Pagina 1 van 2
Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 19 aug 2016 21:51
door CoureurAW
Mijn Garmin 1000 ging na ruim een half jaar kapot. Het 'stopcontactje' (Garmin noemt dit de connector) herkende geen lader, noch pc/tablet.
Reactie Garmin: 'Connector valt niet onder garantie'. Mailwisseling toont verder arrogante houding van Garmin. Ze rekenen 89 euro voor reparatie. Alternatief: niet gerepareerd terug of vernietigen.
Ik wil het hier niet bij laten zitten en wil na geschillencommissie. Probleem is dat ik het apparaat niet gekocht heb bij Garmin en et hen gen juridische overeenkomst heb. Bakker racing vindt het ook vervelend en kan weinig doen.
Wie heeft soortgelijke ervaring? Wellicht samen sterker.
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 19 aug 2016 21:59
door monsieurpinot
Het probleem is dat je de Garmin dus bij Bakker Racing hebt gekocht en zij volledig verantwoordelijk zijn voor de garantieafhandeling (je hebt een koopovereenkomst met Bakker en niet met Garmin). Je zult dus met hen in conclaaf moeten. Wel vreemd op zich van dat connectorverhaal, hebben ze hun weigering om kosteloos te repareren/vervangen nog nader omschreven?
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 19 aug 2016 22:23
door Karl66
Die 89 euro is een zaak tussen Bakker en Garmin, daar heb jij niks mee te maken. En sterker, daar moet je niks mee te maken willen hebben, want je weet namelijk niet wat de afspraken tussen Garmin en zijn wederverkopers zijn. Bakker moet dus gewoon garantie geven, tenzij Garmin duidelijk aanwijsbare redenen heeft waarom het onder verwijtbare schade valt en niet onder garantie. Bakker kan gewoon die gegevens opvragen en anders mogen zij die 89 euro betalen of uitvechten met Garmin.
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 19 aug 2016 22:52
door marcuse
Je hebt wettelijk gewoon recht op een deugdelijk produkt. Dat een connector na een half jaar de geest geeft, geeft blijk van een ondeugelijk produkt, dus je hebt recht op reparatie of vervanging. De winkel is daarvoor verantwoordelijk.
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 19 aug 2016 23:09
door Karl66
Dus als jij je nieuwe auto na een half jaar om een boom parkeert en hij heeft dus de geest gegeven, dan is het een ondeugdelijk product en heb jij recht op een nieuwe?
Als Garmin kan aantonen dat het defect door verwijtbaar handelen is ontstaan, dan is het geen garantie, maar dat zijn gegevens die Bakker op moet vragen en anders mag Bakker het lekker met Garmin regelen en is het jouw probleem niet.
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 19 aug 2016 23:49
door Wiliertoerist
Karl66 schreef:
Als Garmin kan aantonen dat het defect door verwijtbaar handelen is ontstaan, dan is het geen garantie, maar dat zijn gegevens die Bakker op moet vragen en anders mag Bakker het lekker met Garmin regelen en is het jouw probleem niet.
Afwachten wat Garmin daarover gezegd heeft in hun betoog.
Gelukkig zit je voor uitstekende service bij "Bakkertje" wel goed....
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 20 aug 2016 12:12
door gamiel
typisch gevalletje van "gelijk hebben is 1, gelijk krijgen is 2"
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 20 aug 2016 12:42
door marcuse
Karl66 schreef:Dus als jij je nieuwe auto na een half jaar om een boom parkeert en hij heeft dus de geest gegeven, dan is het een ondeugdelijk product en heb jij recht op een nieuwe?
Dit slaat natuurlijk nergens op. En als het grappig moet zijn, helaas mislukt.
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 20 aug 2016 12:51
door Karl66
Dat het nergens op slaat ben ik helemaal met je eens, maar ik was dan ook niet degene die beweerde dat schade binnen een half jaar altijd garantie is, onafhankelijk van de reden van die schade...
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 20 aug 2016 13:12
door marcuse
Dat heb ik ook niet beweerd. Staat niet in mijn post. Maar ik wil het wel uitleggen.
In het eerste half jaar na aankoop moet de verkoper aantonen dat je het product verkeerd hebt gebruikt indien hij geen garantie wil verlenen. In jouw auto voorbeeld. Als je tegen een boom rijdt, dan is dat een rijdersfout en geen productfout, dus geen garantie. Het niet meer functioneren van de auto is het directe gevolg van jouw actie.
Als het product na meer dan 6 maanden na levering stuk gaat, zul je zelf moeten aantonen dat het product ondeugdelijk is.
Dit zijn je rechten volgens het consumentenrecht. Garantie van de fabrikant komt hier nog bovenop.
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 20 aug 2016 15:44
door daniel1975
Service en Bakker: daar hoor je té vaak negatieve verhalen over helaas.
En van een beetje valsspelen zijn ze daar sowiso niet vies, dus verbaast mij ook niet.
Ik koop sowiso nooit iets bij Bakker. Twee zieke broertjes.
http://m.trouw.nl/tr/m/nl/4324/Nieuws/a ... nnen.dhtml
Re: Garantie afhandeling Garmin
Geplaatst: 20 aug 2016 16:47
door Zorro
Het is toch heel simpel.
-Garmin 1000 valt binnen garantie
-Garmin 1000 'stopcontactje' werkt niet meer:
CoureurAW schreef:Mijn Garmin 1000 ging na ruim een half jaar kapot. Het 'stopcontactje' (Garmin noemt dit de connector) herkende geen lader, noch pc/tablet.
-Andere kabel (zelf geen Garmin 1000 in bezit dus weet niet of dit een reguliere USB kabel is of iets specifieks) getest door jou CoureurAW of Garmin?
-
CoureurAW schreef: Reactie Garmin: 'Connector valt niet onder garantie'. Mailwisseling toont verder arrogante houding van Garmin.
Onzin als die connector geen beschadiging laat zien en TEVENS mag Garmin dan wijzen op de garantiebepaling waarin staat dat die connector niet onder garantie valt.
Geen beschadiging aan die connector door onoordeelkundig gebruik/val/andere externe oorzaak waarbij een andere kabel ook niet werkt voor TS en Garmin dan is dit gewoon een garantie geval en moet Bakker het maar met Garmin uitzoeken en jou TS gewoon een nieuwe 1000 geven.
Ik was voor de deur van Bakker gaan liggen
Zoals eerder gezegd hoort echter Bakker dit alles te beantwoorden en oplossen al is Gramin hier wel erg gammel met hun respons.