. Pittig genoeg.
Maar blijkbaar is het parcours dan weer veranderd, mss door de vele negatieve reacties van vorig jaar die ik toch hoorde aan de finish.
-
- Forum-lid
Als je als Vlaamse wielrijdersbond een klassieker organiseert in de Ardennen zou je kunnen verwachten dat ze zeker de bekende en beruchte hellingen in het parcours opnemen. Zo werd het tot voor 2 jaar ook gedaan ; Stockeu, Wanne, Rideux, en ook Chambralles en Redoute dacht ik (ik vergeet er vast nog wel een paar).
Vorig jaar hebben ze de tocht dan helemaal veranderd, daarom niet minder zwaar maar toch een heel ander parcours zonder de echt gekende hellingen.
Ik kan mij voorstellen dat veel fietsers daardoor ietwat op hun hoger bleven zitten.
Langs de andere kant, ongeveer elke serieuze tocht in deze streek gaat wel over dé hellingen, dus een beetje variatie mag ook wel eens.
Ik heb de tocht al een keer of 4 gereden en ik ga dit jaar ook weer. Ik vind het nog steeds de moeite waard.
Vorig jaar hebben ze de tocht dan helemaal veranderd, daarom niet minder zwaar maar toch een heel ander parcours zonder de echt gekende hellingen.
Ik kan mij voorstellen dat veel fietsers daardoor ietwat op hun hoger bleven zitten.
Langs de andere kant, ongeveer elke serieuze tocht in deze streek gaat wel over dé hellingen, dus een beetje variatie mag ook wel eens.
Ik heb de tocht al een keer of 4 gereden en ik ga dit jaar ook weer. Ik vind het nog steeds de moeite waard.