Dame besmet met virus....tips graag!!!!
Beste wielrenners,
Het is gebeurd.....ik ben besmet met het wielrennersvirus....
Ik sport mijn leven lang al, fitness, krachttraining, wandelen, maar nu tenslotte ontdekt dat wielrennen ècht mijn sport is
Als eerste doel: De Alpe d'huZes beklimmen, volgend jaar, ben nu begonnen met trainen. 3 x per week 2 uur in de sportschool en minstens 1 x per 2 weken een lange rit.
Maar zijn er Die-Hards die mij serieuze tips kunnen geven?
Mentaal zit het wel o.k.; no pain no gain is mijn motto. Maar hoe kom ik volgend jaar die berg op? Het liefst minstens 3 keer!!!
Groetjes,
Suzie (Amalia)
Het is gebeurd.....ik ben besmet met het wielrennersvirus....
Ik sport mijn leven lang al, fitness, krachttraining, wandelen, maar nu tenslotte ontdekt dat wielrennen ècht mijn sport is
Als eerste doel: De Alpe d'huZes beklimmen, volgend jaar, ben nu begonnen met trainen. 3 x per week 2 uur in de sportschool en minstens 1 x per 2 weken een lange rit.
Maar zijn er Die-Hards die mij serieuze tips kunnen geven?
Mentaal zit het wel o.k.; no pain no gain is mijn motto. Maar hoe kom ik volgend jaar die berg op? Het liefst minstens 3 keer!!!
Groetjes,
Suzie (Amalia)
Niet door slechts een maal in de 2 weken kms te maken. Dat moet vaker, en daarbij klimkilometers. Uren in de sportschool in de winter.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Niet nu al volle bak gaan trainen. Zorgen voor een fijne basisconditie en vanaf januari uit gaan bouwen.
Anders hou je het niet vol. Je moet rustig aan je duurtrainingen uit gaan bouwen, dat is je basis.
3x omhoog is toch al snel 5 uur bezig zijn voor je.
Anders hou je het niet vol. Je moet rustig aan je duurtrainingen uit gaan bouwen, dat is je basis.
3x omhoog is toch al snel 5 uur bezig zijn voor je.
Less is bore
Kijk wat Daniel schrijft rustige duurtraining als basis daarna met weerstand gaan trainen.Amalia schreef:Ik woon in Amsterdam en heb weinig bergen voor de deur...... :-/. Kan ik dat compenseren door in de sportschool te trainen met krachttraining en fietsen met hoge weerstand?
Een lange beklimming is plat gezegd 1 tempo proberen te pakken en dit vol te houden.
Ga je verdiepen in hartslagzones dan wordt er meer duidelijk.
suc6.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eerst inhoud trainen. Verdiep je maar eens in trainingsleer. Trainen is als een piramide: hele brede basis met heel veel uren lage intensiteit. Het aantal trainingen met heel hoge intensiteit is juist beperkt.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Kan, maar zou ik zelf niet op die manier doen.
Ga je de alpe d'huez op fietsen? Of ga je mee doen aan alpe dhuzes, en dus 6x die berg op willen?
Een klim duurt een dik uur, tot anderhalf (bij benadering). Je gaat dus steady state omhoog fietsen anders houd je het niet vol. Wil je het een hele dag volhouden, moet je vooral een goede conditie opbouwen en zitvlees kweken. Kracht en weerstandstrainingen gaan je niet makkelijker die dag door krijgen.
Op zich is 3x per week 2u in de sportschool fietsen (je doet daar dan fietsen toch?). echt niet gek. Mits je niet elke keer voluit gaat en compleet jezelf sloopt omdat dat nou eenmaal zou lekker voelt. Maar hoe meer je buiten kunt fietsen, des te mooier (is ook leuker trouwens).
Wat ik wel zou inplannen is een weekje, lang weekend, oid in de vogezen of in de Eiffel. Gewoon om eens wat klimervaring op te doen, maar vooral ook om wat te wennen aan het dalen! Veilig beneden komen is misschien nog wel belangrijker dan 1 (of 6x) die alp opfietsen.
Ga je de alpe d'huez op fietsen? Of ga je mee doen aan alpe dhuzes, en dus 6x die berg op willen?
Een klim duurt een dik uur, tot anderhalf (bij benadering). Je gaat dus steady state omhoog fietsen anders houd je het niet vol. Wil je het een hele dag volhouden, moet je vooral een goede conditie opbouwen en zitvlees kweken. Kracht en weerstandstrainingen gaan je niet makkelijker die dag door krijgen.
Op zich is 3x per week 2u in de sportschool fietsen (je doet daar dan fietsen toch?). echt niet gek. Mits je niet elke keer voluit gaat en compleet jezelf sloopt omdat dat nou eenmaal zou lekker voelt. Maar hoe meer je buiten kunt fietsen, des te mooier (is ook leuker trouwens).
Wat ik wel zou inplannen is een weekje, lang weekend, oid in de vogezen of in de Eiffel. Gewoon om eens wat klimervaring op te doen, maar vooral ook om wat te wennen aan het dalen! Veilig beneden komen is misschien nog wel belangrijker dan 1 (of 6x) die alp opfietsen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
MarkVeenstra schreef:Kan, maar zou ik zelf niet op die manier doen.
Ok dit is ook een goede tip. Was zoiezo van plan om in Arnhem en 'bergen' in België te oefenen. En duurtrainingen buiten wil ik inderdaad uitbreiden, heerlijk. Een duurtraining elke week van 50 km, en van 80/100 km eens in de 3 weken,
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maar wat is je doel nu? Alpe d'Huez beklimmen of mee doen met Alpe d'Huzes?
Zo maar 150 km gaan fietsen lijkt mij niet bepaald realistisch voor iemand die net pas fietst, dat gaat je lichaam echt niet trekken. Die trainingsduur moet je rustig uitbouwen.
Zo maar 150 km gaan fietsen lijkt mij niet bepaald realistisch voor iemand die net pas fietst, dat gaat je lichaam echt niet trekken. Die trainingsduur moet je rustig uitbouwen.
Aah je begrijpt me denk ik verkeerd, ik fiets al redelijk lang en fitness doe ik al meer dan 15 jaar. Mijn basisconditie is redelijk in orde, maar nu wil ik specifieker ga trainen. Meedoen aan Alpe D'huZes is mijn eerste echte doel, dus opbouwen van een goede basis om lange afstanden te kunnen fietsen lijkt me een goede tip en inderdaad in de winter aandacht voor opbouwen van kractht.
Morgen in ieder geval al een lekker tochtje van Amsterdam naar Nationale park de Veluwezoom!
Morgen in ieder geval al een lekker tochtje van Amsterdam naar Nationale park de Veluwezoom!
Laatst gewijzigd door Amalia op 29 jul 2016 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.