Toptube lengte
Hoi,
Ik heb op dit moment een cube met een toptube lengte van 57 cm en een stuurpen met een lengte van 11 cm. Nu heb ik een andere racefiets gezien met een toptube van 58,5 cm ( en een langer balhoofd). Nu is mijn vraag of ik dat verschil kan opvangen met een kortere stuurpen of is dat niet bevordelijk voor het rijgedrag?
Ik hoor het graag van julie
Ik heb op dit moment een cube met een toptube lengte van 57 cm en een stuurpen met een lengte van 11 cm. Nu heb ik een andere racefiets gezien met een toptube van 58,5 cm ( en een langer balhoofd). Nu is mijn vraag of ik dat verschil kan opvangen met een kortere stuurpen of is dat niet bevordelijk voor het rijgedrag?
Ik hoor het graag van julie
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
om goed te kunnen vergelijken moet je de reach nemen van beide fietsen
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
http://www.fiets.nl/2012/03/01/zelf-sta ... ach-meten/
welk model cube heb je nu dan? van welk jaar?
welk model cube heb je nu dan? van welk jaar?
Bedankt voor de info tot zover maar eigenlijk wil ik meer weten of ik de fietsen een beetje kan vergelijken. Mijn cube heeft een toptube lengte van 57 cm met een stuurpen van 11 cm en een balhoofd van 180 mm. De Ghost een toptube van 58,5 cm ( beide horizontaal gemeten ) en een balhoofd van 200 mm. De wielbasis is van beide 1005 mm. Kan ik dan langere toptube opvangen door een kortere stuurpen te gaan gebruiken of niet?
De fiets zelf klinkt als een maatje groter. Hoe groot ben je zelf? Zo op het eerste idee wordt de stuurpen dan korter dan 100 mm. Daar zou ik zelf niet voor kiezen.
Ja, dat kan!gertgump schreef:Bedankt voor de info tot zover maar eigenlijk wil ik meer weten of ik de fietsen een beetje kan vergelijken. Mijn cube heeft een toptube lengte van 57 cm met een stuurpen van 11 cm en een balhoofd van 180 mm. De Ghost een toptube van 58,5 cm ( beide horizontaal gemeten ) en een balhoofd van 200 mm. De wielbasis is van beide 1005 mm. Kan ik dan langere toptube opvangen door een kortere stuurpen te gaan gebruiken of niet?
Naar mijn mening is de Ghost te groot voor jouw. Zeker met een wat korter bovenlijf moet je niet zo'n lange toptube willen. Voor mij zou de fiets in ieder geval te groot zijn, terwijl mijn BB iets groter is, en ik totaal rond 186cm zit.
Ik ben echter zeer benieuwd of anderen hier op het forum deze mening delen.
Ik ben echter zeer benieuwd of anderen hier op het forum deze mening delen.