Smartphone als fietsgps ?
Allen,
Een tweedelige vraag van mij omtrent fietsnavigatie op een racefiets ;
1) bestaan er app's die je kan downloaden op een smartphone om deze dan te gebruiken als een fietsnavigatie die de klassieke Garmin vervangen ? Zo ja, welke raden jullie aan ?
2) heb me nog niet kunnen verdiepen in het talrijke aanbod van de Garmin toestellen, maar wat kunnen jullie aanraden als eenvoudig toestel ?
Alvast hartelijk dank,
Een tweedelige vraag van mij omtrent fietsnavigatie op een racefiets ;
1) bestaan er app's die je kan downloaden op een smartphone om deze dan te gebruiken als een fietsnavigatie die de klassieke Garmin vervangen ? Zo ja, welke raden jullie aan ?
2) heb me nog niet kunnen verdiepen in het talrijke aanbod van de Garmin toestellen, maar wat kunnen jullie aanraden als eenvoudig toestel ?
Alvast hartelijk dank,
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Misschien eens beginnnen met de FAQ door te lezen?
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=75001
Iets verouderd maar lijkt me dat ie in ieder geval een deel van jouw vragen zal beantwoorden.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=75001
Iets verouderd maar lijkt me dat ie in ieder geval een deel van jouw vragen zal beantwoorden.
Los van het feit of er goeie fietsnavigatieapps bestaan (antwoord : ja) mag je in elk geval wel niet vergeten om een goeie powerbank mee te nemen. Die dingen vreten nog meer energie dan de Pokémon GO app ...
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Gelukkig, dat is een goede referentie... de pokemon go app - dan weet iedereen direct hoe erg het is met het energieverbruik....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ja er bestaan "fiets app's", maar ik zou het je afraden ivm met de batterijduur van je telefoon, in mij ogen ook erg gevaarlijk omdat je dan ook inkomende berichten gaat zien en ik me dan afvraag of je wel je aandacht op de weg houd
Beter is om voor vraag 2 te gaan, en dan hoeft het niet persee Garmin te zijn, stel jezelf de vraag wat je wilt zien/registreren (snelheid/GPS-je gefietste route/hartslag/kadans, noem maar op) op een fietscomputer, dan kom je al een heel eind.
Beter is om voor vraag 2 te gaan, en dan hoeft het niet persee Garmin te zijn, stel jezelf de vraag wat je wilt zien/registreren (snelheid/GPS-je gefietste route/hartslag/kadans, noem maar op) op een fietscomputer, dan kom je al een heel eind.
-
- Forum-lid HC
Voordeel van een telefoon is vaak wel een verwisselbare batterij (behalve natuurlijk die gare closed platform iPhones waar iedereen 900 euro voor betaald). Verder kom je al snel uit op een Garmin Edge Touring voor alleen navigeren of Garmin Edge als je er ook nog een beetje mee wil trainen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
mwoa, net even op tweakers gekeken bij smartphones. Maar daar zijn 376 van de modellen met een niet verwisselbare accu, tegenover iets van 260 waar deze wel verwisselbaar is. Dus circa 60% van de huidige modellen telefoons gaat dit niet op.ypuh schreef:Voordeel van een telefoon is vaak wel een verwisselbare batterij (behalve natuurlijk die gare closed platform iPhones waar iedereen 900 euro voor betaald). ...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Mijn Sony Xperia Z3 Compact gaat met Strava ongeveer 5 uur mee met het scherm constant aan. Met de automatische dimfunctie nog een stuk langer (dan tik je even op het scherm als je bijvoorbeeld route informatie nodig hebt). Heb er wel een simpele Sigma Pure naast voor de basisinformatie.bartg schreef:Los van het feit of er goeie fietsnavigatieapps bestaan (antwoord : ja) mag je in elk geval wel niet vergeten om een goeie powerbank mee te nemen. Die dingen vreten nog meer energie dan de Pokémon GO app ...
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
je loopt achter, iphone SE tegenwoordig nog maar 489ypuh schreef:Voordeel van een telefoon is vaak wel een verwisselbare batterij (behalve natuurlijk die gare closed platform iPhones waar iedereen 900 euro voor betaald). Verder kom je al snel uit op een Garmin Edge Touring voor alleen navigeren of Garmin Edge als je er ook nog een beetje mee wil trainen.
wat is een Pokémonbartg schreef:Los van het feit of er goeie fietsnavigatieapps bestaan (antwoord : ja) mag je in elk geval wel niet vergeten om een goeie powerbank mee te nemen. Die dingen vreten nog meer energie dan de Pokémon GO app ...