Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

drama met hartslagsignaal CS400

stuk
Forum-lid

stuk 16 jul 2010 00:22

Hallo,
Ik heb inmiddels een aantal maanden een CS400 met grote problemen met het hartslagsignaal. de eerste keer dat tie retour is gegaan is de band en de batterij vervangen, de tweede keer de hartsensor zelf. vanavond e.e.a. weer geprobeerd maar helaas weer niet het gewenste resultaat. bij de minste of geringste klappering door de rijwind van de kleding gaat de hartslag ver over de 200 slagen per min. ook regelmatig het hele signaal weg. ik wil voorstellen aan Polar de hele set te upgraden naar een CS600. mijn vraag is heeft dit zin, is het signaal van een CS600 meer betrouwbaar? deze gaat zoiezo retour en hoef ik niet meer terug.
Groet,

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 16 jul 2010 17:08

CS400 geeft bij mij ook wel eens wat problemen, maar ik heb wel gemerkt dat wanneer je de sensorstukken op de borstband DRIJFNAT maakt de hartslagregistratie vrijwel probleemloos werkt (op een enkele 'check wearlink' na dan :-))
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 19 jul 2010 01:31

Raar idee misschien, maar zou het helpen om de hartslagmeter op de rug te dragen? Nalini heeft zelfs een speciale broek gemaakt ism Polar....
http://www.bike24.com/p27969.html
Schiet me net opeens te binnen, ik ken het probleem van hartslag 200+ in de wind ook.
Keertje proberen maar?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

kahuna
Forum-lid

kahuna 20 jul 2010 01:09

Ik heb nu 2 weken een cs600, de team versie en niet de nieuwe x vesie. Ik heb nu ongeveer 500 km gefietst en nog geen enkele keer last gehad van storing. de cs600 is trouwens via webwinkels te koop voor 180 euro, misschien kun je de jouwe nog terugbrengen en de cs600 nieuw kopen?

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 20 jul 2010 16:42

De CS600 werkt op basis van W.I.N.D. technologie en is daarom veel minder gevoelig voor storingen, maar (uiteraard) ook duurder....
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 20 jul 2010 16:54

Hier ook geregeld problemen met de hartslagregistratie: in het begin deed-ie het goed, maar de laatste tijd steeds meer storingen. Inmiddels gebruik ik weer een plastice T31 coded band ipv de Wearlink en dat gaat iets beter. Ik kijk het nog even aan, maar anders switch ik naar eentje met WIND technologie, of ik stap over naar een Garmin met GPS.

Ik wil eigenlijk nog wel eens van die "geleidende" pasta/gel tussen de band en borst proberen, maar ik kan dat nergens vinden.

perik
Forum-lid

perik 20 jul 2010 16:58

[quote="stuk"]Hallo,
Ik heb inmiddels een aantal maanden een CS400 met grote problemen met het hartslagsignaal. de eerste keer dat tie retour is gegaan is de band en de batterij vervangen, de tweede keer de hartsensor zelf. vanavond e.e.a. weer geprobeerd maar helaas weer niet het gewenste resultaat. bij de minste of geringste klappering door de rijwind van de kleding gaat de hartslag ver over de 200 slagen per min. ook regelmatig het hele signaal weg. ik wil voorstellen aan Polar de hele set te upgraden naar een CS600. mijn vraag is heeft dit zin, is het signaal van een CS600 meer betrouwbaar? deze gaat zoiezo retour en hoef ik niet meer terug.
Groet,[/quote]

Past je shirtje wel goed dan? Ik heb ook wel eens dit soort storing als ik met een te wijd shirt rijd.

stuk
Forum-lid

stuk 21 jul 2010 22:31

Hallo,
Ik had in het begin ook helemaal 0,0 last van welke storing cq melding dan ook. de ellende begon na een maand of twee. hij is nu voor de derde maal richting Polar en zullen nu het binnenwerk van de CS400 zelf gaan vervangen en zijn ervan overuigd dat het dan is opgelost, ik moet het nog zien. als dit niet werkt gaat tie nog 1 maal met een enkeltje retour naar Polar.

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 22 jul 2010 00:02

Gisteren was helemaal bizar, soms piekt of nult de registratie wel eens voor een paar seconden, maar dit slaat helemaal nergens meer op:

Afbeelding
(klik voor vergroting)

Of zat er "spanning" in de lucht???

Morgen even die ECG-gel bij de apotheek ophalen en dan nog eens proberen en als het dan niet werkt dan gaatie terug naar Polar.

stuk
Forum-lid

stuk 22 jul 2010 01:39

Ziet eruit alsof je kleding heeft geklappert, dat wordt gegarandeerd als hartslag geregistreerd.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 22 jul 2010 02:04

[quote="stuk"]Ziet eruit alsof je kleding heeft geklappert, dat wordt gegarandeerd als hartslag geregistreerd.[/quote]

precies, draag je te ruime kleding die wappert op je borst waar de band zit?
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 22 jul 2010 10:48

[quote="Steven250"][quote="stuk"]Ziet eruit alsof je kleding heeft geklappert, dat wordt gegarandeerd als hartslag geregistreerd.[/quote]

precies, draag je te ruime kleding die wappert op je borst waar de band zit?[/quote]

Wel voor het eerst met een nieuw Craft Mesh onderhemdje gereden: die is heel dun en zit erg strak, dus het shirt erboven zit dan wel wat losser. Maar vanavond weer op de club met de "standaard" kleding. Ik ben trouwens niet een iemand die zijn wielerkleding vrij ruim heeft.

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.

[tvp nespresso]

Plaats reactie