Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zipp 808 van 10 naar 11 speed

tomtom
Forum-lid

tomtom 14 aug 2016 18:23

Ik heb (met de juiste kit) een 2013 Zipp 808 Firecrest omgebouwd van 10 naar 11 speed. Het wiel staat echter in mijn Canyon Aeroad CF SLX nog steeds "uit het lood".... Doe ik iets verkeerd? Overigens zie ik bar weinig verschil tussen de set met de rode endcap (die erin zat) en de conversiekit met zwarte endcap. Op die manier kan het wiel dus ook nooit naar rechts opschuiven (als je achter de fiets staat). Wie heeft raad ;) ?
Aeroad
Grail
Ultimate

martijncervelo
Forum-lid

martijncervelo 14 aug 2016 20:02

tomtom schreef:Ik heb (met de juiste kit) een 2013 Zipp 808 Firecrest omgebouwd van 10 naar 11 speed. Het wiel staat echter in mijn Canyon Aeroad CF SLX nog steeds "uit het lood".... Doe ik iets verkeerd? Overigens zie ik bar weinig verschil tussen de set met de rode endcap (die erin zat) en de conversiekit met zwarte endcap. Op die manier kan het wiel dus ook nooit naar rechts opschuiven (als je achter de fiets staat). Wie heeft raad ;) ?
Je doet niets verkeerd, als er geen 11-speed op de orginele body stond dan dient het wiel bij de FM aangepast te worden, de velg dient verplaatst te worden t.o.v. de naaf.
Ik heb hier vorig jaar een set 303's omgebouwd (andere as en body) waardoor ik er een 11-speed cassette op kon zetten, het wiel stond ook bij mij niet in het midden. De FM heeft dat kosteloos voor mij gefikst (Beukers in Petten).

Zoek maar eens op de website van Zipp, dat staat dat een pre 11-speed wiel ge-redished dient te worden. Geen nood aan de man, je bent er bijna.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

tomtom
Forum-lid

tomtom 14 aug 2016 20:38

Thx! Inmiddels zag ik dat dat inderdaad ook nog moest....toch zou het maar om 2 mm gaan?!
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie