Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Op zoek naar een persoonlijk trainingsschema

campafan
Forum-lid

campafan 01 aug 2016 19:16

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een trainingsschema. Niet een standaard van internet maar een die op mijn wensen/doelen en fysieke gesteldheid is gebaseerd. Nu ken ik de trainingen van adrie van Diemen, echter zijn deze mij te duur. Wat mij betreft hoeft er ook geen wekelijks contact te zijn, misschien 1 keer maar puur en alleen om het schema vast te stellen.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een zetje in de goede richting geven. uiteraard wil ik ervoor betalen maar niet de tarieven van bovengenoemde.

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 01 aug 2016 19:33

Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

campafan
Forum-lid

campafan 01 aug 2016 19:56

Bedankt voor de reactie, maar zit in dezelfde prijsklasse als adrie van diemen

rielplayer
Forum-lid

Gebruikersavatar rielplayer 01 aug 2016 20:24

Wat wil je er aan uitgeven dan?

campafan
Forum-lid

campafan 01 aug 2016 21:28

Ik weet niet wat marktconform is, maar 30€ per maand vind ik veel geld voor een "papiertje". Voor mij hoeft er niet veel contact te zijn. Een keer om het schema te maken op basis van de doelstellingen en mijn fysiek is voldoende. Mocht ik bijsturing nodig hebben ben ik uiteraard bereid om bij te betalen voor een dergelijk advies.

Het gaat er mij om dat ik een schema krijg dat past bij mij en vervolgens is het aan mij/discipline om dit uit te voeren.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 aug 2016 22:04

Denk je dat een professional in een half uurtje klaar is met een persoonlijk schema? Als je er eigenlijk niet veel geld voor over hebt, lijkt het mij slimmer om er zelf een tijdje over te puzzelen. Er lijkt me voldoende te lezen.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 01 aug 2016 22:43

Heb je al iemand gevraagd naar een eenmalig schema in plaats van een maandelijkse consult? Om te beginnen zal naar het resultaat van een inspanningstest worden gevraagd. Ook daar zijn kosten aan verbonden.

Ook misschien een optie is een meer concrete vraag hier op het forum te stellen.

campafan
Forum-lid

campafan 01 aug 2016 23:19

Een inspanningstest zou kunnen, feit is dat ik best wat wil uitgeven maar niet in de vorm van een abonnement. Ik heb genoeg boeken over trainingen echter spreken ze elkaar vaak tegen plus dat deze vaak uitgaan van soorten conditie (vb. Niveau 1tm 5). Vervolgens zijn er dan voorbeeldschemas maar die gaan dan uit van 5x fietsen per week a max 1,5 uur.

A ik geloof niet dat ik 5x red wat betreft tijd en B zo kort trainen..... Daar geloof ik ook niet in. Wat wel goed is weet ik niet aangezien ik gewoon zoals velen mijn kilometers maak maar daar zit weinig training en of diversiteit in. daarom hoor ik graag van iemand anders hoe en wat en natuurlijk zal een schema bijgesteld moeten worden maar voor nu heb ik juist dat zetje nodig om weer te 'gaan'. Zo na de vakantie straks wil ik op een andere manier trainen dan normaal om te kijken hoe het beter kan, want beter kan het in mijn geval zeker.

Een precieze vraag heb ik in die zin dus niet, het gaat om dat ene zetje waardoor ik in contact kom met iemand die hiermee kan helpen. Wellicht draait het uit in alsnog een abonnement maar voor nu wil ik eerst dat persoonlijke advies om mee te starten zonder me vast te leggen aan iets. Dat kan later

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 01 aug 2016 23:37

Bij 'energy lab' kun je ook wel eens informeren.In 2010 heb ik er een 12weken-plan gekregen voor €12 (dus 1 euro/week) Dit was weliswaar opgesteld na het invullen van een vragenlijst(on-line). Het schema was natuurlijk niet zo uitgebreid maar toch 3 ritten per week en het resultaat was prima. Die prijs zal wslk. niet meer courant zijn want naar wat ik me meen ter herinneren was die periode de opstartfase van dit soort projecten.

Karl66
Forum-lid

Karl66 01 aug 2016 23:49

Klinkt interessant en de prijs is zelfs niet eens veranderd. Na de vakantie maar eens kijken of het interessanter is dan mijn eigen schema's maken.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Amalia
Forum-lid

Amalia 02 aug 2016 19:09

Hoi, ik ga binnenkort een VO2-max test laten doen bij een fysiotherapeut. Dan kan ik specifiek met mijn eigen nauwkeurig bepaalde omslagpunt trainen met de verschillende hartslagzones. En ze meten ook je algemene conditie en fitheid en geven trainingsadvies. Één keer een iets duurdere test, daarna kun je in principe met af en toe advies van een persoonlijk begeleider zelf aan de slag.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 03 aug 2016 01:23

Dat lijkt mij een goed idee.(Een positieve reactie mag ook wel eens) :winkthumb:

Plaats reactie