Velomediane Criquielion 27 augustus 2016
Ben van de partij voor de zoveelste keer. Favoriete cyclo die ik altijd meepik als de agenda het toelaat.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Ik rij hem ook, nog nooit meegedaan, ken wel de regio heel goed, niet te onderschatten!
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
ik zie wel dat je 30km/h moet rijden voor goud, is dat niet wat overdreven?
29,14 kmh als je jonger bent dan 30
27,85 kmh als je jonger bent dan 40
25,84 kmh als je jonger bent dan 50
25,82 kmh als je jonger bent dan 60
24,29 kmh als je ouder bent dan 60
Tsja,.... en goud rijden in een Belgische cyclo, dat is wat anders dan in een Franse cyclo. De limieten liggen daar een stuk hoger.
27,85 kmh als je jonger bent dan 40
25,84 kmh als je jonger bent dan 50
25,82 kmh als je jonger bent dan 60
24,29 kmh als je ouder bent dan 60
Tsja,.... en goud rijden in een Belgische cyclo, dat is wat anders dan in een Franse cyclo. De limieten liggen daar een stuk hoger.
Live fast; die young. mijn blog
Ik ga voor goud inderdaad, maar ik zag wel van strava activities van anderen dat die 163 km klokten in totaal. Dat is wat minder dan de opgegeven 170 km van de website. Dan zou je op een moyenne van ongeveer 28 km/h uitkomen.djatwork69 schreef:ik zie wel dat je 30km/h moet rijden voor goud, is dat niet wat overdreven?
Inderdaad lijkt dit me op een ardennen parcour wel een pittige limiet maar op zich niet zo gek dat lang niet iedereen dit kan halen toch? Waar zijn anders die zilveren en bronzen klassering voor.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Zijn toch wel straffe prestaties om goud te halen, we zijn ook geen profs herob74 schreef:29,14 kmh als je jonger bent dan 30
27,85 kmh als je jonger bent dan 40
25,84 kmh als je jonger bent dan 50
25,82 kmh als je jonger bent dan 60
24,29 kmh als je ouder bent dan 60
Tsja,.... en goud rijden in een Belgische cyclo, dat is wat anders dan in een Franse cyclo. De limieten liggen daar een stuk hoger.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Ik rij er regelmatig en haal een 26 km/h gemiddeld, alleen (in die regio). Het hangt af van het 'wedstrijdverloop' natuurlijk. Ik dacht dat het 30 was, 28 is al te doen, denk ik.gerundium schreef:Ik ga voor goud inderdaad, maar ik zag wel van strava activities van anderen dat die 163 km klokten in totaal. Dat is wat minder dan de opgegeven 170 km van de website. Dan zou je op een moyenne van ongeveer 28 km/h uitkomen.djatwork69 schreef:ik zie wel dat je 30km/h moet rijden voor goud, is dat niet wat overdreven?
Inderdaad lijkt dit me op een ardennen parcour wel een pittige limiet maar op zich niet zo gek dat lang niet iedereen dit kan halen toch? Waar zijn anders die zilveren en bronzen klassering voor.
170 km klopt niet, ik had vorig jaar 164 km op de teller. Staar je ook niet blind op die gemiddelden. Anders dan in toertochten wordt er in de Criq door de meesten serieus 'gekoerst'. Maak hier vooral gebruik van. Sluit aan in een groep, en ga daar niet de stoere meneer uithangen door het tempo te bepalen. Spaar je vooral daar waar het kan. Wacht op een groep als je even alleen komt te zitten en blaas je niet op om de voorgaande groep te bereiken waarvan je eigenlijk toch al weet dat die te ver weg is. Ga ook geen wedstrijdje doen op de hellingen. Het gaat tenslotte om de eindtijd en niet om een KOM of die ene renner af te troeven waarvan zijn kop je niet aanstaat. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat renners een helling vol op knallen en daarna compleet stil komen te vallen omdat ze op adem moeten komen. Rij zodanig naar boven dat je kunt doorknallen als je boven bent. Dat levert veel meer op.
Mensen die niet zo vaak cyclo's rijden denken vaak dat je winst kunt halen door sneller te klimmen. Niets is minder waar, voor de meeste onervaren rijders geldt dat de grootste winst juist te halen valt in de vlakke stukken en de afdalingen. Daar worden de meeste fouten gemaakt door 'dom rijden'.
Mensen die niet zo vaak cyclo's rijden denken vaak dat je winst kunt halen door sneller te klimmen. Niets is minder waar, voor de meeste onervaren rijders geldt dat de grootste winst juist te halen valt in de vlakke stukken en de afdalingen. Daar worden de meeste fouten gemaakt door 'dom rijden'.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP