Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

BBB aluboys

cokm
Forum-lid

cokm 25 jul 2016 21:49

Ik vraag me af of er meer mensen zijn met het zelfde als ik
De laatste 2 jaar is het nu al 4 x voorgekomen dat mijn achterderraileur in mijn spaken is gekomen.
Steeds gebeurt dit wanneer ik over een wildrooster of een kuil/ hobbel overga.
Dit heeft me dus al de nodige spaken van mijn Fulcrum R1, kettingen en derailleur gekost.
Niemand weet een oorzaak.
Afstelling is goed, ketting staat strak genoeg alles ok.
Nu denk ik zelf dat het door de derailleurwieltjes komt.
Sinds een paar jaar heb ik de aluboys van BBB met ceramische lagers.
Ik denk dat door het bewegen van de ketting deze vastloopt tussen de kooi en het wieltje.
Zijn er andere met het zelfde probleem ?
Forza Italia

bartg
Forum-lid

bartg 25 jul 2016 22:23

Welke derrailleur heb je ? Aluboys zijn niet compatibel met Dura Ace RD 7900 en 7970.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 25 jul 2016 22:34

In 40 jaar is het me niet gelukt om een derailleur in de spaken te krijgen.. , voor mij ligt dat toch aan een klungelige afstelling.
Bij een correcte afstelling naar binnen kan de derailleur niet in de spaken komen, zelfs al zou de ketting vastlopen.
Het lijkt me onzin dat dat zou komen door derailleurwieltjes, maar wil je het uitsluiten, ga dan met Tacx wieltjes van 8€ per set en weg met die keramische troep.
De enorme weerstand van die Tacx wieltjes moet je dan maar even doorheen trappen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie